Waterpokken: welk middeltje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Angel1980, Jul 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Die kleine vent heeft waterpokken en nu is het wachten totdat zijn grote zus ze ook krijgt, want ze ligt nu met koorts op de bank naar Bumba te kijken.. Kon het verwachten, op het kdv heerst het.

Nu mijn vraag: Iemand ervaring met welk middeltje zal helpen voor de jeuk? Dean lijkt er nog geen last van te hebben, maar ik wil voorbereid zijn.

Thanks!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    badjes met havermout schijnt erg verlichtend te zijn.. (havermout in washandje in het water leggen)

3. Pinda

Pinda Actief lid

Jul 27, 2006
    477
    0
    0
    Inderdaad een badje havermout. Havermout in sok en dan in bad leggen en af en toe uitknijpen, zodat het water een melk kleur krijgt. De blaasje drogen dan heel snel op! Ik heb ook van VSM Calendula gekocht en dat op de uitgedroogde blaasje gesmeerd. Niet op open plekken smeren! Resultaat: geen jeuk en geen littekens!:):) Het heerste hier ook 2 maanden terug en de havermout was uitverkocht in de meeste supermarkten:):)

4. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Morgen maar meteen na mijn werk naar de winkel. Gelukkig heeftg hij er weinig last van, maar als zij het krijgt dan denk ik dat het zich erger zal uitte. Ik las dat baby´s tot een jaar nog antistoffen met zich meedragen van de moeder en daarom minder heftig ziek worden. Consequentie is wel dat ze nog een keer ziek kunnen worden. Ook dan weer in mindere maten, gelukkig.. Ik ben benieuwd. Voor nu hoop ik alleen dat hij ook gaat slapen, want ik hoor hem alleen maar kletsen, de kleine boef!

5. me24

me24 Actief lid

May 9, 2007
    121
    0
    0
    Haarlem
    Poxclin. Is iets nieuws, te koop bij de apotheek en is super. Het is een soort schuim en werkt verkoelender dan Calendula. Bij ons heeft het heel goed geholpen.

6. Pinda

Pinda Actief lid

Jul 27, 2006
    477
    0
    0
    En.. heeft hij al in de havermout gezeten?

7. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
    Toen Silvan de waterpokken had heb ik hem helemaal ingesmeerd met maizena. Beetje een kliederwerkje, maar hielp heel goed!

Verder maakte ik van havermout inderdaad een soort papje en dat 'plakte' ik op hem. Het havermoutbadje had hier nl. niet helemaal het gewenste effect, het papje wel.

En verder heb ik inderdaad ook Poxclin gehaald. Werkte op zich ook goed, maar ik deed het er alleen op als ik zag dat hij er echt last van had, had nl. een beetje het idee dat ik aan het smeren kon blijven met de Poxclin. Net of ie er dubbel zoveel jeuk voor terugkreeg als het spulletje helemaal ingetrokken was.

8. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

Mar 5, 2008
    1,492
    0
    0
    misschien een domme vraag
    krijgen de kleintjes sowiezo waterpokken of niet altijd.. en bij welke leeftijd ongeveer...

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb destijds lotio alba gebruikt... te koop bij de apotheek. Lekker verkoelend voor die kleintjes...

waneer kinderen waterpokken krijgen verschilt, meestal komen ze er op den duur op het kdv of op de peuterspeelzaal mee in aanraking. Het is een besmettelijk iets dus ze lopen het daar ergens op (het is al besmettelijk als het nog niet zichtbaar is en blijft besmettelijk tot alle blaasjes zijn ingedroogd)

Handigst is als je kind zowiezo 1 is geweest... als ze het te jong krijgen krijgen ze het vaak nog een keer naar het schijnt. De besmettelijkheid valt trouwens ook wel mee want mn dochter had het en mn zoon heeft het toen niet gekregen terwijl we er niet speciaal rekening mee hebben gehouden.

Share This Page