Moeilijk te accepteren

Discussie in 'De lounge' gestart door lildushi2000, 15 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lildushi2000

21 feb 2006
    90
    0
    0
    Ik schuif het helemaal niet af op de Nederlandse wetgeving...ik heb alleen gezegd dat de wet zo is dus dan moet je het accepteren en dat is toch ook zo...ik weet niet of jij er ervaring mee hebt maar ze zijn veel strenger geworden...terwijl mijn vriend altijd werd verteld dat hij 5 jaar aan één gesloten in nederland moest zijn zodat hij voor onbepaalde tijd een verblijfsvergunning zou krijgen...tot die 5 jaar zou hij telkens voor 1 jaar een vergunning krijgen en dan zouden ze elk jaar kijken of hij met politie in aanraking is gekomen of weet ik veel wat en dan konden ze het weigeren...
    Hij heeft niks in die richting fout gedaan dus daarom kreeg hij "zoals gewoonlijk" zijn vergunning...vind je het gek als ik het als gewoonlijk beschouw als mensen het ook op die manier aan mij uitleggen en 4 jaar lang gaat het goed...nog 1 jaar en dan zou hij voor onbepaalde tijd krijgen...ineens krijgen we dit jaar een melding dat er dingen zijn veranderd en bla bla...nou dan sta je mooi te kijken...je mag de wet niet de schuld geven of mevrouwtje verdonk maar het is wel ongelofelijk verrot dat er zo gigantisch moeilijk word gedaan...en vooral als er een kindje in het spel is...meerdere mensen werden uitelkaar gerukt terwijl er ook kinderen bij zaten...dat is niet goed...

Ik moest gewoon mijn verhaal kwijt en ik wist ook dat iedereen zijn eigen mening hierover heeft maar jullie moeten ook begrijpen dat wij dit niet zagen aankomen vooral niet omdat alles er goed uit zag en mijn vriend volgde alles op wat hij moest doen qua papieren en afspraken...

maar ja ik ga me ook niet verantwoorden hier zo...ik denk dat dat wel het laatste is waar ik zin in heb...

Groetjes Denise

2. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    IK ben het wel met Door en Kiz eens.
    Het IND heeft niet voor niets deze aangescherpte regels gemaakt.

En Talia, tuurlijk zijn er de goede en de slechte maar daar gaat het IND geen onderscheid in maken dus daar moet wel iedereen voor opdraaien.

Toch vind ik het heel vervelend voor je Lildushi.
    Ik hoop dat jullie snel een oplossing hebben gevonden.
    Sterkte en succes de komende tijd.

Silly

3. lildushi2000

21 feb 2006
    90
    0
    0
    Hoi Linda...

Het probleem is dat toen mijn vriend hier is gekomen was hij minderjarig...dus hij kreeg zijn inkomsten via een stichting en hijzelf moest gaan studeren...

Dus ik vind het fijn voor jou dat het bij jou snel is gegaan maar dit is een klein beetje anders omdat ik niet voldoe aan de eisen. Ik weet ook dat je een bepaald inkomen moet hebben om garant te kunnen staan. Maar dat kwam bij ons niet echt ter sprake omdat hij altijd via die stichting geld kreeg en hem dus werd gezegd dat zodra hij hier 5 jaar is dat hij dan kan gaan werken en dat er niet meer voor hem financieel gezorgd word.

Jou man kon waarschijnlijk gewoon werken en zo maar mijn vriend had die papieren daar niet voor...alles zou dus dit jaar geregeld worden zodat wij volgend jaar alles zelfstandig konden gaan doen.

En de IND doet alles gewoon volgens de regels en daar ben ik het ook helemaal mee eens...daarom zat er gewoon geen één mogelijkheid in om hem hier te kunnen houden...die stichting mocht hem niet meer ondersteunen en dan houd het op hè...zelf geen papieren kunnen krijgen om te werken...ik wil ook echt niet iemand aanwijzen die dit heeft veroorzaakt want dat heeft geen nut maar dat proces waar wij inzaten had totaal geen kans...

Bij jou is het goed gegaan daarom dat je geen slecht woord erover hebt en dat is begrijpelijk maar de mensen die dus wel slechte verhalen hebben komt door het feit dat die regels heel streng zijn en soms haast niet te volgen...vooral in onze situatie omdat we jong zijn en hoe kan ik met mijn 20 jaar en parttime baan garant staan voor mijn vriend...daarom dat hij dus werd ondersteunt en volgend jaar kon hij zichzelf gaan onderhouden met een baan...

Zelf heb ik wel een nederlandse nationaliteit en ik ben hier geboren

4. Niet meer actief

Ik denk niet dat Denise hier gekomen is om op haar strepen gezet te worden maar meer om steun te krijgen.
    Het is een hele trieste situatie en ik vind het heel erg sneu voor haar.
    Ze weet waarschijnlijk zelf ook wel dat het niet anders is en de nieuwe regels kwamen voor haar ook onverwachts.

