Hoi iedereen. Misschien een hele rare vraag maar hebben jullie er ook last van nu dat je zwanger bent dat je een moeilijk stoelgang heb ik weet dat het een rare vraag is maar ik heb er echt last van ik kan amper ******. Ik eet gewoon bruin brood en muslie dus dat moet goed zijn. Groetjes Corinne
ik heb altijd last van mn darmen gehad, zelf merk ik dat draaiende bewegingen op het toilet (hoelahoep) naar beide zijden helpt, ook een glas lauw water, yogurt etc je kan op internet kijken naar voeding wat de stoelgang helpt. Wens je succes en hoop dat je er iets voor vind om het aangenamer te maken. groetjes van mij
Praat me er niet van, vreselijk die stoelgang! Gelukkig is er wel voeding dat helpt. Mij helpt: Veel water drinken pruimen dadels Citrusvruchten (kiwi, sinaasappel) Laat het niet zover komen dat je een paar dagen niet naar de wc kunt, dan krijg je nl. wel een laxeermiddel van de huisarts, maar echt goed voor je darmen is dat op de lange termijn ook niet.
Die roosvicee las ik ook op dit forum als tip. Dat heb ik gister gekocht. Hoop dat dat helpt. Oeh vette friet dat is niet vervelend hahaha Een moeilijke stoelgang is helaas normaal bij een zwangerschap. Ik heb er dus ook last van. Krijg ook buikpijn ervan.
hebben jullie dan ook pijn aan de rechterkant onder in . Ik heb dat wel en toen ik naar de wc ging deed het erg veel pijn toen ik zeg maar kracht zette. Ik weet dat het raar klinkt maar het is echt een probleem.
Drink je wel genoeg? 2 liter calorie-arm vocht moet je wel hebben. Beweeg je wel genoeg? Zeker een half uur wandelen, fietsen, schaatsen ! per dag. Eet je wel voldoende groenten en (citrus) fruit? Daar zitten een heleboel voedingsvezels in. Je kan ook losse zemelen halen en door je yoghurt doen. Volkorenbrood is beter dan bruin brood en eet ook vokorenpasta, zilvervliesrijst e.d. Vette friet zou ik laten staan!
IK ben de hele tijd bang dat het iets ergs is (bv buiten baarmoedelijke zwangerschap). Maar aan de andere kant weet ik dat het mijn darmen zijn. Gisteren wou mijn vriend horen of je het hartje hoort maar hij zei al jeetje wat maakt jou buik een lawaai.
Ik heb ook last van moeilijke stoelgang altijd al gehad, ik **** dan een paar dagen niet en dan krijg ik buikkrampen en dan heb ik diarree. Maar ga hier binnenkort wel even mee naar de dokter want dit kan niet zo langer elke keer die zere krampen.. heb er echt genoeg van..!
Heb er ook last van.... maar wat goed helpt (bij mij) is: iedere ochtend een yoghurtje ( Activa bijvoorbeeld of AH huismerk) en dat doe ik in een kommetje en dan 2 eetlepels gebroken Lijnzaad van Zonnatura er door. Best lekker! Maar dat moet je dan wel iedere dag doen.... Succes allemaal!
een lauw glas water op je lege maag drinken smorgen of eens verse sinaasappel! zelf heb ik nu bij mijn tweede kindje,lactulose gebruikt,een soort olie die 'schuif' geeft in je darmen en dat hielp ook,kan geen kwaad,vraag eens aan je gyn anders.
Ik drink 's ochtends een flink glas lauwwarm (gekookt) water. Verder kreeg ik van mijn voetreflexoloog een tip om het 'spekje' tussen mijn duim en wijsvinger van mijn linkerhand te masseren/melken. Dat werkt bij mij heel erg goed, en je kant het makkelijk doen, tijdens tv kijken, lezen, in e trein etc. Je moet het wel dagelijks doen anders werkt het niet. Oh ja, ook verse sinaasappelsap in de ochtend, werkt voor mij. zet 'm op!
Helaas had ik ook al een vreselijke stoelgang voor ik zwanger werd, ik heb wat iemand al zei ook wel es metamucil gehad (werkte niet) ook movicolon werkt bij mij niet (weet niet of je dat mag tijdens je zwangerschap). Miss een beetje rare vraag maar waar smaakt activia naar? Ik wil het ook graag proberen maar ben bang dat ik het niet lust en hoor er wel veel positieve verhalen over! Ohja kiwi's schijnen ook goed te helpen.
Pfff vertel mij wat. Ik kan ook heel moeilijk gaan. Ik eet volkoren brood, sinaasappelen en ander fruit, drink voldoende, maar niets helpt. Misschien moet ik toch eens zo een drankje, yakult, ofzo proberen...
Kiwi op de nuchtere maag, liefst met een glaasje verse jus d'orange erbij. En overdag veel water drinken. Bruin brood ipv wit brood eten.