Moeilijk/niet eten (+frustratie/verdriet)

Discussie in 'Voeding' gestart door JuullesD, 9 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Ja dat probeerde wij dus ook. Hem gewoon laten bepalen wat hij nodig had en we boden vaak genoeg aan. Alleen nu eet hij zo droevig slecht dat ik me dan af vraag ja wat heb je wel nodig dan :|

Die monkey platter zal ik eens proberen
    Maar ik ben wel een beetje bang dat dat knoeien en spelen word met het eten. Hij is nogal onbehouwen met spelen haha. Maar goed uittesten is altijd goed. Het zal op de grond worden want rond stappen doet hij dus ook nog niet.

Ik laat hem verder met rust tijdens het eten. Alhoewel ik wel elke x iets aanbied. Het ligt namelijk niet op zijn blad (de gehele maaltijd) want dan is het kliederen en gooien. Het werkte voor finn dus beter om een stukje aan te geven. In goeie tijden legt hij dit dus teug op de tafel als hij niet hoeft. Nu met het uitdagen dreigt hij het op de grond te gooien. Beetje dubbel voor mijn gevoel want ik zeg wel dat hij dat niet mag doen. Die regels golden vorige week ook dus nu ook vind ik dan. En niet omdat hij nu lastig doet da't we dat dan maar weer toelaten :rolleyes:

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Echt bijna elk kind gaat door een periode van minder eten. Ook al is hij nu weer lekker, kan het toch nog een week of langer duren voor hij weer een beetje gaat eten. De associatie is ook weg door het ziek zijn.

Als verder al het medische uitgesloten is, zijn dit een beetje de gouden zinnen: het gaat over, maak er geen strijd van, en, hoe moeilijk ook, probeer een beetje los te laten... moeilijk als hij altijd goed gegeten heeft. Bij mijn dochters zijn het echt fases. De jongste heeft tot 2 jaar eigenlijk altijd heel goed gegeten. Momenteel heeft ze aan twee hapjes avondeten genoeg. Maakt niet uit wat we haar voorschotelen. Ze drinkt wel goed en eet over het algemeen heel redelijk fruit en brood, dus maak me er niet druk om. De oudste heeft ook periodes dat ze van alles maar een piepklein beetje lust.

Onze huisarts zei vroeger al (mijn broer heeft een jaar bijna niets gegeten): een kind laat zich niet verhongeren.

Deel Deze Pagina