Ik wens je alle sterkte toe meis, het zal zwaar worden maar bedenk je wel dat de papa niet helemaal uit jullie leventje is en hoe zwaar het ook zal worden, het is jullie kindje en eens zullen jullie gewoon een gelukkig gezinnetje vormen, op wat voor manier dan ook...

Liefs Nies

5. Shade

Shade Actief lid

1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Hoi Denise.

Ik weet helemaal hoe je je voelt. Mijn vriend (toen nog) was ook uitgeprocedeerd ( was toen nog niet zwanger hoor). Maar via allemaal omwegen heeft hij sinds vorig jaar een 5 jarig verblijf gekregen.
    Maar toen ik zwanger werd was het helemaal nog niet zeker of hij mocht blijven omdat hij toen nog maar een tijdelijk verblijf had van 6 maanden. En omdat hij uit een land komt waar ze nogal moeilijk over doen in NL, is het erg onzeker geweest. Maar al vrij snel kreeg hij zijn 5 jarig verblijf.

Als je meer wilt weten stuur me dan maar een PB'tje.

Groetjes Ellen

6. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Het ging mij persoonlijk er ook niet om, om Denise, of wie dan ook op haar strepen te zetten. Ik wilde door mijn achtergrond, en de extra informatie aangeven, dat de verhalen vaak heel erg triest zijn, maar het besluit van IND vaak wel terecht(vanuit IND-oogpunt gezien). Regels zijn regels, vooral bij de IND, en de regels zijn ontzettend aangescherpt, maar ook dat wordt echt heel lang van te voren al aangekondigd (ik ken via internet heel erg veel mensen met een buitenlandse partner, en dit soort onderwerpen en discussies zijn op dat soort fora orde van de dag).

En Denise, dat het bij ons goed gegaan is, heben wij niet aan de IND te danken, maar aan ons zelf. Het is niet zo dat ik de IND promoot, of dat ik achter al hun regeltjes sta, maar zij heben nu eenmaal de 'power'. Ik vind het ook triest dat mensen die dan bv wel aan de leeftijdsgrens voldoen (21 jaar), maar niet aan de inkomensgrens, geen goedkeuring krijgen vor een visum van hun partner als ze er geen extra baantje bij zoeken. Maar ergens zijn de regels ook gemaakt om jezelf verder te helpen, want met de minimum inkomenseis, zoals ie eerst was, kun je met 2 personen hier in NL bijna niet overleven. Dit is maar een voorbeeld om uit te leggen hoe ik er tegen aan kijk.

Je kunt dingen wel perse WILLEN, maar ze moeten ook KUNNEN!

Verder hoor ik in mijn omgeving ook nog al eens wat geluiden over 'die buitenlanders', die maar een uitkering trekken...en wie moet dat betalen?? En over die gevangenissen die (ECHT) voor het overgrote deel vol zitten met weer 'diezelfde buitenlanders'. Mensen komen er niet altijd openlijk voor uit, maar ik proef altijd dat er velen zijn, die niet zitten te wachten op weer een nieuwe immigrant die onderhouden moet worden door de samenleving. En dat heeft als gevolg dat de regels aangescherpt worden.
    Verder ben ik absoluut geen fan van Rita, maar ik ben me wel eens in haar standpunten gaan verdiepen. Rita kletst geen onzin.

Maar goed, dit is allemaal in algemene zin, en heel realistisch bekeken zonder een greintje gevoel. Ik snap best dat jij heel erg boos bent. En het ergste is dat je nergens heen kan met die boosheid, want voor de IND en Nederland is het hier klaar. Ik zou je als tip willen meegeven om je boosheid en al die energie die er bij vrijkomt te richten op de volgende stap: hoe komen jullie zo snel mogelijk weer samen. Informeer jezelf dubbel en dwars, verzamel alles over dit onderwerp. Zoek internet af, lees je in. Goede voorbereiding is het halve werk!(Echt waar, ik spreek uit ervaring!)
    (Ik wil je niet de les lezen, dit is echt bedoelt als hulp)

7. Niet meer actief

Hoi Linda,

Ik wijs ook verder niemand aan hoor, was gewoon een algemene opmerking ;)

Liefs Nies

8. Niet meer actief

Mijn zusje heeft een paar jaar een relatie gehad met een Marokkaan.
    Was bij ons in de familie helemaal opgenomen en was een beste vent.
    Mijn zusje raakte zwanger, trouwde en na een paar maanden kwam ze uit haar werk en lag er een briefje op tafel, "ik ben weg en kom niet meer terug"
    Hij had z'n verblijfsvergunning nog niet zo lang in handen.

