moeilijk moeilijk. werk en schoolvakanties

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door odet, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

odet Niet meer actief

ik ben nu full-time huismama.
    ik heb eigenlijk wel weer zin om te gaan werken, maar als ik wil gaan werken dan moet ik tenminste 4 dgn werken om mijn functie uit te kunnen oefenen.
    nou vindt ik dat niet echt een probleem, als mijn man dan minder zou willen gaan werken zodat onze kindjes geen 4 dgn naar het kdv hoeven maar maar 2 of 3 dgn.

mijn oudste wordt bijna 4 en de jongste bijna 1.
    de oudste moet dus naar school straks.
    maar ik heb geen idee hoe ik werk moet gaan combineren met de schoolvakanties????

hoe doen jullie dat?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier wordt het een combinatie van bso, opa en oma, en zelf vrije dagen opnemen.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.168
    113
    bso en oma en vakantie opnemen.

4. odet

odet Niet meer actief

ja, maar ik vindt het zo sneu om ze in de vakantie toch nog weg te moeten brengen naar de bso.
    we hebben niet echt oppas (wel voor een avondje ofzo, maar niet voor hele werkdgn)

5. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    zelf in het onderwijs werken :D

Haha, sorry, beetje flauw. En we zijn hier nog niet eens zover.

Wie niet zelf in het onderwijs werkt, is bij mijn weten idd aangewezen op bso en/of opa/oma of ander soort oppas. Ze doen op 'onze' bso in de vakantie trouwens wel heel leuke dingen, zoals hutten bouwen enzo.

6. odet

odet Niet meer actief

oo, dat is leuk.
    ik moet eerlijk zeggen dat ik me nog nooit verdiept heb in de bso hoor.
    maar, dan hebben ze eindelijk vakantie en dan zijn ze nog niet thuis :(

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.168
    113
    Ik denk dat ik mijn zoontje er een groot plezier meedoe. Met leeftijdsgenootjes lekker een dag ravotten ipv van met mama en zusje wat nog niet zoveel kan. Ik merk ook echt dat hij heel graag naar het kdv gaat en daar echt zn energie kwijt kan, wat thuis toch echt moeilijker lukt.
    Bovendien maar 1 dag in de week voor ons en 1 middag oma. Andere dag werk ik onder schooltijd. In de vakanties nemen we die dag dan vrij of oma komt een extra dagje. Dochter gaat dan 2 dagen naar het kdv.

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Op de bso hebben ze vaak leuke thema's en uitjes in de vakanties!
    Zou er gewoon eens naar vragen!

9. odet

odet Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties.
    mijn zoontje zit nu 2 dgn op het kdv en dat vindt hij super leuk.
    maar 4 vindt ik erg veel.
    ik zal er nog eens over denken en even bij de bso informeren.

10. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik vond het altijd zielig als kinderen naar de bso moesten ( en ik werk zelf op kdv met bso ) maar nu hij eenmaal gaat vind ik het eigenlijk helemaal niet zielig, ze doen leuke uitstapjes en aktiviteiten en het is niet zo dat hij de hele zomer vakantie gaat, andere vakantie gaat ie wel de hele vakantie. Ik bewaar me vrije dagen liever voor als ze ziek zijn, hun verjaardagen en als mijn moeder die op maandag oppast op vakantie is.....Hij heeft het er prima naar zijn zin en mischien beetje lullig van mijn kant maar ik betaal er ook genoeg voor, wij moeten nl 12 weken vakantie opvang betalen.....

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

BSO inderdaad. Ik denk niet dat het zielig is, volgens mij vermaken ze zich er vaak beter dan thuis. ;) Mijn zoontje heeft het althans op de dagen dat hij thuis is altijd over het feit dat hij maandags weer naar "Y. en P." gaat (zijn leidsters). Dikke pret!

Ze hebben 6 weken vrij in de zomer en zullen zelf sowieso 2 of 3 weken vrij nemen. Mogelijk gaan de jongens ook nog 1 of 2 weken naar opa en oma (3 dagen bij mijn schoonmoeder in de ene week en 3 dagen naar mijn moeder in de andere week). Dus dan blijft er sowieso maar zo'n 2 weken BSO over... Lijkt me geen drama. ;) De overige vakanties zullen we denk ik mogelijk de vrije dagen meer spreiden, zodat we niet altijd op dezelfde dagen thuis zijn. En we willen wat dagen overhouden voor als ze ziek zijn.

12. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Als er hier (Munnekeburen; niet onze woonplaats, maar daar is dichtsbijzijnde school) geen BSO ( voor-en tussenschoolse opvang) is, als Gijs er gebruik van zou "moeten" maken... Zal ik moeten stoppen met werken...Helaas pindakaas...

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

BSO is verplicht, dus alle scholen moeten daar een regeling voor hebben getroffen. Alhoewel ik niet zeker weet of dat ook voor de voorschoolse opvang geldt.

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Wat ik van moeders hier in de omgeving begreep is er nu nog te weinig animo voor voorschoolseopvang... Die heb ik waarschijnlijk harder nodig dan tussenschoolse opvang ( hoewel dat dan puur praktisch is, het scheelt zo'n 18 km rijden..; afstand huis-school is 4,5 km)

15. odet

odet Niet meer actief

en wat zijn de kosten van de bso?

16. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier €6 per uur, inclusief fruit 's middags en de uitstapjes enz. tijdens de schoolvakanties.
    Onze oudste gaat morgen weer een paar uur wennen en zou het liefst de hele dag gaan. Er zijn hier kinderen die zelfs op vakantiedagen dat de ouders thuis zijn liever naar de bso gaan voor het leuke programma. Voor de rest vangen we het met eigen vakantiedagen en eventueel oma op.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier is het ongeveer even duur als het kdv, alleen nemen we dan minder uren af. Ik geloof dat we straks inclusief toeslag op hetzelfde uitkomen als nu.

18. odet

odet Niet meer actief

6,- dat betaal ik echt niet aan het kdv hoor.
    maar, ach, het is maar een paar uurtjes per week he.
    tot hoelaat is de bso open?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat betaal je dan? Hier is het 6,30 per uur. Maar we krijgen kinderopvangtoeslag (straks met bso ook), dus netto betalen we veel minder.

20. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het goed is, is de BSO geen strafkamp hoor :D
    Er wordt als het een goede BSO is, alles aan gedan om de kinderen een leuke dag te geven.
    Tenminste, dat verwacht mijn baas wel van me ;)

Onze kinderen komen met veel plezier. Het samen lunchen is ook altijd erg veel lol. We maken dan een hotdog kraam, of we bakken pannenkoeken... Ik zou zeggen ga eens informeren!

Deel Deze Pagina