Moeilijk slapen, piekeren

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Piena, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piena

Piena Actief lid

7 nov 2012
    208
    0
    0
    Mijn dochtertje en tweede kindje in aantocht
    Beverwijk
    Vraagje ik slaap moeilijk in en word 100 x wakker en als ik dan wakker word pieker ik meteen overdingen . Komt dit door de hormonen ben ik de enige of zijn er meer die hier last van hebben . Iemand tipt wat je hier tegen kan doen voordat je hondsdol word :D

2. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

12 dec 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb hier sinds een paar dagen ook last van, onrustig slapen, piekeren en enge dromen.
    Terwijl ik normaal overal doorheen slaap...
    Ik vermoed dat het de hormonen zijn, dat je nu je zwanger bent, veel bezorgder bent.

3. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik ben net zwanger maar kom moeilijk in slaap, meer wakker en kan moeilijk weer inslapen. Vaak ook vroeg wakker! Ik heb vakantie maar kom moeier terug straks dan ik vertrok..

4. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hier ook last van (ben nu bijna 18 weken). En ook elke morgen belachelijk vroeg wakker, terwijl ik normaal echt m'n bed niet uit kan komen... Heel frustrerend!

5. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Same here! Ik kom ook moeilijker in slaap dan normaal en als ik dan slaap word ik snel wakker. Ik lig dan niet te piekeren maar wel te balen dat ik weer wakker lig. Uiteindelijk val ik dan wel weer in slaap maar als die wekker dan gaat ben ik best wel gebroken. Ik moet zeggen dat het al een poosje is (vreemdgenoeg had ik er ook last van toen ik net gestopt was met roken) dus ik wen wel aardig aan het mindere slapen. Maar snachts doorslapen zou wel weer fijn zijn...;)

6. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    Slapen doe ik veel want ben heel moe :) Maar wordt idd vaker wakker en dat had ik eerst echt niet. Ik sliep als een os altijd.

Heb ook ontzettend rare en enge dromen. Levensecht. Dit weekeind nog dat ze bij ons ingebroken hadden, mijn man en mij mishandeld en mij verkracht. Was echt zo echt......ontzettend eng.

Misschien onbewust beschermend en onzeker? Die hormonen nemen een loopje met ons ;) Vrijdag moet ik naar het ziekenhuis en zal het dan eens navragen maar denk wel dat het hormonen zijn en probeer me er niet te druk over te maken.

7. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Same here... Ik slaap redelijk snel in (ben dan ook uitgeput 's avonds), maar wordt na een 3-tal uur terug wakker en dan is het moeilijk om terug in slaap te vallen. Als het dan uiteindelijk toch lukt, is het maximum voor een uurtje per keer. Mijn tip: probeer niet over het (niet-)slapen te piekeren. Sinds ik het heb losgelaten en tijdens de wakkere uren probeer te ontspannen, voel ik me veel uitgeruster 's morgens. Al zou een nacht doorslapen geen kwaad kunnen ;)

8. Piena

Piena Actief lid

7 nov 2012
    208
    0
    0
    Beverwijk
    Ja vervelend allemaal bendus niet de enige maar mis alleen nog het piekeren bij iemand het is behoorlijk irritant ik bedoel allesnis af babykamer babyspulletjes. Ik maak me druk om de bevalling me eerste 6 jaar terug was een keizersnede door stuitligging, kort na de bevalling kreeg ik paniekaanvallen en was mezelf niet was toen ook en stuk jonger 21 toen ik beviel en ik keek er ligt tegen aan en dat was achteraf gezien niet zo. Ook ben ik bang om weer teveel aan tekomen bij deze ik was van haar 23 kilo aangekomen en hield veel vocht vast leek net een opgeblazen trollebol.

9. Piena

Piena Actief lid

7 nov 2012
    208
    0
    0
    Beverwijk
    Hier heb je wel degelijk een punt

10. vlin85

vlin85 Lid

20 jan 2013
    94
    0
    0
    Flevoland
    Het wordt alleen maar erger :(
    Straks zit ook in je dikke buik in de weg, krijg je last van maagzuur etc.
    Ik doe bijna geen oog meer dicht..

11. Piena

Piena Actief lid

7 nov 2012
    208
    0
    0
    Beverwijk

Dat is wel balen ben je straks bekaf bij de bevalling als je nietgoedslaap. Lig jij ook temalen

12. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.959
    126
    63
    zuid holland
    Hier zijn de uurtjes slaap ook op 1 hand te tellen. Mega buik....maagzuur...bekkeninstabiliteit...en verkrampingen in bil en benen. Laatste loodjes gelukkig.

13. pumelke

pumelke Actief lid

29 sep 2011
    155
    0
    0
    Hier al sinds 3 weken alleen maar nachten van 2 of 3 uurtjes slaap. Gister van de gyn een slappil gelregen en afgelopen nacht 7 uur geslapen heerlijk! Voel me en ander mens.

14. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik slaap al jaren slecht dus ben het eigenlijk gewend (soort van)...
    Inslapen is minimaal een uur, maakt niet uit hoe moe ik ben en word zeker 2x en zelfs vaker wakker per nacht en dan ga ik spoken.
    Warm, draaien etc...
    Laatste x dat ik een nacjt doorgeslapen heb zat er een fles vodka in en ja dat is ook niet iedere nacht de bedoeling ;)
    Smorgens word ik altijd gebroken wakker omdat ik dan de laatste uren wel vast in slaap rot...
    Wat word ik er gek van maja ik kan er niks aan doen. Medicatie verdom ik in te nemen en heb mezelf al geleerd niet teveel te piekeren. Maar stress van overdag word snachts toch onbewust verwerkt

15. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pff hier ook hoor de laatste weken :s heb vandaag maar even gemeld dat ik thuiswerk. Scheelt me toch anderhalf uur die ik extra kan rusten. Alleen nu mijn bed nog uitkomen ;)

16. Piena

Piena Actief lid

7 nov 2012
    208
    0
    0
    Beverwijk
    Ja is gewoon ruk vind meslaap zo belangrijk ik ken daar niet tegen teweinig slaap.

Deel Deze Pagina