Mijn zus is inmiddels gelukkig in een nieuwe relatie maar ik vind het nog steeds heel erg sneu voor haar zoon ( inmiddels 12 jaar ) , hij ziet z'n vader nooit.....

Moeilijk hoor..

9. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    En dat soort taferelen kunnen gelukkig niet meer!
    Mijn man heeft bv een verblijfsverguning op basis van verblijf bij partner. Als wij besluiten om uit elkaar te gaan, dan moet hij ook terug naar zijn eigen land. Vandaar dat schijnhuwelijken hier in Nederland niet meer zo vaak voorkomen. Je krijgt hier trouwens ook geen verblijfsverguning meer OMDAT je getrouwd bent... Dat is in Belgie overigens nog wel zo. Al moet je daar dan voor een commissie verschijnen om aan te tonen dat het geen schijnhuwelijk is.

Tja, de aangescherpte regels zijn niet altijd verkeerd. Als het destijds bij je zus al zo was geweest, was het misschien allemaal heel anders gelopen...

10. lildushi2000

21 feb 2006
    90
    0
    0
    weet je wat het is Linda...ik kan hier nog uren over doorgaan maar wat jij zegt is jou mening...ik denk dat je heel anders had gepraat als het niet allemaal zo was gegaan zoals jij had gewild...nu mijn vriend meerderjarig is wil hij voor zichzelf zorgen...dus die bullshit over een buitenlander te onderhouden slaat nergens op want ze kunnen de buitenlanders ook een kans geven om voor zichzelf te zorgen en vooral financieel...maar direct word er gepraat over geen zin om die buitenlanders te onderhouden...laat ze dan voor zichzelf zorgen...denk je echt dat buitenlanders hier om hebben gevraagd...de meeste zijn niet voor niets gevlucht hoor...denken ze dat mijn vriend hier zo 4 jaar uit zijn neus heeft lopen eten dus nu kan hij weer lekker terug...hij heeft hier iets opgebouwd hoor!!!

"Rita kletst geen onzin" tja ieder zijn eigen mening hoor...ik zou ook zo praten als mijn vriend een verblijfsvergunning had gekregen...maar ja wat verwacht je van een minderjarige die hier naar toe is gevlucht...dat hij binnen zo'n korte tijd ineens een baan heeft (zonder papieren te hebben om te kunnen werken)...de meeste tijd dat hij hier was was hij minderjarig dus hoe kon hij dan in aanmerking komen om voor zichzelf te zorgen...hoe kan hij een toegevoegde waarde hebben...Als jij ouder bent en een perfect inkomen hebt dan was er geen probleem nee...maar weet je hoeveel mensen nog geen eens aan dat inkomen voldoen dus dan heb je maar pech gehad...tja sorry hoor...iets verwachten van iemand terwijl die persoon niet toegankelijk is om het te kunnen waarmaken....!!!!

11. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik vind het jammer dat je nu boos wordt vanwege mijn woorden. En dat je de intentie die ik ermee heb niet hebt gezien. Ik laat het hierbij.
    Veel sterkte.

12. lildushi2000

21 feb 2006
    90
    0
    0
    Ik denk inderdaad dat ik de intentie die jij bedoelt niet heb gezien...Ik weet ook hoe IND nu daadwerkelijk is maar om het er nog eens in te wrijven met hoe sommige mensen denken over "die buitenlanders"

Ik ben ook zwanger en hier deal ik mee in mijn zwangerschap...daarom dat ik mijn verhaal hier heb gedaan...meer niet...

Bedankt voor jullie steun mensen en Linda, ik laat het ook hierbij.

Groetjes Denise

13. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Heel veel sterkte meid!
    Echt een vervelende situatie zeg!

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm toch is het naar.. wat de reden ook is

uit welk land komt hij dan?
    misschien kun je overwegen daarheen te gaan na de geboorte van je kindje

(en hoe zit dat als je emigreert.. trouwens met een buitenlander en dan terug wil naar nl?)

ik neem aan dat je het zelf al bedacht had.. maar ik zou idd ehel hard internet af lopen
    misschien zijn er wel fora voor mensen met een partner uit het buitenland.. bijna alles is wel online te vinden
    en er zijn zoalsj e ziet al meer mensen die dit probleem hebben gehad.. tips en trucs zijn altijd mooi meengenomen natuurlijk

want nu is het best sneu

15. Juut

Juut Actief lid

13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Waarschijnlijk is al het nodige gezegd in deze topic, maar 1 ding begrijp ik niet.
    Ik leef met je mee, (zie ook mijn eerste comment over juridische hulp) maar je zegt dat het uit de lucht komt vallen dat hij geen verblijfsvergunning heeft gekregen, omdat hij die "gewoon" weer ging halen. Maar dat de stichting geen geld meer geeft zal hij niet pas bij de IND gehoord hebben en dat jij niet voldoet aan de voorwaarden zal ook niet opeens gebeurd zijn. Dat waren denk ik toch echt de grootste criteria om aan een verblijfsvergunning te voldoen.
    Ik begrijp daarom ook wel de reacties van de meeste mensen hier, maar kan ook jouw gevoel begrijpen dat het niet leuk is dat hij weg moet, maar misschien als hij weer terugkomt naar NL, eerst alles goed op een rijtje zetten, zodat hij dan WEL kan blijven.

