Moeilijk stoelgang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Corinne348, 7 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Hoi iedereen.

Misschien een hele rare vraag maar hebben jullie er ook last van nu dat je zwanger bent dat je een moeilijk stoelgang heb ik weet dat het een rare vraag is maar ik heb er echt last van ik kan amper ******.

Ik eet gewoon bruin brood en muslie dus dat moet goed zijn.

Groetjes
    Corinne

2. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik heb altijd last van mn darmen gehad, zelf merk ik dat draaiende bewegingen op het toilet (hoelahoep) naar beide zijden helpt, ook een glas lauw water, yogurt etc je kan op internet kijken naar voeding wat de stoelgang helpt.

Wens je succes en hoop dat je er iets voor vind om het aangenamer te maken.

groetjes van mij

3. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Praat me er niet van, vreselijk die stoelgang! Gelukkig is er wel voeding dat helpt.

Mij helpt:
    Veel water drinken
    pruimen
    dadels
    Citrusvruchten (kiwi, sinaasappel)

Laat het niet zover komen dat je een paar dagen niet naar de wc kunt, dan krijg je nl. wel een laxeermiddel van de huisarts, maar echt goed voor je darmen is dat op de lange termijn ook niet.

4. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Pruimensap van zonnatura!
    Roosvice Laxo
    Vette friet

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Die roosvicee las ik ook op dit forum als tip. Dat heb ik gister gekocht. Hoop dat dat helpt.

Oeh vette friet dat is niet vervelend hahaha :D

Een moeilijke stoelgang is helaas normaal bij een zwangerschap. Ik heb er dus ook last van. Krijg ook buikpijn ervan.

6. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Activia werk ook heel goed ;)

7. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik heb ook bijna alles geprobeerd, maar alleen activia werkte bij me. Werkt gelijk.

Liefs Jeanney

8. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    hebben jullie dan ook pijn aan de rechterkant onder in .
    Ik heb dat wel en toen ik naar de wc ging deed het erg veel pijn toen ik zeg maar kracht zette.
    Ik weet dat het raar klinkt maar het is echt een probleem.

9. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Probeer Metamucil. Dit was voor mij de enige remedie, en dan onderhouden met roosvicee.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Drink je wel genoeg? 2 liter calorie-arm vocht moet je wel hebben.

Beweeg je wel genoeg? Zeker een half uur wandelen, fietsen, schaatsen ! per dag.

Eet je wel voldoende groenten en (citrus) fruit? Daar zitten een heleboel voedingsvezels in.

Je kan ook losse zemelen halen en door je yoghurt doen.

Volkorenbrood is beter dan bruin brood en eet ook vokorenpasta, zilvervliesrijst e.d.

Vette friet zou ik laten staan!

11. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    IK ben de hele tijd bang dat het iets ergs is (bv buiten baarmoedelijke zwangerschap). Maar aan de andere kant weet ik dat het mijn darmen zijn. Gisteren wou mijn vriend horen of je het hartje hoort maar hij zei al jeetje wat maakt jou buik een lawaai.

12. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Ik heb ook last van moeilijke stoelgang altijd al gehad, ik **** dan een paar dagen niet en dan krijg ik buikkrampen en dan heb ik diarree.
    Maar ga hier binnenkort wel even mee naar de dokter want dit kan niet zo langer elke keer die zere krampen.. heb er echt genoeg van..!

13. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Nou gelijk even activia op gehaald..:D
    Ben benieuwd of dat gaat werken bij mij;)

14. Sasanna

Sasanna Lid

27 jul 2008
    28
    0
    0
    Brabant
    Heb er ook last van....
    maar wat goed helpt (bij mij) is:
    iedere ochtend een yoghurtje ( Activa bijvoorbeeld of AH huismerk) en dat doe ik in een kommetje en dan 2 eetlepels gebroken Lijnzaad van Zonnatura er door. Best lekker!
    Maar dat moet je dan wel iedere dag doen....

Succes allemaal!

15. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    moet je activia perse 's ochtends eten of kan het ook na het avond eten?

16. Marjetje

Marjetje Lid

28 feb 2007
    25
    0
    0
    een lauw glas water op je lege maag drinken smorgen of eens verse sinaasappel! zelf heb ik nu bij mijn tweede kindje,lactulose gebruikt,een soort olie die :oops: 'schuif' :oops: geeft in je darmen en dat hielp ook,kan geen kwaad,vraag eens aan je gyn anders.

17. jane1975

jane1975 Lid

8 jan 2009
    39
    0
    0
    Ik drink 's ochtends een flink glas lauwwarm (gekookt) water.
    Verder kreeg ik van mijn voetreflexoloog een tip om het 'spekje' tussen mijn duim en wijsvinger van mijn linkerhand te masseren/melken. Dat werkt bij mij heel erg goed, en je kant het makkelijk doen, tijdens tv kijken, lezen, in e trein etc. Je moet het wel dagelijks doen anders werkt het niet.

Oh ja, ook verse sinaasappelsap in de ochtend, werkt voor mij.

zet 'm op!

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Helaas had ik ook al een vreselijke stoelgang voor ik zwanger werd, ik heb wat iemand al zei ook wel es metamucil gehad (werkte niet) ook movicolon werkt bij mij niet (weet niet of je dat mag tijdens je zwangerschap). Miss een beetje rare vraag maar waar smaakt activia naar? Ik wil het ook graag proberen maar ben bang dat ik het niet lust en hoor er wel veel positieve verhalen over!
    Ohja kiwi's schijnen ook goed te helpen.

19. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Pfff vertel mij wat.
    Ik kan ook heel moeilijk gaan.
    Ik eet volkoren brood, sinaasappelen en ander fruit, drink voldoende, maar niets helpt.
    Misschien moet ik toch eens zo een drankje, yakult, ofzo proberen... :)

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Kiwi op de nuchtere maag, liefst met een glaasje verse jus d'orange erbij. En overdag veel water drinken. Bruin brood ipv wit brood eten.

Deel Deze Pagina