groenten en fruit..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Saskia78, 4 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

kan iemand me nou eens uitleggen waarom "rauwe groenten" word afgeraden

want ik zie serieus het vershcil niet tussen rauwe groenten en rauw fruit :)
    en fruit hoef je niet speciaal te koken of iets dergelijks..

2. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Meestal houden wij het te lang in huis voordat we het eten, maar vooral gaat het erom dat je alles goed wast.
    Dan is er niks aan het handje.

Smakelijk!
    Groetjes, Mirelle.

3. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Dus je mag gewoon rauwe groenten en fruit eten als je het maar goed wast?

4. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Ja hoor, geen probleem om rauwe groenten en fruit te eten! Groente bewaar je vaak in de koelkast waar de listeria bacterie voorkomt, die groeit het beste bij koele temperatuur. Gaat dood bij verwarmen maar ja dat doe je bij rauwkost natuurlijk niet :D.

En nog iets persoonlijks, voor mijn gevoel (maar weet niet zeker of dat klopt) staan meer groentes dan fruitsoorten "in de grond" dus wellicht toxoplasmose risico. En veel fruitsoorten eet je zonder de schil! (al gaat dat in het huidige seizoen van aardbeien, bessen etc wat minder op... :) )

Groetjes Neeke

5. Saskia78

Hmm tja ik eet mn appeltje ook dagelijks met schil moet ik bekennen.

maar vond het zo raar...
    en rauwkost is zo lekker :)

komkommer, tomaatje (mijn huidige verslaving zegmaar), mais etc

maar kreeg van hubbielief op mn donder toen ik stukje rauwe wokgroenten liep te eten.
    vandaar de vraag :)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.050
    113
    nou ik spoel alles goed af, maar blijft toch echt wel lekker rauwkost eten hoor, als je ook al geen onschilde fruit en ongekookte groente meer mag, word het wel heel erg lijkt me.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Inderdaad, ik eet ook dagelijks sla, appels etc. Gewoon goed wassen en verder zou ik me er niet druk om maken.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.050
    113
    bovendien moet je toch ook aan je vitamientjes komen?

9. Saskia78

vitamientjes? das toch van die kleine ronde pilletjes? :p

ik heb echt nooit zoveel rauwkost en fruit gegeten als de laatste maanden volgens mij :)

10. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ben vaak nog te lui om het te wassen :oops: Maar koop altijd die zakjes sla enzo! Ook nog eens te lui om te snijden :D

11. Lexje

Lexje Lid

10 mei 2007
    44
    0
    0
    Haha ik doe dat ook zakjes kopen :oops: !

Mijn schoonmoeder heeft wel een groente tuintje en daar krijg ik regelmatig sla van, maar ik vind het zo smerig om zelf de beesten enzo uit de sla te wassen.

12. Angieke

Angieke Lid

2 apr 2007
    8
    0
    0
    Ik ben volgens mn gynaecologe erg vatbaar voor toxoplasmose, ze kunnen dat namelijk via je bloed opsporen of je al dan niet vatbaar bent. Ze heeft me enkel aangeraden om fruit dat je kan schillen, te schillen en anders gewoon heel goed wassen. Want je bent niet altijd op een plaats waar je de tijd hebt om je fruit te schillen, hetzelfde voor de groenten, namelijk goed wassen en voor de rest lekker genieten van al dat lekkers, je baby heeft die vitamientjes nodig, net als jij ;) !

13. Angieke

Angieke Lid

2 apr 2007
    8
    0
    0
    Ik ben volgens mn gynaecologe erg vatbaar voor toxoplasmose, ze kunnen dat namelijk via je bloed opsporen of je al dan niet vatbaar bent. Ze heeft me enkel aangeraden om fruit dat je kan schillen, te schillen en anders gewoon heel goed wassen. Want je bent niet altijd op een plaats waar je de tijd hebt om je fruit te schillen, hetzelfde voor de groenten, namelijk goed wassen en voor de rest lekker genieten van al dat lekkers, je baby heeft die vitamientjes nodig, net als jij ;) !

14. Angieke

Angieke Lid

2 apr 2007
    8
    0
    0

15. Angieke

Angieke Lid

2 apr 2007
    8
    0
    0
    sorrrry pctje bleef hangen en heeft bericht paar keer teveel gepost!
    Oooops :oops:

16. ImaaN

ImaaN Actief lid

9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    volgens mij kan je het gewoon eten hoor zoals bijna iedereen
    het hier zegt
    fruit wat ik kan schillen schil ik
    ik ben zooooooooooooo erg verslaafd aan kersen
    ik heb al een heleboel op tot nu toe
    als je het goed wast is het toch geen probleem denk ik :rolleyes:

17. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Hier gaan er doosjes aardbeien doorheen....

18. Saskia78

hier ook vanalles.. met een voorkeur voor cherrytomaatjes en aardbeien :)

Deel Deze Pagina