nou als je het allemaal tegelijk niet gebruikt, kan ik me voorstellen dat het moeilijk te volgen is. ikzelf voelde me een beetje aangesproken eerlijk gezegd, omdat ik op het forum geen hoofdletters gebruik ( uit gemakzucht) daarbij komt dat ik ook nog wel eens warrig over kan komen, door emotie oid. (ik weet dat van mezelf) ik zou het jammer vinden als mensen me om die reden niet serieus zouden nemen of dat het bepaalde mensen zou weerhouden om hier te posten...
Sim, ik ben het helemaal met je eens, iedereen heeft wel iets niet iedereen is een talenwonder of perfect.
De laatste weken is het wel raak, zeg! Er wordt een beetje teveel op elkaar gelet als ik de topics eens nalees... De een vindt dat er op berichten van nieuwkomers te weinig wordt gereagerd, een ander vindt dat er groepsjesvorming zou zijn, weer een ander vindt dat mensen de zoekfunctie te weinig gebruiken, dan is er een die vindt dat er te vaak dezelfde vragen worden gesteld, dan vergeet ik nog dat er ook nog gebruikers zijn die vinden dat er teveel gequote wordt, er was eens iemand die vond het vervelend dat iemand het onderwerp van zijn keuze volledig in hoofdletters had geschreven, ook vonden sommige dat de onderwerpen soms in het verkeerde forum werden geplaatst en nu dit weer....zucht.....wat een gezeik.
hihi ja idd renate dat was mij ook opgevallen. maar goed effe over dit onderwerp, waaroom hoofdletters???????????????? ben het eens met de punten kwestie, dat leest makkelijker. maar een hoofdletter??? iedereen weet toch dat er na een punt een hoofdletter komt dus als die er dan niet staat wil het toch niet zeggen dat je de tekst ineens niet meer duidelijk kan lezen??? dit gaat me echt te ver hoor. iedereen zit hier voor de lol en voor gezellig te kletsen en informatie te geven en te krijgen, je bent toch niet op de basis school waar je een toets nederlands moet maken????
Wie heeft het hier dan over hoofdletters? Daar heb ik dan overheen gelezen denk ik. *ze bedoelden volgens mij voornamelijk een tekst die zo gaat zie je wel er komen geen puntjes of kommas in voor dat lees zo ontzettend vermoeiend snap je wel* Hihi, niemand kan me vertellen dat DAT lekker leest
Haha das waar, laat ik het even anders formuleren: als er EN geen leestekens EN geen hoofdletters worden gebruikt Maar opzich valt het niet gebruiken van hoofdletters me helemaal niet op zolang er wel duidelijk een eind aan elke zin zit. Als het maar te lezen valt, daar gaat het mij om
ja daar ben ik het mee eens. het is wel prettig als er punten staan. maar ik vind nog, als iemand geen punten typt, nou dan doet ie het niet, ik krijg de tekst echt wel gelezen.
tja, gebruik ook geen hoofdletters. probeer wel op punten enzo te letten, en mijn zinsbouw is ook wel vaak steno. ik typ gewoon nog maar met een paar vingers, en als ik een hoofdletter probeer sla ik vaak de verkeerde toets aan , wordt een gemier van heb ik jou daar, dus sla maar over dan... probeer wel altijd nog redelijk leesbaar te zijn... groetjes, lidwina
Hallo Allemaal, ikkanmeindenkendatditlezenonmogelijkennietinteressantis. maar als ik er een spatie tussen doe is het voor iedereen een stuk duidelijker leesbaar. Ik denk dat het voor ieder een aanwenning is van de manier waarop iemand typt. Ik zelf vindt het niet storend maar kan me voorstellen dat anderen het lastig vinden en daarom de moeite niet nemen om sommige topics door te lezen,maar gaat het dan om de manier van schrijven of is het belangrijker het verhaal/vraag wat wordt verteld? Ik vindt het een beetje mierenneu...rij om zo te gaan letten om hoe een ander typt. Maar ja iedereen heeft een mening ,zo ook ik! groetjes Janine
Ieder zijn eigen mening, maar persoonlijk vind (vond) ik dit soort berichtjes heel irritant. Ik ben heel eerlijk en geef toe dat ik ze over het algemeen skip. Ik vind het ontzettend irritant om een stuk tekst zonder hoofdletters en punten te zien. Maar ik snap ook wel dat er mensen zijn die niet beter kunnen of willen, alleen reageer ik daar dus eigenlijk vrijwel niet op. Dat is voor mij de beste oplossing.
