Even mn verhaal kwijt hoor!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door siepie, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoihoi,
    Wil graag even mijn verhaal kwijt!

    Vorige week dinsdag ben ik bevallen van ons mooie meisje.
    Ik was al snel in het ziekenhuis voor pijnstilling en uiteindelijk is ze geboren na een knip.
    We moesten een nachtje in het ziekenhuis blijven want de kraamzorg zou toch al niet meer komen (was eind van de middag).
    sAvonds werd ze wat onrustig en uiteindelijk is ze snachts opgenomen op de afdeling neonatologie omdat ze deed intrekken en haar ademhaling heel hoog was, ook was ze misselijk.
    Hier was ik tijdens de zwangerschap al heel bang voor dus ik was 'blij' dat we in het ziekenhuis waren.
    Ze zou een nachtje blijven voor observatie, dus man en ik daar slapen.
    De volgende dag gingen we kijken bij de kleine en toen lag ze helemaal aangesloten aan allerlei slangen en apparatuur, ze had een infuus en kreeg antibiotica, dit alvast uit voorzorg.
    Ze hadden foto's gemaakt van dr longen en dachten aan een natte long dat ze daarom zo anders adem haalde.
    Erg schrikken natuurlijk!

    Om een heel lang verhaal iets korter te maken:
    Zelf moest ik zondag naar huis, heb er al die tijd uiteindelijk mogen blijven, erg fijn.
    De kleine meid ligt er nog in, ze hebben heel veel onderzoeken bij dr gedaan:
    bloedtesten op infectie, mri gemaakt van dr hoofd omdat ze zo schrikkerig was, een hartfilmpje, longfoto's, geprikt omdat ze geel zag, antibiotica gegeven, aan het zuurstof gelegen, sonde voeding gehad en nu daalt ze steeds nog met haar hartslag.
    Ze is dan zo aan het slapen dat ze zakt, dit mag niet, nu denken ze aan reflux en krijgt ze nutriton door haar voeding en staat dr bed omhoog.
    Wanneer ze naar huis mag is nog de vraag..

    Nu was ik gepland zwanger en er ook helemaal blij en gelukkig mee maar voelde ik me tijdens de zwangerschap helemaal niet goed en die wolk waar iedereen het over heeft kon ik maar niet vinden.
    Uiteindelijk na de 20 weken echo gedwongen om dingen te gaan kopen en met 28 weken kon ik dan ook gaan genieten.

    En nu is het voorbij, weg dikke buik maar heb ik ook nog steeds geen kindje thuis!
    Heel het huis is versierd, allemaal kaarten, kamer is af er ligt alleen geen kindje in.
    Ben zo ontzettend verdrietig dat mijn meisje daar ligt en ik nu thuis ben.
    Ik wil helemaal niet dat een zuster haar snachts de fles geeft of haar troost als ze huilt, ik wil gewoon zelf wakker worden midden in de nacht om naar haar toe te gaan!!!
    De laatste jaren heeft het al niet zo mee gezeten en nu dit, wanneer houdt het nou eens op????
    Ben helemaal gesloopt want ik wil zoveel mogelijk bij haar zijn maar heb zelf ook nog klachten.
    Heb last van mn onderkantje met die hechtingen, zijn wel losgeknipt maar voelt nog niet lekker dus daar wordt morgen nog naar gekeken.
    De borstvoeding komt maar moeilijk op gang (lactatiekundige gaf aan dat dit kon komen doordat we te weinig bij elkaar zijn en dat dit voor mij niet goed is om het te laten stromen), doe wel kolven maar dan heb ik max 10 a 40 cc per keer, ben dan 20 minuten bezig.

    Weet ook niet wat ik met dit verhaal wil maar wou het gewoon even van me afschrijven.

    Ik wil ook zo graag genieten en haar aan iedereen showen en visite krijgen en beschuit met muisjes delen etc etc...
    :(:(:(:(
     
  2. StarMoon

    StarMoon Bekend lid

    11 nov 2009
    894
    0
    0
    Och meid wat een rotverhaal :(

    Een hele dikke knuffel voor jullie !

    Wanneer horen jullie wat meer over jullie kleine meid?
     
  3. Violetriot

    Violetriot Fanatiek lid

    25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    och meid wat heftig allemaal!
    Ik heb (gelukkig) niet zoiets meegemaakt, maar ik kan me voorstellen dat je je echt rot voelt.
    Wel fijn dat je meisje goed in de gaten wordt gehouden, maar niet zoals je de kraamtijd voorstelt.

