Hoe oortjes schoonmaken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjaam, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo

Mijn dochtertje heeft veel oorsmeer in haar oortjes zitten. Hoe mag ik dit schoonmaken en is dit normaal dat het best veel is?
    Graag hoor ik van jullie.
    Bedankt alvast.
    X

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb altijd begrepen dat je het beter kunt laten zitten

3. Maia

Maia Niet meer actief

je kunt het in principe laten zitten maar wat ik soms doe als het redelijk aan de buitenkant zit (dus niet meer bij de opening van het oor in de buurt) met een wattenschijfje gedrenkt in (afgekoeld) gekookt water.

4. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Het worden vanzelf droge korreltjes en dan vallen ze er wel uit. Rest van het oor maar ik altijd schoon met een watje.

5. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik maak ze schoon met een nat washandje wanneer ik hem was, en dan drogen met een hydrofiele luier. Als ik zie dat ze vies zijn aan de binnenkant, dan gebruik ik van die speciale wattestokjes. Door de verdikking, kan je slecht een heel klein stukje in het oortje (of neusje)

6. Tese

Tese Niet meer actief

Alleen in de oorschelp een beetje schoonmaken, niet in het oor zelf. Met wat warm water op een handdoek.

7. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Ik gebruik die oorstaafjes voor babies, met een dikkere onderkant. Ik maak ook alleen de oorschelp schoon, maar ik vind het toch een veilig idee mocht ik uitschieten, dan kan het staafje niet in zijn gehoorgang komen.

8. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

het schoonmaken van oortjes werd mij afgeraden door de kinderarts, ook die babywattenstaafjes werden afgeraden, maar dat komt omdat ze vaak oorontsteking heeft, alleen als het aan de buitenkant zit haal ik het weg.

9. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Oke bedankt.
    Dan laat ik het zitten en wacht ik tot het eruit valt:p

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Daar waar ik makkelijk bij kan haal ik er uit, verder is me geleerd er niks aan te doen. In ieder geval niet met wattenstokjes erin.

Deel Deze Pagina