Angst

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ummi92, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Dag meiden,

Zoals jullie kunnen zien ben ik bijna 20 weken zwanger. Ik heb eerder een miskraam gehad met 7 weken. 3 maanden later was ik weer zwanger. Natuurlijk erg bang. Ik had weer bruin verlies en ik dacht alweer? :( Maar gelukkig is alles goed gegaan tot nu toe. Ik voel me goed en me enige lichamelijke kwaal is; Maagzuur. Mazzel heb ik ook dus ook nog;)

Maar nu vind ik wel dat ik vandaag mag babyshoppen! Heb ik gedaan en het is eng! Ik kan het gewoon niet geloven. Ik krijg een baby! Gaat alles wel goed? Ik ben zo bang en onzeker maar ik wil gewoon genieten, maar het is moeilijk. Is dat dat raar?

Ben zo bang dat het alsnog misgaat. Ik heb zelfs gedroomd dat de baby geboren werd met 18 weken maar dat de baby wel leefde.

Dat onzekere angstige gevoel moet echt weg. Hoe meer ik koop en doe, hoe meer dat angstige gevoel. Gelukkig voel ik de baby wel dagelijks.

Zeurpietje ben ik of niet?:)

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dag Ummi, zeuren doe je zeker niet! Het is heel normaal angstig/onzeker te zijn tijdens de zwangerschap, ik kan me helemaal voorstellen na een miskraam.

Zeker juist als je spulletjes gaat kopen, dan wordt het opeens zo concreet en ga je denken 'als er maar niets mis gaat'. Dat is heel normaal en daar heeft denk ik iederen zwangere wel een beetje of meer last van.

Hopelijk laat je de angst je leven niet beheersen, want dat is zo zonde! Probeer te genieten, jezelf een beetje af te leiden als je die gedachtes hebt en te vertrouwen op de positieve controles. Ook mooi dat je je kindje al voelt, ik begon pas met 24 weken iets te voelen en maakte me dan daar weer zorgen over. Nu worden de bewegingen steeds duidelijker en dat is ook heel geruststellend!

3. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Okee hahah jaa het is zo onwerkelijk dat ik soms ook negatief denk. Soms voel ik de baby ook niet en denk ik ohnee? Door even me verhaal kwijt te doen, raak ik die angst/negatieve gevoelens kwijt

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    fijn dat je de baby al zo vroeg voelt. Angstige gevoelens blijf je altijd een beetje houden. ook als je kindje er straks is. Gaat het wel goed, doe ik het wel god, groeit/eet/drinkt/poept het goed. Het hoort er allemaal bij. maar wel in beperkte mate. Bespreek het anders eens met je VK

5. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ik denk dat die angst heel normaal is als je eerst een miskraam hebt gehad. Ik ben ook heel lang bang geweest (had miskraamverschijnselen, maar uiteindelijk toch een kloppend hartje). Ben weken bang geweest en durfde niet echt blij te zijn. na de termijnecho kwam hier verbetering in en na de 20-weken echo helemaal! Misschien heeft het bij jou wat meer tijd nodig, maar neem die tijd en praat erover met je man, vriendinnen of je moeder. heb je je 20-weken echo al gehad?

6. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Jouw verhaal is heel herkenbaar. Ik heb het ook wel. Het scheelt nu de baby zich laat voelen en hopelijk gaat het beter na de 20-weken echo.

7. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komt goed InshaAllah. Probeer positief te blijven. :D

Deel Deze Pagina