hoeveel flesvoeding; 6 weken oud, ruim 5 kg

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door petra2278, 7 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    hoi hoi, hoeveel flesvoeding geven jullie je kleintje?

ik stap over van borstvoeding op flesvoeding en het is dus even aftasten.
    meer dan 90+3 krijg ik er nu niet in, maar ze heeft hele dag nog niet geslapen en lijkt ontevreden....

(regeldagen???)

ik ben benieuwd hoeveel jullie ongeveer gaven op deze leeftijd met een gewicht van ruim 5 kg...

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Onze zoon krijgt nu 3 flessen van 150/5 en 2 van 120/4 en is ook ongeveer 5 kg..
    Maar hij heeft wel van begin af aan de fles gehad..

Misschien kan je een flesje van 120/4 proberen?
    Al kan het best zijn dat ze gewoon niet meer wilt?

De regel is ongeveer 150 ml per kg en dat delen door het aantal flesjes wat je op een dag geeft dan heb je de hoeveelheid per fles..

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    90+3 lijkt me heel normaal voor een borstvoedingsbaby, die drinkt normaal niet zulke sloten weg als flessenbabies. Je kan inderdaad het rekensommetje 150ml per kilo gebruiken, en dan delen door aantal voedingen. Je zou dus best 8 voedingen van 90+3 kunnen geven bijvoorbeeld.

4. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ik heb natuurlijk geen idee wat ze uit de borst dronk...
    ik had zojuist lichte stuwing doordat ze vanacht en vanochtend een flesje dronk (met een mini toetje aan de borst)...
    dus ik net gekolfd: kolf ik aan 1 kant af / 2 minuten: 50 cc....kolf ik de andere kant af / 2 minuten: 40 cc...
    echt veel....normaal lag ze altijd wel lang aan de borst...dus ik heb geen idee hoeveel ze dronk.

maar bij de flessen stopt ze automatisch rond de 100 cc. Vaak geef ik dan nog een toetje aan de borst maar ze drinkt dan niet noemenswaardig dacht ik...maar als ik dan zoveel afkolf dan ga ik daaraan twijfelen haha...

trouwens; vanacht kreeg ze een toetje NADAT ik de eerste grote druk had weggekolfd...dus dan drinkt ze ook minder denk ik...

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja er is geen peil op te trekken hoeveel ml ze aan de borst drinkt en bovendien is de samenstelling van borstvoeding anders als flesvoeding, flesvoeding is altijd hetzelfde, borstvoeding past zich aan aan de behoefte van je kindje. Maar 100 ml klinkt niet gek hoor voor deze leeftijd. Mijn zoontje van 6 weken drinkt meestal 6 flesjes van 120 ml met 4 schepjes. Zo ongeveer elke 3 a 4 uur.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eerst minstens een week 90/3 en verder op verzoek lijkt me de beste aanpak.

7. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ja ben ook wel een fan geworden van "op verzoek" inmiddels ;)

vanochtend had ze een flesje van 100cc + 40cc BV (wel in 2 gedeeltes opgedronken binnen 45 min) maar toch na een uurtje weer "hongersignalen" (smakken/sabbelen/zoeken) afgeven en ook niet kunnen slapen maar wel moe zijn.
    ik heb maar een flesje BV opgeward van 40cc...

gisteren deed ze dat ook, sávonds clusteren...ze kreeg 19:15 u flesje met totaal 110 cc....om 20:15 nog 40 cc en om 21:30 weer 70cc...en toen is ze heerlijk gaan slapen tot 04:30 u vanacht.

in 1 ruk 120 cc opdrinken lukt haar niet maar met 90 cc heeft ze uiteindelijk niet genoeg als ze na 1 uur alweer hongerig is, dat maakt t wel lastig...
    BV was zo gek nog niet :D

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kolf je? Anders is naast de kv aanleggen en niet te zien hoeveel cc's je kind aan de borst wegklokt misschien rustiger voor jullie beiden.
    En als je bv toch wel handig vindt...je kunt de twee natuurlijk ook tijdje blijven combineren.

Deel Deze Pagina