Ik probeer vaak wel netjes te typen, maar ook ik maak regelmatig fouten. Ik stoor me dus toaal niet aan ontbrekende hoofdletters en punten of komma's. We kunnen het ook omdraaien, als je steeds maar verwacht dat iemand schrijft zoals jij het prettig leest kom je van een koude kermis thuis. misschien kun je je erbij neerleggen dat niet iedereen een taalkundig wonder is. En ja dan kost het soms moeite om een verhaal te begrijpen. Wil je die moeite niet nemen dan ga je naar het volgende bericht!
Tjonge waar maken we ons druk om? Hebben we niks beters te doen? Ik geef toe dat ook ik niet alles even netjes gebruik en soms ook letters insla die er niet horen! of dingen aanelkaar type! Maar zijn we hier niet voor ons plezier? Om elkaar een hart onder de riem te kunnen steken als je erom vraagt? Ik geloof niet dat we hier zijn om boos op elkaar te zijn! En ik kan me er in ieder geval niet druk om maken! Als het niet leesbaar is dan sla je dat stukje toch over? Als je de informatie niet belangrijk vind, doe je dat toch ook? Toch?
ik zet meestal geen punten, kommes enz... omdat ik hier vaal op het forum zit met Elyesa op mijn schoot. Het is dan enorm lastig om met een vrij hand iedere keer voor een punt of komma die shift toets in te drukken. ik stoor me er dus ook totaal niet aan. groetjes talia
Iedereen maakt wel eens een spelfout. En mensen die problemen hebben met taal en spelling komen ook veelvuldig voor en dat maakt ook allemaal niet uit. Daar heeft niemand een oordeel over bij dit onderwerp. Maar ... ervoor zorgen dat je berichtje leesbaar is, is een kleine moeite toch ? Tenminste ... als je wilt dat mensen je reactie lezen ... En punten en hoofdletters vergeten heeft dus totaal niets te maken met dyslexie en dergelijke ... is naar mijn idee eerder luiheid ... Maar we komen hier voor onze lol, zoals eerder al gezegd is. Maar ik kan me voorstellen dat mensen zich eraan storen. En ik denk juist omdat mensen die dyslectisch zijn juist heel erg hun best doen om toch met zo weinig mogelijk spelfouten een bericht te typen. Er zijn dan ook mensen die bewust woorden fout typen ... ook niet erg ... maar ben blij dat je niet dyslectisch bent zou ik zeggen. Puntjes of hoofdletters vergeten stoort mij persoonlijk niet zo ... wel heb ik soms moeite met dialecten er tussen door ... dan vraag ik me af waarom het nodig is onze taal zo te verslonzen ... ik ga hier ook niet in het Limburgs dialect typen ... Maar ... ik heb het gevoel dat ik bijna iets te veel heb gezegd, en zoals ik al eerder aangaf heb ik dit onderwerp ook al eens aangekaart. Ik wil verder geen problemen krijgen met mijn commentaar hier, dus ik stop ermee en ga even verder kijken ! Groetjes, Nikki F
Dyslexie is niet de enige taalstoornis. Er zijn ook andere stoornissen/ziektebeelden, die er voor kunnen zorgen dat mensen onoverzichtelijk schrijven.
ikzelf vindt het altijd makkelijk om te lezen als mensen soms lege regels tussen de zinnen laten... als men een heel groot verhaal neerzet of het nou met of zonder comma's is of met of zonder hoofdletters stoor ik me daar niet aan, maar wel vindt ik het jammer als mensen alles achter elkaar door tikken het wordt dan gewoon wat moeilijker te volgen.. ik zit wel eens iets te lezen en dan vraagt de kleine achter me ff aandacht en als ik dan verder wil lezen moet je bijna het hele verhaal weer opnieuw lezen om te zien waar je gebleven bent... mensen hebben idd vroeger op school geleerd met hoofdletters, comma's en punten te schrijven maar uit gemakzucht laat men dat vaak achterwege...de spelling van sommige ach, die zijn misschien iets vaker afwezig geweest tijdens de nederlandse les.. maar storend?? nee niet echt...elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Haha ik lees mijn onderwerp nu pas voor het eerst terug.... Ik heb geloof ik een eindeloze discussie geopend. Ik wou even zeggen dat ik niemand op zijn teentjes wou trappen hoor, ik had het echt niet gemunt op dyslectische mensen en spelfouten maken me ook niet zoveel uit. Wat ik wou duidelijk maken is dat mensen soms je berichtje helemaal niet lezen als het zo moeilijk leesbaar is, terwijl je meestal toch graag wil dat ze het wel lezen (en eventueel antwoord geven op je vragen) Als jullie je aangesproken voelen, bij deze: sorry!
ik moet wel toegeven dat ik het storend vind als mensen heel veel spelfouten maken... niets erover als je er niets aan kunt doen hoor... maar als het gewoon uit slordigheid is of wat dan ook, komt het een beetje dom over...