Hoi, Ik ben hier wel benieuwd naar. Ik ga nu eigenlijk elke dag wel weg met haar, wandelen, naar de winkel of met de auto weg. Met de auto weg doe ik meestal 2 x in de week. En elke dag wandelen. Nu slaapt onze dochter bijna nooit tussen 11 en 3 uur, of hazenslaapjes. Dus ik ga dan altijd wandelen met haar zodat we wel in slaap valt. Of even de stad in. Ik vraag me af of het eigenlijk wel goed is want zo leert ze misschien nooit fatsoenlijk slapen tussen die 2 voedingen. Of maakt dat niet uit? Leggen jullie jullie dan in de wandelwagen alvast klaar met het jasje aan? Of gaan jullie altijd meteen na de voeding weg? Maar als ik eerder terug kom dan voor de volgende voeding dan slaapt ze niet meer. Maar ik kan niet 4 uur weg blijven elke dag. Ben benieuwd hoe jullie dit doen?
Ik ken je probleem. Ik ging ook elke dag wandelen en dan deed ik het zo dat ongeveer 1 uur a 1,5uur na zijn voeding werd hij moe, dan deed ik zijn jasje aan en legde hem in de wagen. tijdens het wandelen sliep hij inderdaad, maar zodra we weer thuis waren werd hij wakker. ik zorgde dan dat ik huis kwam vlak voordat hij gevoed moest worden. verder geen probleem hoor om tussen die tijd te gaan wandelen, slapen doethij toch. maakt niet zo heel veel uit waar. en ja dat leren inslapen doet hij met zijn andere slaapjes ook al. en wandelen is zo goed voor ze, lekker frisse lucht en daglicht. maar ook voor jou is het lekker. beetje behelpen af en toe, maar je krijgt vanzelf handigheid.
Ja zo doe ik het dan ook. Nou dan ga ik daar gewoon mee verder. Dit is ook de beste tijd om iets te gaan doen. Als ze om 8 uur wakker wordt is het nog zo vroeg om iets te gaan vind ik. En 's morgens wil ik altijd wat poetsen enzo. En na de fles van 3 uur is het weer zo laat. Dan moet ik koken, dus tussen 11 en 3 is een leuke tijd om iets leuks te gaan doen. Ze heeft trouwens haar eigen schema verlegd nu Eerst was het 7 - 11- 3 - 7- 11. Nu wordt ze om 8 uur wakker. Ik ga haar dan niet om 7 uur wakker maken. Alleen 's avonds is het een beetje shit want dan krijgt ze pas rond 12 uur 's nachts de laatste fles. Maar ja, ben al lang blij dat ze het zo goed doet. En als ik dan om 12 uur boven haar bedje hang en ik krijg een big smile dan ben ik ook meteen niet meer moe!
ja die kleintjes weten vaak heel goed wat ze willen ach en je moet om 12u voedden daarentegen hoef je pas weer om 8u
Heerlijk hè, als je zo'n smile krijgt! Simon wordt uit zichzelf ook pas rond 8.00 / 8.30 wakker. Hij komt overdag echter al na 3/3,5 uur voor een voeding, dus hij ligt rond 22 uur alweer in z'n bedje 's avonds. Maar over het wandelen en slapen tussen de voedingen, ik ga idd ook lekker na de 2e voeding met hem op pad. Na het eten houd ik hem nog ff rechtop, en dan gaan we. Als we terugkomen en hij wordt wakker, leg ik hem lekker in de box, of in het wipstoeltje. Meestal vermaakt-ie zichzelf dan wel, en anders pak ik hem lekker bij me om te knuffelen enzo. Hij slaapt sowieso niet van voeding tot voeding, als ik geluk heb zo'n 1,5 ertussen!
Ik heb mijn dochter nu vast met haar jasje aan in de wagen gelegd en die staat in de gang (anders is het zo warm in de kamer). Vind het wel een beetje zielig.....ze is nu ook wat aan het mopperen in de gang . En dan gaan we dadelijk maar lekker wandelen. Ik moet naar de Rabobank maar die is pas om half 2 open hier. Dus we moeten eventje wachten en daarna lekker naar de winkel. We hebben nu sinds 3 dagen echt een lekker en goed ritme (niet te vroeg juichen natuurlijk). En woensdag krijgt ze haar 1e 2 spuitjes, hopelijk heeft ze er niet te veel last van. Ik heb trouwens nog een vraagje, kijken wat jullie hiervan vinden. Over twee weken wordt mijn vader geopereerd en hij moet dan een nachtje daarblijven. Mijn moeder gaat dan met hem mee en wil dan daarblijven tot het weer bezoekuur is (want het is een dik half uurtje rijden en mijn moeder is niet zo 'n held wat dat betreft en mijn vader maakt zich natuurlijk dan weer zorgen om haar). Dus eigenlijk wilde ik gezellig (of ja gezellig, het is natuurlijk wel een ziekenhuis) meegaan met mijn dochter. Kunnen we tussendoor samen de stad ingaan (anders loopt mijn moeder daar zo in het donker door de stad te wandelen vind ik ook niets). Maar het is volgens mij wel al vanmorgen 's morgens. Zouden jullie meegaan met jullie kindje? Ze kan dan slapen in de kinderwagen (ze is dan 11 weken). Het is dan wel de hele dag.
