moeilijk te stoppen met roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dolfijntje1985, 8 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    In mijn ene hand hield ik mijn zwangschapstest vast, in de andere een peukie om vervolgens een plusje af te lezen...Heb de rommel metne in de prullebak gegooid en gewoon cold turly gestopt!

En dat na 15 jaar lang roken een pakkie per dag...
    ik ben trots op mezelf! :D

2. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    grappig dat alleen exrokers en niet rokers hier op reageren......
    de rokers die denken ook van laat maar krijg je weer een kattig onderwerp van hahah

sorry was effe oftopic maar viel gewoon op

3. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Voor iedereen die gestopt is met roken,harstikke knap en goed.
    Ik had mezelf dus ook voorgenomen om te stoppen met roken ik ben nu ietsje meer dan 7 weken,heb nu al 3 pogingen achter de rug maar lukt niet ik rook wel minder maar ja iedere sigaret is teveel.bij mijn eerste zwangerschap heb ik wel gerookt ook wel minder maar toch gerookt,onze dochter kwam een week te laat en woog 8 pond,nu wil ik niet zeggen van zie je wel gerookt maar alles van wat ze zeggen is niet waar,want het zal echt wel waar zijn anders zeggen ze het niet.
    Ik heb nog een gedachtte waarom het nu meschien niet lukt,dat is omdat ik voor onze dochter die is nu 4 een miskraam heb gehad bij 12 weken en toen heb ik alles gelaten wat niet goed is en alles gedaan wat wel goed is en nog gaat het mis.
    Ik denk nu iedere dag ik moet echt gaan stoppen en niet alleen omdat ik zwanger ben maar omdat het zoiezo goed is om te doen,maar ja het zeggen is makkelijker dan gedaan,ik probeer nu iedere dag door te brengen alsof het men eerste rookvrije dag is,en dat ik het doe ten eerste voor drie goede doelen,mijn ongeboren kindje mijn dochtertje en me zelf.
    Meschien kunnen de zwangere die willen stoppen een speciaal topic openen en mekaar steunen ik weet niet, laat het maar weten als er behoefte aan is in men eentje is ook zo gezellig.
    Ik vind overigens niet dat de rokende nog onders ons hier over aangevallen moet worden maar gesteund moeten worden :)
    groetjes jeslin

4. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik vind dat zeker een goed idee van je jeslin gesloten voor niet rokers hahahaha

5. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    durf het bijna niet te vragen maar rook jij ook nog?
    alleen de opmerkingen heb ik al schrik voor :oops:

6. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    hahahahaahahaahahahaahahahahah ik kan wel wat hebben hoor
    JA ik rook nog !
    kom maar op met zijn allen

7. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    pffff gelukkig ik denk zelf dat er toch heel veel zijn die het niet zeggen dat ze nog roken,ben jij van plan om te stoppen of niet.
    En voor mij is het zo iedereen moet zelf weten wat ze doen roken of niet roken weten allemaal wel wat goed en slecht voor je is toch

8. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    HULDE voor deze opmerking!

9. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    er zijn zoveel vrouwen die nog roken jeslin alleen er zijn al zoveel topics over geweest die uitgingen van advies naar werkelijke internet catfights dat het geen zin heeft om te reageren.
    ik heb bij me eerste ook gerookt en hij is met 7.5 pond ter wereld gekomen en hij is nu 6 jaar en blakend van gezondheid en het mooie van dit ik had het toen de verloskundige niet verteld en ow ow ow wat een mooie placenta had ik duidelijk niet gerookt pfffffff

10. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    nou dat is wel toevallig bij mij was dat percies het zelfde met de placenta,en ach meschien heb je wel gelijk ,dit is weer zo'n discussie waar je als roker heel erg slecht bezig bent denk ik,dus ik laat het maar zo,en blijf denk ik maar proberen om te stoppen,maar puur omdat ik dat wil en niet de rest van de wereld

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nee hoor beter lezen....

ik had ff terug al gereageerd, en ook ik ben zwanger, en ook ik rook (net zoals bij mijn 2 voorgaande zwangerschappen)

het enige wat ik met mezelf heb afgesproken (net als toen) is zo veel mogelijk te minderen....

nu steek ik een sigaretje op neem 3-4 trekjes knip de kop eraf en leg em weer ff neer.....

dat er bij zijn die direct of nog voor het zwanger zijn konden stoppen alle lof hoor, alle respect , maar niet iedereen is hetzelfde, en alsjeblieft zeg, houd op met die dooddoeners als "voor je kind moet je dat over hebben" of "onverantwoordelijk dat vrouwen nog roken als ze zwanger zijn" ... :(

dit blijven gewoon klote topics waarin vaak adviezen worden gevraagd en men niet zit te wachten op stompzinnig kritiek waarvan men echt het bestaan al weet...de kritieken waarin men nog eens duidelijk probeert te maken op een nette manier wat de gevolgen zijn, of linken doorgeven van antirook site's e.d. zijn allemaal dingen die de "rookster" echt wel kent...

