lildushi2000 Ik vind het echt ontzettend naar voor je dat dit tijdens je zwangerschap moet gebeuren, maar alles wat ik opgetekend heb, heb ik gelezen uit alle antwoorden in dit topic. Het spijt me als ik het schijnbaar niet goed gelezen heb. Ik kan me alleen voorstellen dat er altijd iemand garant voor hem zal moeten staan, na de stichting, dat zou toch ooit wel eens ophouden en dat begrijp ik gewoon niet, dat daar niet bij stilgestaan is. Maar enfin, ik hoop echt van ganserharte dat jullie een manier vinden om wel samen te kunnen zijn. Is er niet een mogelijkheid dat jullie in zijn land samen kunnen zijn? Vergeef me als ik niet gelezen heb welk land hij vandaan komt, maar als hij terug moet, begrijp ik dat zijn status quo niet meer bestaat. Gun jezelf rust om alles uit te zoeken en nog te genieten van je zwangerschap en de momenten samen hier in NL. Oh ja, btw die knuffel wil ik ook wel aan meedoen!! Liefs Juut
Lieve Denise, Ik wens je alle goeds toe en zal geregeld een kaarsje voor jullie branden todat jullie weer bij elkaar zijn. Liefs Jodi
liever denise ik vind het heel erg voor jullie en hoop echt dat er een wonder gebeurt en dat het allemaal toch goed komt je hebt je man nodig en vooral de aankomende tijd ik zal veel aan jullie denken en zal net als jodi een geregeld een kaarsje voor jullie branden tot jullie weer bij elkaar zijn liefs en een dikke knuffel angela
Ik vind het heel erg vervelend voor jullie!!! Maar ik heb een vraagje, hij is al een paar keer voorbij gekomen maar ik heb nog geen antwoord gezien: waar komt hij vandaan en kun jij daar heengaan?
Sorry...Hij komt uit Angola en dat is ver weg en daar wil ik nu absoluut niet heen gaan...ik wil hier rustig naar de verloskundige kunnen gaan en hier bevallen...Maar wij hebben al een oplossing om dingen te regelen in Portugal (angola was een kolonie van portugal) Ik kan er nog niet al te veel over vertellen om dat we nog meer informatie moeten in winnen...maar blijkbaar kan hij daar een verblijfsvergunning krijgen en dat is dus europees...daarmee is het grootste probleem opgelost...als wij daar gaan trouwen dan kunnen we met die papieren hier komen...bij IND heb ik al gecheckt of we daar iets mee konden en dat kan ook inderdaad... Maar we moeten nog dingen uitzoeken hoor!!!
Nou succes met alles uitzoeken!!! Zou het wel 3x nakijken als ik jou was, gewoon voor de zekerheid...
We zullen zeker alles 3 keer nakijken en als we dingen te horen krijgen dan wil ik het zwart op wit hebben anders krijg je later weer te horen "nee dat hebben we niet gezegd" of "nee zo bedoelden wij het niet" Die bullshit moet ons gewoon niet meer overkomen hoor...Maar toch blijf ik nog steeds lekker positief...29 mei weer een echo...ik kan niet wachten
waar woon je ergens . toevallig in de buurt van duitsland of belgie soms? of ben je gewillig te verhuizen naar een van deze landen. dan kan je wil tips geven groetjes rilana
Hoi Lildushi2000, Wat vervelend allemaal voor je zeg. En zeker nu er een kindje op komst is. Ik hoop dat jullie samen tot een oplossing kunnen komen en dat je straks kunt bevallen samen met je vriend erbij! Ik vind het jammer dat sommigen hier zo over jou heen walsen zoals: Je had het kunnen zien aankomen. Misschien wel, misschien niet. Maar zoiets is wel heel makkelijk als je gewoon Nederlander bent en getrouwd bent met een NL of met een buitenlander mét vergunning. Meid, ik ken je niet maar hoop van harte dat alles goed komt!! Gr Otje
Ik kan me indenken hoe jij je op dit moment voelt, ik heb namelijk hetzelfde beleeft. Alleen was ik toen nog niet zwanger, maar ook dan ga je door een hel.. want je weet niet wat je te wachten staat, en of je ooit echt weer bijelkaar kan zijn. Je had het ook eigenlijk wel kunnen aanzien komen dat hij hier niet nog een verlenging kreeg, geen enkel azielzoeker blijft hier nog 5 jaar, anders zit nederland aan dit persoon vast, en we weten allemaal dat dat niet meer gaat gebeuren. Aangezien hij niet een juiste status had om te werken, had je het kunnen verwachten, maar goed het komt altijd op een moment dat je het niet verwacht. Als je hulp zoekt, moet je het zeggen. Ik heb het zelf allemaal uitgezocht, en geen advocaat gebruikt, als je informatie wil, of websit's wil bekijken waar alle mensen in de zelfde situatie zitten als jou, moet je dit even aangeven. Dit wil ik nog wel even zeggen, zodra het bekent is bij de IND dat je vriend hier illegaal verblijft, kan dat een verbod op leveren van 5 jaar niet in nederland te mogen komen. Ik zou zeggen, ga alles snel regelen, als je dit er bij krijgt, ben je 5 jaar verder, en dat is ook niet de bedoeling. Heel veel succes!! Groetjes Kalush
