Hallo verloskundige, Ik heb 19 feb 2007 een miskraam gehad bij 10 weken. De vruchtzak is intact naar buiten gekomen. Op 24 maart had ik 1 week licht bruin/roodverlies en het gevoel dat ik ongesteld moest gaan worden, maar dat heeft zich niet doorgezet. Nu heb ik vanaf 11 april roze slijmverlies, met af en toe een spoortje rood in het heldere slijm. Ik heb af en toe behoorlijke buikkrampen en soms is het weer helemaal weg. Zelf heb ik het gevoel dat mijn menstruatie weer niet op gang komt. De buikpijn is heel drukkend en kramperig. Ik heb 15 april een zwangerschaptest gedaan en deze was negatief. Zijn er nog manieren om een menstruatie te bespoedigen? Ik voel me een soort van lopende tijdbom. Is er reden voor ongerustheid of de noodzaak voor een echo onderzoek? Na mijn miskraam is er niets meer gecontroleerd.... Ik hoop dat je tijd vindt om mijn vragen te beantwoorden. Ik vind het overigens super hoe jullie alle vragen toch steeds weer beantwoorden! Bedankt!
Hoi Ellen, ik denk dat je die week met bruin bloedverlies als je eerste menstruatie kunt beschouwen. Het kan na een miskraam idd zo zijn dat je lichaam er een paar maanden van 'ontregeld' is en je zo'n opgeblazen gevoel hebt. Niets om je nu zorgen over te maken, want als er iets niet goed zou zitten, heb je eigenlijk juist meer bloedverlies en krijg je ook andere klachten als erge buikpijn en wellicht koorts. Je kunt je menstruatie niet bespoedigen, het is gewoon afwachten geblazen en waarschijnlijk is dat slijmverlies sinds de 11e van je eisprong geweest en krijg je over een paar weken een goede menstruatie. Mocht het dan nog zo twijfelachtig zijn, kun je voor de zekerheid een s langs de huisarts gaan. Groetjes Brigitte