Makkelijke baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anice, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anice

Anice Niet meer actief

Hoi Dames,

Ik durf het bijna niet hier te typen misschien dat het dan opeens omslaat maar onze baby van 4 maanden is tot nu toe zoooooooooo makkelijk. Ze slaapt goed, drinkt goed en als je haar neerlegt is het ook goed. Ze is vrolijk en huilt zelden. In het begin dacht ik dat ze misschien wel iets had omdat ik haar verdacht makkelijk vond maar bij de controles bij de arts is alles ook goed. Vroeg me gewoon af of hier nog meer dames zijn met zo'n makkelijke baby :)

2. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    mijn dochter is 7,5 maand en is ook heeeeeeel makkelijk! Slaapt,eet en drinkt goed. Huilt eigenlijk nooit. Is snel in haar lichamelijke ontwikkeling.Enige is dat ze best vaak ziek is maar ook dan moppert ze niet. Slaapt al van 19 tot 8 sinds ze 7 weken is!

groetjes Ylona

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.264
    6.159
    113
    Hier niet heel erg makkelijk, maar mijn zoontje is zo pittig, dat ik niet echt verschil merk tussen 1 of 2 kinderen, ben alsnog veeel met hem bezig, hihi.

Maar lekker toch, dat jullie kindjes zo heerlijk makkelijk zijn. Genieten dames!

4. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook een erg makkelijke baby! Hij huilt echt wel eens, maar echt minimaal. Vindt over het algemeen alles wel goed. Heb hem net een half uur geleden uit bed gehaald (lag te kletsen) en hij ligt nu nog heerlijk onder de babygym te spelen en taalt nog niet naar zn fles.

Je hebt er weinig over te zeggen wat dat betreft.... je hebt mensen met een makkelijk karakter, met een pittig karakter etc. Niks is beter dan het andere, alleen anders. Voor mijn eerste vind ik het iig erg fijn dat zoon zo'n makkelijk karakter heeft.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Yep, twee keer achter elkaar!

6. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Heerlijk toch.. wij hebben ook een hele makkelijke baby.. precies hoe jij omschrijft. Hijj slaapt heel goed ook bij anderen, huilt echt bijna nooit kan goed spelen en zichzelf ook goed vermaken. Hij vind alle nieuwe smaakjes en eten lekker.

Het is echt heerlijk genieten!

7. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Hier ook een makkelijk meisje, ze eet alles wat ik haar voorschotel zowel potje als vers. En als ze wakker is dan kun je rustig aan doen 15 min later de fles is prima! Als ze last heeft van de tandjes eet ze wat langzamer en iets minder. Ze jammert er wel van maar krijst niet de boel bij elkaar. S'nachts hoef ik er nooit uit voor haar ook niet als ze ziek is. En als we kijken voordat we gaan slapen en we leggen haar weer ff goed dan word ze iets wakker en slaapt weer rusig verder. En van verlatings angst hebben we nog niets van gemerkt maar dat kan misschien nog komen. Ook kan een ander haar prima eten geven ze vind het allemaal best. Heerlijk genieten van zo'n makkelijk kleintje.

8. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Hier ook twee. Toen ik zwanger was van de tweede riep iedereen om me heen dat ik vooral niet moest verwachten dat de tweede ook zo makkelijk zou zijn. Haha maar mijn zoontje is zelfs nog makkelijker!

9. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Vooral onze eerste was een ontzettend makkelijke baby! We hadden werelijkwaar geen kind aan hem. Hij sliep vanaf 5 weken door en overdag als we hem weglegde was hij ook altijd direct stil. En nog steeds trouwens is hij makelijk, voor 9.00 's ochtends wordt ie niet wakker :D

Onze tweede is iets bewerkelijker zeker als je het vergelijkt met de eerste maar nog mogen we niet klagen!

10. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hier ook 1,inmiddels is hi 4,5 jaar alweer en nog steeds erg makkelijk

11. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een makkelijk dametje, slaapt sinds 6 weken 8 uur per nacht, na de fles doet ze gezellig op schoot en speelt in de box en gaat zonder al te veel gemopper weer naar bed. Ze laat wel heel duidelijk en luid horen als ze het ergens niet mee eens is. Vergelijken met de oudste kan ik het niet. Bij hem duurde het tot de zesde week voordat we zijn gaan inbakeren en dat hij rustiger werd. Daarnaast spuugde hij veel en werd in z'n zevende week ter observatie opgenomen. Met voedingsadviezen werd het gewoon een heel ander kind en ook een stuk gemakkelijker.
    Was trouwens nu wel erg wennen dat het ook zo gemakkelijk kan hoor, wij hadden alleen ervaringen met veel huilen, spugen en onrust.

12. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Jaaaaaaaaaaaa, eindelijke eens een topic over makkelijke kindjes.
    Hier ook 2 makkelijke kindjes. Beide kindjes sliepen met 5/6 weken minstens 12 uren per nacht. Dus de kindjes gaan hier 's avonds rond 19.00uur op bed en 's ochtends tussen 8 en 9 worden ze pas weer wakker. Het is ook maar sporadisch dat ik tussendoor eens naar boven moet. Mijn dochtertje kon zich overdag ook altijd goed vermaken, mijn zoontje helaas wat minder. Maar daar hoor je mij niet over klagen hoor. Ik krijg een goede nachtrust, dus kan ik het overdag veel beter aan allemaal.
    Hier zeiden ze ook na de eerste, de tweede kan nooit zo makkelijk worden, dus bereid je maar op het ergste voor. Dat hebben we ook gedaan, maar die blijkt ook gewoon lekker makkelijk te zijn.
    Voel me soms zo schuldig tegenover anderen. Maar aan de andere kant, ik ben lichamelijk nogal beperkt, dus denk dat we het daardoor misschien ook wel eens wat extra stimuleren om zelfstandig te zijn. Ik " kan" namelijk niet de hele dag met ze rondzeulen al zou ik willen. Kinderen passen zich erg goed aan aan de situatie die er is.

(en ook ik weet echt wel dat er kindjes zijn die zich niet makkelijk aanpassen enz......., maar dat zijn gelukkig uitzonderingen en wil daarmee geen discussie losmaken.)

13. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Hier ook een heel makkelijke en vrolijke baby. Een beetje jammeren bij het slapen gaan, dat was het. Op het KDV was ze precies hetzelfde. Ik merk dat nu ze ouder wordt, dat ze last krijgt van verlatingsangst en ze leert dat ze met huilen ook aandacht krijgt. Ze is deze maand voor het eerst goed ziek geweest en dat merkten we wel aan haar, ze moest veel huilen en voelde zich duidelijk niet goed.

Er zijn nu 4 tandjes doorgekomen, en het enige wat ik meemaak is soms een loopneus. Ze lijkt er verder geen last van te hebben. Misschien dat het met de kiezen wel anders zal lopen.

Ik prijs mezelf gelukkig, bij een vriendin van mij gingen de eerste maanden compleet anders en ik lees hier veel ervaringen van moeders waarbij het niet zo vlekkeloos gaat.

14. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Hier ook een makkelijk, lief en gezellig kind! Overdag dan, 's nachts is het nog wel eens anders ;)

15. misa

misa Niet meer actief

Hier ook een makkelijke baby! Weinig huilen, bijna altijd tevreden, goed slapen, bijna alles eten, goed drinken. Maar ik merk dat hij sinds een maand of (ik denk sinds die sprong) toch echt wel minder makkelijk wordt. Hij jammert steeds meer en lijkt zich niet goed te kunnen vermaken. Maar nog steeds niets te klagen hoor!

16. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    wees maar erg blij hoor.. Ik durf er niet eens over te dromen! Heb ook een heeeerlijk kind hoor, super lief enz. maar enorm enorm pittig. Slaapt slecht, huilt veel, eet niet goed.. agjaaaaa zo heeft ieder wel iets toch!

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ik ook. twee keer een makkelijk baby gehad.

Mijn jongste is inmiddels een dreumes.

Moet zeggen dat mijn dochter wel een pittige peuter was ( inmiddels alweer een kleuter)

Wat gaat die tijd snel...

18. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier ook. Mijn zoon was al vanaf het begin heel makkelijk. Toen ik zwanger was van mijn dochter hoopte ik dat ze half zo makkelijk zou zijn als mijn zoon, maar ze is tot nu toe (ze is ruim 7 weken) nog makkelijker!
    Geniet ervan.

19. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik durf het vaak bijna niet te zeggen (alsof het dan ineens omslaat ofzo, beetje bijgelovig :):p) maar mijn zoontje is ook makkelijk.
    Hij huilt bijna nooit, slaapt goed, kan zich goed vermaken en is gewoon een heerlijk vrolijk kind :D

20. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een supermakkelijk kind. Slaapt alleen niet door 's nachts, maar als dat alles is...

Deel Deze Pagina