Het is misschien een beetje vervelend dat net ik hier nu weer op reageer, maar zoals al eerder gezegd: ik bedoel het ook alleen maar goed... Ik vind het super dat jullie al wat speurwerk heben gedaan, en waar een wil is, is een weg! Ik hoop dat alles lukt zoals jullie het in gedachten hebben. Wat ik nog wel even wil vragen/opmerken is het volgende: Ik kan uit je verhaal niet opmaken of jullie willen trouwen mede om hem naar Nederland te krijgen, of dat jullie gewoon willen trouwen. Want voor een verblijfsverguning in Nederland, hoef je niet getrouwd te zijn, maar dat wist je mischien al. Verblijf bij partner is net zo rechtsgeldig. Trouwen biedt vaak zelfs meer nadelen als voordelen. In ons geval: wij zijn wel getrouwd vordat mijn man naar NL kwam. Gewoon omdat we dat graag wilden. Ons huwelijk laten registreren in NL was verder geen enkel probleem, maar daarover hoor ik ook slechte verhalen... Dus wat jullie keuze ok moge zijn, laat hem oprecht zijn, en verdiep je in alle voor en nadelen! Wederom succes! (PS: Mij moet ook nog even van het hart, dat ik je nooit heb willen inwrijven hoe sommige Nederlanders over allochtonen denken. Ik schrok ervan, dat je dat echt dacht: IK, getrouwd met een buitenlander, die jou daar even op attent zou maken....Nee, dat is nooit mijn intentie geweest. Ik wilde alleen aangeven dat er wel veel mensen in NL zo denken, en dat de NL regering een afgevaardigde is van het NL volk(als het goed is tenminste...) Daarom kunen bepaalde ideeen van de regeing jou, of mij niet aan staan, maar er zijn genoeg Nederlanders die er wel vierkant achter staan. Ik bedoelde dus te zeggen, dat niet alle standpunten van de regering, of van een mevrouw Verdonk uit de lucht gegrepen zijn. Ik heb haar bv over Kalou horen zeggen:"Hij heet de kans gehad om zijn naturalisatie-toets te doen, en dat heeft hij niet gedaan. Geen toets geen paspoort". Op dat moment kan ik echt achter haar woorden staan, want dezelfde regel geld ook voor bijvoorbeeld mijn man, geen toets, geen paspoort...Het zou wat zijn als je leuk kunt voetballen, dat er dan geen regels zijn.... Ik hoop dat je mij nu wat beter begrijpt.)
ik vind dat IND eens met sterkere reacties moet komen en niet met het zinnetje "ja maar we zijn bang dat hij/zij niet meer terug gaat naar het thuisland" angst is terecht bij hun want als je een relatie aangaat dan wil je ook bij elkaar blijven lijkt mij anders hoef je dat toch niet aan te vragen voor de fouten die vroeger gemaakt zijn moeten de mensen die nu een serieuze relatie willen opbouwen met elkaar voor boete en dat vind ik niet juist van nederland zij hebben zelf die fouten vroeger gemaakt en die kunnen ze nu niet terug schroeven over de ruggen heen van mensen die wel een serieuze toekomst met elkaar willen opbouwen. want die leuke antwoorden van IND die je krijg met een aanvraag vind ik ronduit ZWAK en ze laten je ook nog doodleuk de volle tijd afwachten, terwijl ze vanaf de eerste dag dat ze de aanvraag voor hun neus al het antwoord weten die jij 3 mnd later pas voor je neus krijgt. in en in triest dat nl zich zo verlaagt. maar goed ik hoop dat jullie een oplossing vinden voor deze ronduit belachelijke situatie heel veel sterkte en sucses
Ik wil je even heel veel sterkte wensen en ik hoop dat alles op zijn pootjes terecht komt voor jullie! Een vriendin van mij heeft een vriend in het buitenland en kan op geen enkele manier hem hier krijgen en hij woont in een oorlogsland, het zit er dik in dat ze allebei naar een heel ander land gaan emigreren zodat ze toch samen kunnen leven, helaas kan het niet anders. Liefs Wendy
ik heb er geen verstand van en kan er dus weinig zinnigs over zeggen, maar ik vind het vervelend dat jullie in deze situatie terechtgekomen zijn. Succes
Tja mensen ik heb er eigenlijk nog weinig aan toe te voegen...We moeten het gewoon accepteren...Het is wel zo dat wij willen trouwen alleen wilden wij wel wachten totdat we echt een groot feest erbij konden geven enzo...Maar als ik dus naar een europees land ga en hij ook met een visum dan kan ik daar een verblijfsvergunning aanvragen en als ik dan met hem trouw dan krijgt hij ook een verblijfsvergunning wat dus onder de EU valt...ik ken een paar landen waar het nog zo in elkaar zit...Zodra mijn vriend maar een verblijfsvergunning hier in de EU heeft dan word ik zeker al blijer... Het is zeker zo dat als de IND erachter komt dat iemand hier illegaal is dat je dan een lange tijd niet meer in het land mag terugkeren en dan zijn we nog verder van huis...Maar het is nu wachten op papieren totdat mijn vriend kan gaan reizen want die heeft hij nog niet gekregen... Het zit allemaal zo raar en apart in elkaar bij ons maar God zal voor ons zorgen en ons gelukkig maken in welke situatie dan ook dus ik vertrouw op Hem en doe mijn best!!!
Meis, het enige wat ik kan zeggen is ga ervoor!!! Echt, gun jullie alle geluk van de wereld!!! (mijn opmerkingen nogmaals, voel me er lullig over dat het misschien verkeerd gelezen wordt, waren absoluut niet naar bedoeld!!!)
Het is oke hoor...je hebt het beste met me voor...Alleen kwam het bij mij een beetje apart over...ben nu ook sneller opgefokt dus dan reageer ik al direct anders terug...Zand erover want hiermee krijgt mijn vriend toch geen verblijfsvergunning Groetjes Denise