beddengoed peuterbed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zonnebeertje, 3 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik heb vrijdag voor mijn dochter van 2,5 een peuterbed gekocht bij Ikea. Aleen heb ik geen dekbedhoezen meegenomen en maar 2 hoeslakens. Ik had geen overtrek meegenomen omdat ik dacht dat haar eigen dekbedje wel zou passen, niet dus :S Ik had gelukkig nog wel een dekbedje liggen die wel op dit bed past, maar heb nu dus geen overtrek.
    Nu kan ik hier in de buurt dus geen betaalbaar beddengoed vinden (hoeslakens, overtrek) wie heeft er een idee?
    Bij prenatal kost een overtrek 35 euro, dat vind ik een beetje te duur.

2. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    bij leenbakker hebben ze ook peuter maten dekbedoveertrek voor meisjes en jongens erg leuke ook hoeslakentjes voor peuterbedjes
    succes met zoeken

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij de hema zijn de dekbedovertekken (150x120) zo'n 20 euro.. Hoeslakens 11-12 euro..

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb op het ikea-matras ook de hoeslakens van de ikea, die van de hema passen niet. Verder heb ik wel de overtrekken van de hema. Gaat prima.

5. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    bedankt!
    dan ga ik morgen even bij Leen bakker kijken en anders toch maar weer naar ike

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heb je ook een peuter dekbedje dan of gewoon 1 persoons.
    Ik zat zelf namelijk te denken om het dekbed en de overtrekjes gewoon 1 persoons te kopen omdat het a: langer meegaat dan en b: overal verkrijgbaar is.
    Matrasje koop ik wel bij Ikea, bedje komt daar ook vandaan.
    Elmo

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb voor mijn zoon een meegroeibed en die staat nu op de kleinste stand: 135 x 80 cm. Ik heb daar gewoon 1 persoonsbeddengoed op. Met enige creativiteit vouw ik de hoeslakens strak om het matras. Het overbodige deel van het dekbed laat ik aan de achterkant naar beneden hangen en vouw ik een beetje onder het bed. Werkt prima.

8. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Setteke & Elmo, ik zie dat jullie ook 1 persoons dekbedjes hebben of willen aanschaffen.
    Ik had er al 1 gekocht maar wilde hem eigenlijk terug brengen.
    Een verkoopster vertelde mij dat het gevaarlijk kon zijn omdat ze zich er in vastdraaien.
    Nou is Liv nieteens een hele grote "draaikont"...
    Misschien dat ik hem toch maar hou hoor!
    Is alleen een dekbed van Ikea, maat is anders, nml 150/200.
    Meeste hoezen zijn volgens mij 140/200...

O,ja super leuke dekbedhoezen nu in de AANBIEDING bij de Leen Bakker! voor 15,- en 10,-

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Essebes, daarom doe ik het gedeelte wat over is aan de achterkant tussen het bed en de lattembodem en door het matrasje wordt dat vastgeklemd. Op deze manier heb ik het dekbed op precies de juiste lengte. Tymen is een echte draaier, en die heeft zich in die maanden nog nooit vastgedraaid in het dekbed. Ik stop het altijd aan de zijkanten in als hij erin ligt, ligt hij lekker strak ingestopt en ligt hij niet halverwege de nacht bloot.

10. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Setteke, ik hou dit kinder dekbed dan lekker, maak ik het op dezelfde manier "vast".
    Je blijft anders nieuwe dekbedjes kopen..8)

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb ook een keer een dekbedovertrek bij de Zeeman gekocht, misschien ook een idee? Die heb ik toen voor erbij gekocht, niet helemaal mijn smaak, maar voor als hij een keer ziek zou zijn en zou overgeven of iets dergelijks dat ik tenminste genoeg reserve heb...

Deel Deze Pagina