Hallo Mijn dochtertje heeft veel oorsmeer in haar oortjes zitten. Hoe mag ik dit schoonmaken en is dit normaal dat het best veel is? Graag hoor ik van jullie. Bedankt alvast. X
je kunt het in principe laten zitten maar wat ik soms doe als het redelijk aan de buitenkant zit (dus niet meer bij de opening van het oor in de buurt) met een wattenschijfje gedrenkt in (afgekoeld) gekookt water.
Het worden vanzelf droge korreltjes en dan vallen ze er wel uit. Rest van het oor maar ik altijd schoon met een watje.
Ik maak ze schoon met een nat washandje wanneer ik hem was, en dan drogen met een hydrofiele luier. Als ik zie dat ze vies zijn aan de binnenkant, dan gebruik ik van die speciale wattestokjes. Door de verdikking, kan je slecht een heel klein stukje in het oortje (of neusje)
Alleen in de oorschelp een beetje schoonmaken, niet in het oor zelf. Met wat warm water op een handdoek.
Ik gebruik die oorstaafjes voor babies, met een dikkere onderkant. Ik maak ook alleen de oorschelp schoon, maar ik vind het toch een veilig idee mocht ik uitschieten, dan kan het staafje niet in zijn gehoorgang komen.
het schoonmaken van oortjes werd mij afgeraden door de kinderarts, ook die babywattenstaafjes werden afgeraden, maar dat komt omdat ze vaak oorontsteking heeft, alleen als het aan de buitenkant zit haal ik het weg.
Daar waar ik makkelijk bij kan haal ik er uit, verder is me geleerd er niks aan te doen. In ieder geval niet met wattenstokjes erin.