Suikergehalte bijna te hoog, nu al actie ondernemen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo dames,

Uit de bloedonderzoeken van de vk bleek dat mijn suikergehalte 6,1 is en dit mag maximaal 6,4 zijn.
    Is dit erg?
    En om te voorkomen dat hij te hoog wordt moet ik nu dan al suiker minderen?(heb een chocolade tic de laatste tijd :oops: )

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

dat is toch hartstikke keurig? hoe bedoel je bijna te hoog? het is een mooie waarde hoor!

3. mymiracle

oh ja! ik zou er de chocola niet voor laten staan ;)

4. Niet meer actief

Boven de 6,4 is toch te hoog?
    Zit ik daar niet bijna op dan?

5. mymiracle

je zit er onder dus niks aan de hand ;) anders had je echt wel naar een dietiste gemoeten

6. Niet meer actief

Ja maar dat wil ik juist voorkomen snap je?

Dus vandaar mijn vraag, om te voorkomen dat hij te hoog wordt, moet ik dan nu al oppassen?

7. mymiracle

tsjah als jij je daar lekker bij voelt gewoon de zoetigheid laten staan, ik zou het persoonlijk niet doen als mijn suiker zo netjes was. ik zie het probleem niet zo, maar je kunt inderdaad proberen niet meer te snoepen en dan kijken of ie de volgende keer lager is, minder suiker helpt inderdaad wel.

8. Niet meer actief

Ok, dan ga ik gewoon iets minder snoepe haha..
    Is zowiezo wel goed voor mij, al ben ik nog 0 kilo aangekomen..
    Straks vliegen de kilo's er waarschijnlijk aan ;)

Het is niet zo dat ik er met alles op ga letten hoor ;)

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Was je wel nuchter dan met bloedprikken? De beste waarde wordt volgens mij bepaald als je nuchter bent. Bij mij was het een waarde van 4,3 (nuchter tussen 4,0 & 5,6)

Als je toevallig in de paar uurtjes voor het bloedprikken veel suiker hebt gehad, dan stijgt je glucose inderdaad nogal. Bij mijn vriend was dat nl wel het geval. Die moest oa glucose laten prikken, hier was niet gezegd dat hij nuchter moest zijn en aangezien zijn bloed rond het middaguur was geprikt.... hij had in de twee uren voor het bloedprikken een drietal chocoladekoeken opgepeuzeld.... en had een glucosewaarde van >7

10. Niet meer actief

Nee ik had net daarvoor nog dropjes op omdat ik moest autorijden en ik duizelig was. Dus niet echt nuchter.. Het was wel na 3en en heb verder niet veel gegeten.. kreeg toen nauwelijk wat weg.

11. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik mag tot de 7,0 gaan,en dan nuchter testen,of de lunche test ;)

Deel Deze Pagina