Baby / buik van de maand

Discussie in 'Over deze site' gestart door mamaD, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaD

mamaD Lid

31 mrt 2008
    51
    0
    0
    Elke maand is het weer hetzelfde, op dag 1 zie je al iemand die heel veel stemmen meer heeft dan de rest terwijl de foto meestal niet bijzonder is. Dan ga ik ff kijken en ja hoor, iemand die om stemmen vraagt of alleen maar even meldt dat ze mee doet. Dit wordt gemeld en het enige dat er gebeurt is een waarschuwing en de tekst wordt verwijderd, maar ja dit geeft en nog meer aandacht waardoor de stemmen diezelfde dag nog omhoog schieten en zo iemand op dag 2 al bijna niet meer in te halen is. Ik begreep dat jullie hier zelf ook gek van werden en dat er veel strenger op zou worden gelet, maar waarom alleen waarschuwen? Dan zou je iemand of uit de verkiezing moeten halen of de stemmen weer op 0 moeten zetten. Lijkt me een stuk eerlijker.

2. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Ik ben het helemaal met je eens,
    ik ben zelf een keer gewaarschuwd omdat ik zei dat ik meedeed, er werd toen ook gedreigd dat ze mijn foto zouden verwijderen.
    Allemaal prima, maar hou je er dan ook aan!
    Want overal om me heen lees ik inderdaad dat er om stemmen gevraagd word , vervolgens krijgen ze een waarschuwing waardoor ze nog even wat meer aandacht en dus stemmen krijgen, maar de foto word nooit daadwerkelijk verwijderd, erg jammer.
    Er hebben er al vele op deze manier gewonnen, zogenaamd zijn ze hier heel streng in maar tegen de tijd dat iemand gewaarschuwd word, is diegene al niet meer in te halen qua stemmen.

Nu zie ik ook mensen met de tekst onder hun banner, dat ze meedoen, mag dit nu opeens wel? Is dat dan geen reclame?

Ik denk dat het gebedel om stemmen niet tegen te houden is, en dat ze beter een 'jury' kunnen aanwijzen om de leukste foto uit te kiezen, lijkt me veel eerlijker!

3. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    de stemmen op 0 zetten vind ik trouwens ook een goed idee, als het dan echt de leukste/mooiste foto is, wint hij toch nog wel!

4. mamaD

mamaD Lid

31 mrt 2008
    51
    0
    0
    Ben blij dat ik niet de enige ben haha. Ja op 0 zetten leek me ook wel een nette oplossing, maar dan natuurlijk wel op zo'n manier dat niet dezelfde mensen gewoon weer opnieuw kunnen stemmen want dan blijft het natuurlijk hetzelfde verhaal.

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wij worden er ondertussen ook gek van. Ik heb het in de groep gegooid. Mocht je iemand tegenkomen, die een link onder zijn onderschrift heeft staan, zou je dit dan in ieder geval willen melden?

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mag ik ook even mijn frustratie uiten?
    Ik erger me dood aan mensen die meedoen met de verkiezing van baby of buik van de maand en nog geen enkel bericht gepost hebben.
    Ze worden dus puur en alleen lid voor de deelname.
    Is hier iets aan te doen?
    Of ben ik gewoon een zeikerd? ;)
    Ik stem altijd op iemand die hier gewoon actief post!

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Spui alle ideeen maar. Dan kunnen we het meenemen in het overleg.
    Frustrerend is het wel.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Anakin,
    Ik vind dat ook vreselijk! Tenminste, vreselijk? Haha das wat overdreven misschien! Maar op zn zachtst gezegt niet netjes ;)! Ik vind dat het iets is voor de 'actieve' forummeiden (en heren ;)) en niet alleen foto plaatsen en hopen om te winnen ofzo (want dat lijkt mij de rede ;))

En het allerergste vind ik nog dat ik dus iemand van die niet forummers maar wel fotoplaatsers ken :oops:. Woont hier een paar dorpen verderop, herkende haar aan haar naam en de foto van de kleine 1 of 2 maanden geleden, en nu doet ze wederom mee. Tenminste, ken? Heeft bij me in de klas gezeten op de basisschool ;)! Maarja ik praat niet tegen haar ;)! Haha!

