Baby 8,5 maand snachts vaak wakker..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melodios, 9 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melodios

Melodios Actief lid

28 okt 2010
    196
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje is nu 8,5 maand en wordt sinds anderhalve maand snachts vaak wakker. Dit verschilt van 1 tot 6 of 7 keer per nacht. Hij huilt of jammert dan wat, dan geef ik zijn speentje en hij gaat weer verder slapen.
    Wat kan dit in godsnaam zijn, want tot zijn 7 maanden was slapen voor hem geen enkel probleem, we legden hem om 19.30u op bed en dan werd hij smorgens om 7.30u weer wakker. Lekkere nachtjes maakte hij dus.
    We hebben al aan van alles gedacht maar komen er maar niet achter.
    Misschien tandjes? (hij heeft er nu 2) Maar dit lijkt me zo sterk, omdat als hij wakker wordt en ik geef hem zijn speentje hij eigelijk onmiddelijk terug in slaap valt, en het is ook niet echt huilen van de pijn wat hij doet, want dit herken ik ondertussen wel..

We hebben ook gedacht aan droge lucht in zijn kamertje, we hebben pas nieuwe kozijnen gehad en alles is nu dus supergoed geisoleerd, dus ook geen vocht meer in de kamer. Laat nu dus iedere dag zijn raampje open staan een paar uur en het roostertje erboven is altijd open.

Toen bedachten we ons dat hij het misschien te warm had in bed, dus we hebben hem een paar nachten enkel in zijn rompertje en pyjama en sokjes laten slapen. (misschien dat ie het ook prettiger vind om vrij te kunnen bewegen) Smorgens had hij een beetje een koud lijfje dus dat ging hem ook niet worden, dus maar weer de slaapzak aangedaan.

Wat zou het dan verder nog kunnen zijn?? Teveel prikkels overdag? (maar we doen echt niet veel andere dingen dan anders)
    Misschien nachtmerries? Kan dat op zo een jonge leeftijd??
    We hebben ook al een paar keer geprobeerd om hem eventjes te laten huilen, maar ook dit werkt niet..

Wij weten het in ieder geval even niet meer. Misschien is het ook maar weer een periode maar we hopen toch dat hij snel weer lekker door gaat slapen, dan kunnen we zelf ook weer een beetje tot rust komen want die gebroken nachten en er smorgens weer vroeg uit moeten voor je werk, gaan je toch opbreken..
    En vooral voor ons kleine mannetje vind ik het erg belangrijk dat ook hij een goede nachtrust heeft..

2. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Lastig he, hier ook een meisje die af en toe meerdere keren wakker is 's nachts. Wel veel minder dan bij jou overigens.
    1 keer is ze zelfs helemaal overstuur geweest. Daarom denk zeker dat ze droomt, want soms geeft ze ook 2 huiltjes en slaapt ze weer verder (en wij niet ;) ) Het kan ook met de ontwikkelingen te maken hebben. Gek genoeg waren bij ons vaak die onrustige nachten, de nachten voordat ze ineens wat kon (los zitten, rollen, tijgeren). Dan maken ze een ontwikkelingssprongetje en daar kunnen ze last van hebben (heb ik mij laten vertellen). Tandjes die werken, helpt zeker niet mee. Dus ehm, nee heb geen kant en klaar antwoord maar herken wel wat in je verhaal. En het zal vast wel weer overgaan ;)

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wij hebben het hier gehad rond de 4 mnd. Natuurlijk een flink leeftijdsverschil, maar het klinkt precies zoals jij zegt, speentje en weer slapen. Ik kreeg het idee dat hij gewoon wilde weten dat hij niet alleen was, soort verlatingsangst. Merkte het in die periode overdag ook erg, als ik uit zicht was meteen huilen. Herken je dit?! Het ging hier na een week of 3 a 4 weer over....

Deel Deze Pagina