Groetjes
    Juut

16. Shade

Shade Actief lid

1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Ik vind dat sommige mensen er wel heel makkelijk over denken.

Iemand komt hier zijn hart luchten en er word gewoon keihard overheen gewalst.
    Niet normaal meer.

Meid ik sta achter je!!
    Heel veel sterkte.

Groetjes Ellen Abudu

17. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Mensen nogmaals, het was ook mijn bedoeling niet om over haar heen te walsen, absoluut niet!

Het enige wat ik probeerde te vertellen is dat ook het IND gebonden is aan regels, mede omdat er in het verleden (en nog) door heel veel mensen echt misbruik werd gemaakt van de regelgeving in dit land.

deze opmerking bijvoorbeeld:
    Je zegt het goed, de meeste mensen zijn niet voor niets gevlucht, maar als de situatie in het land van herkomst nu stabiel is, kunnen mensen weer terug, en er zijn ook enorme hoeveelheden economische vluchtelingen, die hier wel komen omdat alles hier beter is, en die vragen er dus indirect wel zelf om, je waagt de gok, tja, dan weet je dat je ook kunt verliezen...

Nu weet ik niet uit welk land je partner komt, en of de situatie daar inmiddels weer stabiel is.

Ik snap absoluut dat het voor jullie heel naar is, absoluut en heb ook gezegd dat ik hoop dat er een goede oplossing komt, en je moet deze opmerkingen ook niet zien als afkammen, meer aan het denken aan de andere partij in dit verhaal...
    Beide partijen hebben hun verantwoordelijkheden, en regels waar ze zich aan moeten houden...
    Ik snap dat jij vind dat dit onterecht is, maar in hun ogen, en dus in de ogen van de nederlandse wetgeving is dit een terechte beslissing.....

Echt, ik hoop echt asoluut dat er een oplossing komt!

18. lildushi2000

21 feb 2006
    90
    0
    0
    Juut, moet ik het nou weer allemaal opnieuw uitleggen...Hij heeft elk jaar een verblijfsvergunning gekregen dit jaar ging hij het dus weer aanvragen...doordat hij volgend jaar hier 5 jaar is zou hij een verblijfsvergunning krijgen voor onbepaalde tijd...Wij hadden geen flauw idee dat het nu ineens niet verlengd kon worden vooral omdat hij deed wat hij moest doen.....

Toen hij dus werd afgewezen kregen we ook erbij te horen dat de stichting geen geld meer aan hem zou geven en die stichting werkt samen met het IND dus ik snap niet wat jou bedoeling is met die opmerking van "Maar dat de stichting geen geld meer geeft zal hij niet pas bij de IND gehoord hebben"....

Ook kom je nog tegen mij zeggen dat het niet opeens gebeurd zal zijn dat ik niet voldoe aan de voorwaarden...Meid ik heb daar nog nooit bij stil gestaan omdat ik niet garant voor hem stond maar die stichting...dus toen wij te horen kregen dat die stichting hem niet meer zou ondersteunen (en toen was ik al zwanger) toen pas gingen we kijken of ik iets kon doen...maar dat is dus totaal onverwachts gekomen want die stichting zou hem ondersteunen totdat hij voor onbepaalde tijd kreeg en voor zichzelf moest gaan zorgen....

"maar misschien als hij weer terugkomt naar NL, eerst alles goed op een rijtje zetten, zodat hij dan WEL kan blijven."

Je doet net alsof ik hier iets aan kon doen...dit is totaal onverwachts gekomen...ookal hebben we het een paar maandjes geleden gehoord...zoals iemand al hier had gezegd dat zo'n proces bij het IND wel langer duurt dan dat en als je ook niet voldoet aan de voorwaarden!!!

Hij kreeg geen papieren om te werken dus die stichting was zijn inkomen!!! En dat is dus gestopt!!!

19. Aman

Aman Actief lid

13 mei 2006
    335
    0
    0

Je kan het niet altijd met iedereen eens zijn toch?
    Volgens mij heeft iedereen hier tot nu toe nog aangegeven het heel naar voor haar te vinden en met haar mee te leven.
    Dat kan toch ook wel als je er anders over denkt.

20. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    En dan nu: GROEPSKNUFFEL!

Deel Deze Pagina