Kraamvisite in zkh: cadeautje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sophy, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.878
    113
    Noord-Holland
    Als je op kraamvisite in het zkh gaat, is het dan normaal om het cadeautje mee te nemen? Zusje is net bevallen maar ik weet niet goed of ik het nu meteen mee moet nemen. Het is een kraammand en kan me voorstellen dat ze ook niet zit te wachten op gesleep.. of de volgende keer geven? Wat is handig?

2. Bika

Bika Niet meer actief

Ik vond het heel leuk daar een kraammand te krijgen! Ja het is een gesleep, maar toch! Ik lag er wel nog 4 dagen na de bevalling, had ik dezelfde dag of volgende morgen naar huis gemogen was thuis misschien handiger geweest

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.878
    113
    Noord-Holland
    Ze moet iig vannacht blijven.

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja doen! Ik vond het heel leuk, die kamer is al zo saai. Cadeautjes maken het iets gezelliger:)
    En er is altijd wel iemand die helpt met meeslepen van de spullen hihi

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Nu geven.
    Heerlijk juist om beladen te worden onder de cadeautjes als je net bevallen bent. Dat gesleep mag de partner doen, dus als het goed is heeft ze daar geen last van.;) Zij de pijn van het bevallen, hij de spierpijn van het slepen met de cadeautjes.:D

6. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    toen mijn schoonzus bevallen was en in het ziekenhuis moest blijven heb ik gewoon het cadeautje meegenomen. Zou eigenlijk niet weten waarom niet? Het is inderdaad misschien wat meer gesleep om alles mee te krijgen als ze naar huis mag, maar lijkt me juist leuk om wat dingen te krijgen als je daar ligt

7. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Toch leuk juist nu? Ik had voor een vriendin een klein knuffeltje gekocht toen ik in het ziekenhuis even langs ging. Het echte cadeau kreeg ze toen ze thuis was. Een leuke ballon is ook een gezellig cadeautje :)
    Mijn zusje kwam met een leuk speeltje voor de kleine aan toen ze snel even kwam spieken bij mij in het ziekenhuis.

8. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Bij ons in het ziekenhuis op de kraamafdeling hebben ze een heel wandrek hangen waar je kadootjes op kan zetten. Ook hangt er een grote stang onder het rek voor kleerhangertjes met gekregen babykleertjes.

Vaak hoor je wel de avond van te voren dat je de volgende dag waarschijnlijk naar huis mag. Dan zou partner al vast wat gekregen kadootjes mee kunnen nemen. En anders moet hij maar een paar keer extra lopen. :D

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.878
    113
    Noord-Holland
    Ok duidelijk dus, meenemen :)
    Bedankt!

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Meenemen! Ik moest nog best lang blijven en mijn man moest 4 keer lopen om mijn 1 persoonskamer leeg te krijgen :D

11. prettymum

prettymum Niet meer actief

Juist doen! Ik voelde me heel eenzaam die zeven dagen in het ziekenhuis. Elke keer als ik mezelf zielig vond mocht ik van mezelf een cadeautje. Goed tegen de verveling en het vrolijkte me weer op. Verder was het ook nuttig, zo zat er een haarmasker in en ik was precies mijn cremespoeling vergeten in te pakken. Denk dat je haar erg blij maakt met zo'n mand. En die extra mand past er ook nog wel bij hoor in de auto...

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb bij beide kinderen kadootjes gekregen in het ZH. Bij de oudste de ene dag bevallen, nachtje blijven en volgende dag naar huis. Dus krijg van schoonmama en van mn zusje een kleinigheidje. En volgens mij ook van mn ouders. Later kregen we van mn ouders nog een kraammand, van mn zusje nog een armbandje en schoonmoeder kwam met een verzilverd muziekdoosje.

Vorig jaar bij de tweede ben ik in Duitsland bevallen en daar verblijf je aansluitend een dag of 5 in het ZH. Heb ook best wat kado's daar gekregen hoor, ook veel boeketten enzo. En mn vriend nam van tijd tot tijd wat mee naar huis... ik vond het wel gezellig hoor.

Dusse.... lekker kadootje meenemen hoor!

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja meenemen! ik moest 10 dagen blijven en elke x toen er iemand kwam hadden ze een kadotje mee dat was best leuk!

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja doen! En je kunt altijd voorstellen om het weer mee terug te nemen en bij hun thuis te zetten of zo.

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zeker doen, vind ze vast erg leuk. Kan ze ook naar de cadeaus kijken als ze er ligt.

En jij gefeliciteerd he! Dat je tante bent geworden.

Deel Deze Pagina