    Ben je lichamelijk in staat veel naar het ziekenhuis te gaan? Doe je lekker bloot op bloot met je kindje, of kan dit niet door de aparatuur? Het is voor je meisje wel heel goed (en voor jou!) om lekker huid op huid contact te hebben!

    Hopelijk is ze snel thuis, en dan kan je genieten. En dan zal je nog meer genieten dan wie dan ook! Knuffel je meisje dan zo veel je wil, je kan ze nooit te veel aandacht geven. En voel je niet schuldig over de bv. Gewoon blijven kolven, en als je wat meer rust hebt, en je meisje thuis hebt, dan komt het heus op gang!

    *knuffel*
     
  4. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Dank jullie wel al voor de snelle reacties!

    Elke dag krijgen we een korte update over hoe het ervoor staat en wat ze gaan doen maar het blijft zo onzeker omdat ze daalt met haar hartslag..

    Morgen komt de vk naar mn onderkantje kijken dus ik hoop dat ze er iets aan kan doen / zegt wat er mee kan dat ik me daar ook beter voel.
    Nu kan ik lichamelijk wel naar het ziekenhuis maar moet iemand me brengen en halen en me met een rolstoel daar brengen want zover lopen trek ik niet.
    Ik probeer tussen de voedingen van 11 en 1400 bloot op bloot te doen maar dan wordt ze vaak onrustig en gaat 'op zoek' terwijl ze dan al gegeten heeft.. qua gedrag is ze wel een bv kind.
    Heb nu een neusspray gekregen van de vk voor de bv maar daar zitten weer zoveel bijwerkingen aan, had gisteravond van die krampen alsof je net bevallen bent en net of je van die grote stolsels verliest...au!!!
    Probeer me inderdaad niet schuldig te voelen maar heb soms momenten dat ik lekker bij dr ben en dan eigenlijk alleen maar kan huilen omdat ik haar dan zo gemist heb en zo graag bij me wil hebben.

    Kan wel inloggen op de site van het ziekenhuis en dan haar bekijken met de webcam maar savonds is het te donker en zie je niks.
    Mag ook altijd bellen en de meeste verpleegsters zijn echt wel heel lief ook maar pfff ben gewoon een soort jaloers op ze!!!!
     
  5. kris8

    kris8 VIP lid

    17 aug 2009
    8.032
    0
    36
    Wat een verhaal zeg !! Kan er niet zo veel over zeggen, behalve sterkte ! Ik duim voor je dat je meisje snel naar huis mag en jullie samen kunnen zijn.
     
  6. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    meis wat naar ik wil jullie veel sterkte wensen en hoopdat jullie haar snel naar huis mee mogen nemen!!
     
  7. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Meid heeeeeeeel veel sterkte!!!
    Afschuwelijk om te horen met haar ademhaling enz
    Ik herken je verhaal zo, je pijn van nu is het kindje er en dan ligt het op het zh.
    Zo afschuwelijk moeilijk en pijnlijk.
    Ik hoop voor jullie dat ze snel naar huis mag.
    1 Grote tip spreek er met mensen over dat je dit pijn doet want na 14 weken vandaag heb ik het er nog steeds moeilijk mee dat ik niet direct van ons ventje heb kunnen genieten zoals het hoort tenminste.
    xxx
     
  8. Violetriot

    Violetriot Fanatiek lid

    25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    He wat vervelend dat je zelf lichamelijk ook nog niet hersteld bent! Maar een ding is duidelijk, dat je heel veel van je meisje houdt. En straks kan je haar alle liefde geven. Hopelijk knapt ze snel op!
     
  9. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey,

    Geen fijn verhaal om te lezen, vind het zo erg voor je!

    Je bent net bevallen, doet sowieso al wat met je, je bent verdrietig, onzeker over wat ze heeft,..

    Vraagje: mag je niet in het ziekenhuis blijven? Woon je dichtbij het ziekenhuis?

    Sterkte alvast, ik denk aan je en hoop dat je kleine meid oké is en snel met jullie mee naar huis mag.
     
  10. Arual

    Arual Fanatiek lid

    22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Heee meis..

    Allereerst van harte gefeliciteerd met je dochtertje. Wat naar dat ze zo'n slechte start maakt en dat het ook niet precies duidelijk is waardoor het komt. Probeer toch zoveel mogelijk bij haar te zijn.. Wat ik gehoord heb ik dat het mogelijk is dat zij toch borstvoeding krijgt, maar dan in een flesje. Dus dan kun je haar ook aanleggen wanneer je wel bij haar bent.. Overleg eens in het ziekenhuis als je dit graag zou willen doen..