Dat zou ik zeker doen! Gezellig! Eten geven kun je bijna overal, weet niet of je BV of FV geeft. Ik geef zelf FV en ben ook al lekker een dagje met Simon op stap geweest. Ik zorg altijd voor voldoende water (Bar-le-Duc), je mag het overal opwarmen hoor. En slapen doen ze heerlijk in de wagen, Simon heeft het in ieder geval prima gedaan die dag!
Ok! We doen het gewoon. In de auto vind ze het ook erg fijn, dus hopelijk gaat dat allemaal goed! Ik geef ook de fles, dus dat vind ik dan wel weer makkelijk. Gebruik je dan gewoon Barleduc zonder het eerst te koken? Ik kook het water (kraanwater) nog steeds elke morgen, hoeft dat dan eigenlijk niet? Morgen ga ik ook al winkelen, maar dat is niet de hele dag, maar dan kan ik vast kijken hoe dat gaat. Dank je wel voor je reactie!
Ik gebruik eigenlijk alleen Bar-le-Duc als we weggaan, zodat ik zeker weet dat Simon 'vers' water krijgt. En dan gebruik ik het zo uit het pak/de fles. Ik heb elke ochtend het kraanwater gekookt tot ong. 6 weken, daarna ben ik er mee gestopt. Sindsdien gebruik ik gewoon kraanwater, en dat gaat prima! Geen idee of dat wel of niet moet, maar hier werkt het.
ik geef de kleine eerst de fles en daarna gaan we dan op pad. als we dan thuiskomen en het is nog geen tijd voor een voeding dan laat ik hem in de wagen slapen of leg hem in zijn bedje. weet ik dat ik langer wegga, dan gaat er een fles met voeding mee. maar als ik na een voeding boodschappen ga doen dan neem ik de luiertas ofzo niet mee, alleen een spuuglappie. joyce
Hoi, Volgens zowel de kraamhulp als het CB is het kraanwater in Nederland schoon genoeg en hoef je dit niet vantevoren te koken. Vanaf de geboorte doen wij het dus als volgt: - koud stromend kraanwater afmeten in de fles - opwarmen in magnetron of flessenwarmer (30-35 graden) - schepjes voeding erbij en zachtjes schudden Wat mij verteld is over gebruik van bronwater: - bij een ongeopende verpakking, kun je dit gewoon gelijk gebruiken - bij een gebruikte verpakking, moet je dit eerst 1 minuut laten koken Groetjes Saskia
Hoi meiden. Ik ben vandaag wezen shoppen vanaf 9 uur tot nu. Ik heb haar om 8 uur vanmorgen (toen moest ik haar wakker maken , mijn slaapkoppie) en om 9 uur waren we bij mijn moeder. Toen om 12 uur in de stad de fles gegeven en om 4 uur thuis het flesje gegeven. Nu ligt ze in bed nog wat te jammeren. Nu heeft ze wel niet veel geslapen in de stad. Af en toe een dutje, soms wat zeuren. Maar al met al vond ik het goed gaan. Ik vraag me wel af of het kwaad kan dat ze niet slaapt. Normaal slaapt ze wel als ik op pad ga. Dan slaapt ze gewoon als ik ga winkelen en krijgt ze er niet veel van mee. Ik voel me nu wel een beetje schuldig, dat ik zonodig moet winkelen en haar meesleur en dat zij niet eigenlijk niet geslapen heeft vandaag overdag (in totaal misschien 1,5 uur). Normaal slaapt ze 's morgens goed en 's middags slaapt ze meestal niet (of maar 1,5 uur) tussen 12 en 4 uur. Toch voel ik me wel schuldig nu of vinden jullie dit niet nodig?
Nu ben ik wel aan het twijfelen wat ik moet doen als mijn vader geopereerd wordt. Zal ik dan meegaan met mijn dochtertje? Het is waarschijnlijk vanaf 's middags tot 's avonds.
1 dag thuis en 1 dag buiten doe ik meestal. De dag dat ik naar buiten ga maak ik de voedingen klaar in die voedingbakjes. 2 spaflessen, 5 luiers, pakje zwitsal lotiondoekjes, monddoekje, tussendoortjes, hydrofiele luier , extra kleding ,een speeltje en zijn fles in de verzorgingstas en ik kan lekker de hele dag weg blijven!
En waar slaapt jouw kindje dan? Of past hij nog in de wandelwagen? Wat zouden jullie doen als jullie mij waren ivm naar het ziekenhuis gaan? Het is niet zo dat wij de hele dag in het ziekenhuis zijn dan. Ik wil rond de middag daar zijn en met mijn moeder lunchen (in de stad) en dan met het bezoekuur bij mijn vader op bezoek en daarna weer de stad in wat eten en 's avonds bezoekuur weer naar het ziekenhuis en dan naar huis. Anders is mijn moeder de hele dag alleen en ze kan niet naar huis (kan wel maar is een stukje rijden, is dan niet de moeite). En we zijn niet de hele dag in het ziekenhuis, alleen met bezoekuur en de rest zijn we gewoon buiten, in de stad, in een restaurant. Wat zouden jullie doen? Zouden jullie je kindje meenemen? Ze is dan bijna 11 weken.