Ik geef nu 9 dagen borstvoeding aan de kleine. Mn linkertepel was in het begin al wat problematisch, was een vlakke tepel en ik kreeg een beetje kloofjes, gelukkig gaat het steeds beter, het kost gewoon wat meer tijd met aanleggen. Sinds vanmorgen doet mn linkerborst zeer, aan de onderkant en mn tepelhof, ik ben bang voor een borstontsteking, de pijn straalt ook een beetje door naar mn linkerarm. Wat kan ik nu het beste doen?
Hallo, Hoe is het intussen bij jullie gegaan? Al sik je verhaal zo lees gaat het voeden nog niet vlekkeloos. Pijn is geen goed teken. Je omschrijft een pijnlijk gevoel onderin de borst. Zaak is om de borst zo goed mogelijk te legen om zo een BO voor te zijn. Ik denk dat je er in jouw situatie goed aan doet een lactatiekundige in je buurt te zoeken om het aanleggen eens helemaal door te nemen. er zijn wel wat hulpmiddeltjes die het aanleggen met een vlakke tepel vergemakkelijken. Zo zou je kunnen beginnen met kolven voordat je aanlegt. Vaak komt de tepel dan al wat naar buiten. Afijn, ik lees het wel hoe het gaat. Als je meer gerichte tips wilt dan zie ik het wel. Succes Ilse
ik heb een kolf gehuurd en heb de borst 3x helemaal leeggekolfd. Toen waren de klachten weg. Sinds gisteren WEER hetzelfde, nu aan de bovenkant van de borst, rood, gloeiend en bij het aanleggen kan ik wel janken zo een helse pijn! De baby kan niet goed happen omdat de tepel naar binnen trekt en word dan boos en gaat huilen.... Ik ga z.s.m. zelf een kolf aanschaffen en zal voor het aanleggen de kolf even gebruiken om de tepel wat naar buiten te laten komen. Bedankt voor de tips!
Jeetje joh, was je zo goed bezig met kolven en dan krijg je zo weer last. Ik raad je aan toch het drinken/aanleggen samen met een lactatiekundige nog eens onder de loep te nemen. Heel veel succes en fijne feestdagen Ilse