    Heel veel sterkte! Ik duim voor je kleine meid!
     
  11. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hoi Siepie,

    van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

    Wat een moeilijke onzekere tijd hebben jullie. Ik hoop dat jullie meisje snel opknapt en naar huis mag komen.
    En dat jij je rot voelt lijkt me heel normaal, het is niet niks wat je meemaakt. Probeer er veel over te praten, schrijven, tekenen, enz alles wat helpt om het een plekkje te geven.

    Heel veel sterkte!
     
  12. Jasminum

    Jasminum Fanatiek lid

    16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    @ Siepie,

    ik weet hoe je je voelt. Mijn zwangerschap verliep moeizaam en ben uiteindelijk bevallen met 34 weken. Onze dochter heeft twee weken op neonatologie gelegen. Ik kwam dus ook zonder kind thuis. Daar waar de ooievaar in de tuin stond, slingers in de kamer... je kent het wel. Ik ben in huilen uitgebarsten. Ook ik kon inloggen om mijn meisje te zien, maar werd er alleen nog maar meer verdrietig van. Mijn borstvoeding kwam ook niet op gang. Kolven leverde maar 30 cc max op. Alles eraan gedaan...
    Ik ben er nu (inmiddels bijna een half jaar geleden) nog kapot van. Probeer er wel van te genieten! Dat heb ik veeeeeel te weinig gedaan! Daarnaast vond ik het fijn om een couveusedagboekje bij te houden. Ik heb veel van me af kunnen schrijven in het ziekenhuis. Én vertrouw op het ziekenhuispersoneel! Jouw kindje is momenteel op de beste plek!! Houd vol, het komt goed!

    Groetjes en sterkte!
     
  13. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Bedankt voor alle lieve reacties, erg fijn om te lezen!
    Vandaag weer een mindere dag.. Haar zuurstof gehalte is te laag dus ze heeft weer een neusbril, hij staat alleen op flow dus geen extra maar toch he...
    Ze willen waarschijnlijk ook een maag onderzoek gaan doen bij dr.
    Ze was vandaag erg onrustig en voelde me zo machteloos, kon niks doen en zij zat overduidelijk niet lekker in haar vel :(
    Wel was ze weer flink aangekomen dus dat gaat goed maar baal zo van die neusbril, is echt weer een terugslag!
    Al is het voor haar wel beter hoor, dat begrijp ik heel erg goed!
    Maar kon dus de hele dag maar huilen en huilen :$ Er is maatschappelijk werk aangevraagd voor me, had in mn zwangerschap last gehad ook van vervelende gevoelens dus dit schiet niet op al is het wel logisch natuurlijk.

    De vk heeft vanmorgen nog wat losgeknipt en eruit gehaald dus hoop nu ook wat meer op te knappen lichamelijk!

    @leoschelpje, wat vervelend ook zeg! Ik vertrouw wel op het personeel (op 1 na, maar daar heb ik wat van gezegd en zij is van ons kleintje afgehaald ;)) en heb al een schriftje in mn tas gedaan om te gaan schrijven maar daar is nog niet van gekomen als ik bij dr ben. Had gehoopt dat ze lekker relaxt bij me zou liggen gister en vandaag maar helaas..Dan voel je je ook zo rot he als je dan denkt lekker met je kleintje te kroelen en zij daar dan eigenlijk zich niet goed genoeg voor voelt :(
    En dat kolven schiet niet op ook, inderdaad ook maar max 30/40 cc en daar moet ik dan echt mn best voor doen!
    Ga het niet volhouden om om de 2 uur te kolven, zij krijgt nu 7 x 70cc per dag, dat zijn voor mij heeeeel veel kolfbeurten.
    Had gehoopt op goed nieuws en dat het dan wel zou gaan verbeteren.

    @arual, klopt ja, ik kan kolven en het meebrengen maar er komt te weinig voeding van mij. Wordt er wel mee geholpen hoor, is al 3 keer een lactatiedeskundige geweest om mee te kijken ook en vandaag een logopedist bij het drinken uit de fles.

    @virginie83, ik heb van dinsdag tm zondag in het ziekenhuis gelegen, dat was het maximale. Woon er afhankelijk van de drukte 15 a 25 min vandaan.

    iig allemaal bedankt voor het lezen!!!
     

Deel Deze Pagina