Wanneer beginnen met je buik insmeren en met wat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovelie, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lades!

Vanaf wanneer begonnen jullie met het insmeren van je buik en met wat deden jullie dat? Dit om de kans op striae proberen te voorkomen?

2. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Striae voorkom je helaas niet. Het is genetisch bepaald. Je huid scheurt van binnenuit. Wat ik wel heb begrepen is dat aloe vera verkoelend helpt als je er wel last van krijgt :)
    En bio oil naderhand om de strepen lichter te maken

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wat ik gehoord heb is dat het grotendeels genetisch is, maar dat smeren toch ook zou moeten helpen. (90%-10% ofzo).. Ik gebruik buikbalsem van Etos of Zwitsal. Bij mijn eerste zwangerschap ook gedaan en toen geen striae.. toen ben ik begonnen toen ik een beetje begon te groeien..

Nu ben ik ook alweer druk aan het smeren :)

4. duplo

duplo Lid

17 dec 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben gelijk begonnen met smeren. Het is inderdaad genetisch bepaald, ik heb het ook niet gekregen mijn vorige zwangerschap en verwacht dat deze keer ook niet. Merk wel dat het helpt tegen de jeuk. Ik smeer met zwangerschapsolie van Weleda. Vorige keer met Bio Oil.

5. MamavC

MamavC Niet meer actief

Om striae te voorkomen heeft het inderdaad geen zin. Ik heb nooit gesmeerd en geen enkele striae, dat is zoals al gezegd wordt genetisch bepaald

Ik zou zelf kiezen voor een olie :)

6. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

Bio oil, al is het puur om de huid soepel te houden, want stiae zal je er helaas niet mee voorkomen (is idd genetisch bepaald)

7. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    In de doos van de etos zit buikbalsem. Die is wel fijn en hielp bij mij wel toen mn navel pijn begon te doen.

8. JustMe88

JustMe88 Lid

14 mrt 2015
    54
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat het genetisch bepaald is. Ik heb beide zwangerschappen eigenlijk bijna nooit iets speciaals gesmeerd.. Alleen bij de eerste wat menthol crème omdat ik mega last had van jeuk ☺️ Toen m'n buik echt begon te groeien heb ik als het wat trok balneum bodylotion opgesmeerd.. Ik heb geen geen striae gekregen..

9. saphira85

saphira85 Lid

7 apr 2015
    91
    0
    6
    Ik heb vandaag de mama olie van pure&nature bij kruidvat gehaald. Ik begin met smeren zodra ik merk dat mijn buik begint te groeien.

10. coow89

coow89 Lid

30 jan 2010
    60
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben begonnen met 18 weken ofzo. Toen ik de doos van de Etos op kon halen. Daar zit een tube buikcreme in, die heb ik opgemaakt en daarna overgestapt op zwitsal mama buiken crème (eigenlijk alleen omdat ik die van een vriendin kreeg anders waarschijnlijk gewoon normale bodylotion).
    Of het helpt weet ik niet, maar mijn huid vond het wel prettig. En baat het niet dan schaadt het niet.

11. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Bij m'n eerste (7 jaar geleden) ben ik meteen begonnen met smeren, met zowel bio oil als weleda. Helaas heeft het totaal niet geholpen, ik heb een prachtig tijgervel op mijn buik en ook op mijn heupen.
    Op een gegeven moment werden de striemen pijnlijk (mijn buik was HUGE) en hielp het smeren alleen tegen het 'trekken', het versoepelde zegmaar een beetje.

Nu sinds gisteren maar weer begonnen met smeren omdat het gewoon lekker voelt, mijn buikje groeit alweer en of er nou strepen komen of niet: door te smeren maak je ook contact met je kleintje :)

Ik smeer deze keer overigens met amandelolie van De Tuinen, daar heb ik goede verhalen over gehoord.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ben begonnen met smeren toen het ging jeuken! (door het groeien ;) )
    Ik smeer nu Zwitsal mama en er ligt alweer een Bepanthen tube klaar.
    Of het helpt geen idee....
    Ik zie nog geen striaé op mijn buik.
    Wel op mijn borsten helaas... (onderkant)

13. LSQ

LSQ Niet meer actief

Tijdens mijn eerste zs gesmeerd met zwangerschapsolie van weleda vanaf het tweede trimester, omdat gewone bodylotion onvoldoende hielp tegen jeuk. Ik vond de olie erg fijn.

Deze zwangerschap direct begonnen met een mengelmoes: gewone olie van Weleda, amandelolie, zwangerschapscreme van bepanthen en die van etos. Gewoon waar ik de ochtend zin in heb. Ik moet zeggen dat ik die van etos het minst prettig vind, omdat hij het meest en langst plakt. Bepanthen trekt sneller in, maar vind ik iets minder lekker ruiken. De olien vind ik nog steeds prettig.

14. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    Ik heb alle3 mijn zwangerschappen vanaf ongeveer 15 weken gesmeerd met de zwangerschapsolie van weleda.... Nu gebruik ik af en toe ook de etos buikbalsem die vind ik onwijs lekker ruiken.... Ik heb zo goed als geen striae maar geloof zeker dat dit toch ook wel erfelijk bepaald is 😏

15. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik smeer mijn buik niet. Alleen weleens tegen de jeuk of gewoon voor de lekker geur haha.
    Vorige keer ook geen striae gehad op mijn buik en nu ook nog niks ontdekt. (Klopt af)
    Ik zou dus niet speciaal iets duurs gaan kopen als je het tegen striae wil gebruiken want dat heeft niet echt zin. :p Wat de rest al zegt...het is toch genetisch bepaald.

Ik smeer voor genezing van de huid, littekentjes of om de huid soepel te houden pure arganolie.

16. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Helaas kun je de zeebra-strepen niet tegen gaan zoals velen voor mij al aangaven. Je kan wel smeren om het voor jezelf wat te verzachten of jeuk tegen te gaan maar de strepen kun je helaas niet tegen gaan.

17. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Bio oil blijkt het beste te helpen. Door te smeren gaat het helaas niet allemaal weg. Maar je kan het wat verminderen.
    Ook na de zwangerschap helpt bio oil goed mijn striae begint al flink wat lichter te worden.

18. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik smeer normaal ook iedere dag met bodylotion en ben nu overgestapt op zwitsal mama. Tegen straie probeer ik mijn huid zelf wat op te rekken alvast door er zachtjes aan te trekken en dan te rollen, soort bindweefsel massage ;)

19. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Die vond ik juist verschrikkelijk! Gaf een ontzettend prikkend gevoel, alsof m'n buik in brand stond. Zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen!

20. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben begonnen na de zwangerschapstest. Gewoon borsten en buik ingesmeerd met Nivea bodylotion en dat soort crème, geen dure crèmepjes etc. Inderdaad omdat het genetisch bepaald schijnt te zijn maar ook omdat het prima werkte! Het gaat erom dat je je huid soepel houdt, ik geloof absoluut dat dat meespeelt. Een droge opgerekte huid gaat immers 'kraken/scheuren' en jeuken. Nu 37 weken en ik klop het af maar ik heb nog geen enkele streep en mijn buik en borsten zijn heerlijk soepel..

Deel Deze Pagina