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ben het met mamaD eens. Vind dat er eens een keertje eerlijk gestemd moet worden. Ik zou het ook op 0 weer zetten of de foto die maand verwijderen dat andere dames wel eens een keer een kans hebben. Ik stem zelf ook gewoon op de foto die ik het mooist vind :)

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dit is voor ons echt niet de eerste keer dat we deze discussie hebben. Het is gewoon moeilijk om een lijn te gaan trekken....wanneer is iemand actief? Wanneer diskwalificeren?..

Er wordt druk over gesproken en uitsluitsel zal gauw volgen.

Wij vinden dit ook helemaal niet leuk en absoluut niet de bedoeling.

We zoeken naar een passende oplossing.

Elmo

11. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik stem ook altijd, en dan op de foto die ik het leukst vind.
    de juiste oplossing bedenken lijkt mij ook lastig hiervoor, mischien dat de mod's een soort jury kunnen worden? helft van de stemmen bepalen ofzo?
    en de mensen die zich alleen aanmelden puur voor het deelnemen aan de wedstrijd vind ik niet echt eerlijk tegenover de actievelingen hier.
    dat er geen reclame gemaakt mag worden is iig een begin!
    mod's succes met het bedenken van een oplossing.

groetjes mounia

12. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    nadat ik het bovenstaande bericht had geplaats ging ik eens kijken naar de wedstrijdfoto's, en ik keek naar de buik van de maand.
    tjonge zeg bijna allemaal 0-6 berichten.
    mmm ik moet nu wel zeggen dat ik voortaan daar wel op ga letten voor ik stem :oops:

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Eerlijk gezegd zijn er vele die de hele wedstrijd niet eens meer leuk vinden!

Het is toch triest dat het zo gaat.

14. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ja op deze manier is het ook niet leuk meer voor de meiden, mischien toch maar eens (desnoods tijdelijk om de touwtjes even strak te trekken) strengere regels invoeren?

15. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wil graag nog even het volgende toevoegen.

Ik heb als Moderator tig keer berichten verwijderd als het om stemmen vragen ging.
    8 van de 10 keer werd me dat niet in dank afgenomen! Zal hier niet herhalen wat me gezegd werd.

Op deze manier is het geen wedstrijd meer. Het zou toch jammer zijn als we helemaal geen baby / buik van de maand meer hebben?

Hoe houden we de wedstrijd leuk? Meer ideeën zijn welkom.

Kwebbel Moderator

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Moeilijk hoor.

Ik zit op een forum waar mensen pas na een aantal berichten privileges krijgen.
    Dus je kunt niet eerder ergens aan mee doen als je in elk geval 25 berichten hebt geplaatst.

Niet meer toestaan om stemmen te winnen of anders direct gediskwalificeerd.

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    tja volgens mij blijft het moeilijk om het allemaal te controleren en bij te houden

ps mag je alleen mee doen als je zwanger bent?
    heb nog een leuke buikfoto van mij tijdens de zwangerschap van tygo
    alleen toen was de wedstrijd er nog niet ;)

18. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Is ook moeilijk.

Stemmen vragen = diskwalificeren. Kan mij de reacties nu al voorstellen.
    Och, ik wist niet dat je geen stemmen mocht vragen ;)

Maar we nemen alle ideeen mee :)

@Caruli.....mogen ook foto's zijn van een eerdere zwangerschap.

Kwebbel

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ha ha, Kwebbeltje, maar dan lijkt me het antwoord nog duidelijk: gediskwalificeerd= gediskwalificeerd.

Voor de volgende keer weet je het dan wel.

Tja, mensen moeten zelf gewoon de regels lezen en als ze dat dan niet doen is het hun eigen schuld.

Eigen verantwoordelijkheid.

Wie zijn schuld is het als iemand iets niet weet, ;)

20. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Misschien kan er bij meedoen gezet worden dat er als er om stemmen gevraagd wordt, je gediskwalificeerd wordt. En dat daar niet over gediscussieerd wordt.

Deel Deze Pagina