geef advies als je advies kan geven, geef raad als daar om gevraagd wordt, maar ga niet de geweldenaar uithangen door te vertellen hoe geweldig jij wel niet bent geweest....

ik was met 2 eerdere zwangerschappen al trots op mezelf op hoe ik het roken heb weten terug te brengen en zo ben ik ook nu onderweg om het weer "goed" te doen....en gelukkig was het resultaat daar ook naar, 2 gezonde mooie lieve beebs en de moederkoek(placenta) zo mooi heeft een niet roker die zelden.... ;) ;)

laat elkaar met dit soort onderwerpen zoveel mogelijk in haar waarde al is dat soms moeilijk....

12. Writer

Writer Niet meer actief

heb tijdens zwangerschap van mij dochter ieder dag 2 sigareten gerookt dacht dat het dus redelijk was , tijdens bevalling konden ze zien dat ik gerookt had en had mij meisje een klomvoetjes :cry: die heel snel bijtrok gelukkig maar ik zou me zelf niet vergeven als ze problemen met ademhalen of iets anders had
    daarom ben ik dus gestopt sinds weet dat ik zwanger bent , , nu een week gaat helemaal redelijk goed , allen eet meer maar dat is minder erg he :)

13. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    smoekie helemaal mee eens en idd niet goed gelezen hahaah

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    geboren worden klom(p)voetjes is een aangeboren afwijking die vaak in combinatie met spina bifida (open ruggetje) voorkomt....dat is een afwijking die heeft niets met het wel of niet roken te maken, dat gebeurt al tijdens de celdeling, zoiets zou kunnen gebeuren als je geen foliumzuur slikt...

het innemen van foliumzuur verkleint het risico dat het kind wordt geboren met het neuraal buisdefect...

weet niet wat er precies bij jouw dochtertje was want een echt klompvoetje is dus iets wat niet zo maar ff wegtrekt, dus dat begrijp ik niet helemaal wat je daarmee bedoeld?

tja dat ze hebben gezien dat je gerookt hebt, heeft misschien niet eens te maken met die 2 sigaretjes dan wel dat je daarvoor gerookt heeft? ik weet het niet het is in ieder geval bji iedereen verschillend dat blijkt wel...

bij mij kon de vk dus totaal niet zien dat ik gerookt had, en ze zei ook letterlijk "dat ze zelden zo'n mooie moederkoek had gezien".....

het zal ongetwijfeld met veel meer factoren te maken hebben, je leefgewoonte, eetgewoonte, drinkgewoonte etc....

jij kan wel stoppen met roken maar voor de rest slechte dingen eten-drinken etc....(snacks-koffie-cola etc etc)....

het hangt van zoveel dingen af dat het kortzichtig zou zijn alles terug te brengen naar die 2 sigaretjes die jij gerookt hebt....

zelfs de "gezondheidsfreaks" onder ons die overal op letten e.d. wat moeten die dan wel niet als ze een (te vroeg) te licht kindje krijgen, of een kindje met het down syndroom?

15. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Amen !

smoekie je heb helemaal gelijk!
    hier wordt ook nog gerookt,
    alleen van 25 perdag naar 8,
    Groetjes

16. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik rook ook nog...heb geprobeert te stoppen en toen ik in het ziekenhuis kwam zei mijn gyn hetzelfde als ik net las bij iemand. "ik moest maar weer een sigaret opsteken want zoals ik erbij zat was niet normaal"
    als je dat een enge gyn. vind is dat jou probleem.
    Mijn gyn. staat nl. heel erg goed aangeschreven dus hij zal het wel weten.

heb trouwens ook al twee gezonde knullen rondlopen die alletwee 40 weken 5 dagen in mijn buik hebben gezeten en alletwee 7 pond wogen bij de geboorte.

17. Writer

Writer Niet meer actief

nou dat klomvoetje of hoe zeg je het alweer :rolleyes: volgens mij heb ik verkeerde woord gebeurt :-k haar voet was scheef , een voet helemaal scheef , schrokken ons dood ,maar na paar weeken trok het weer bij

maar ik ben in ziekehuis bevallen en daar waren boel van de gyn/ verloskunde aan mij tafel en zagen een soort poeder in langs moederkoek en zei je hebt gerookt he , ik zei jaaa 2 perdag :oops: toch hebben ze kunnen zien hoor

ik zeg niet dat mensen doe roken ongezond kinderen krijgen hoor , ik helemaal niet , had zelf gerookt , maar ik besef voor me zelf dat ik deze zwangerschap meer bezorgd ben dat iets fout gaat , dus wil ik helemaal stoppen ;)

18. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Volgens mij is het heel simpel, je moet het gewoon doen en even doorbijten. Het is echt veel beter voor je kleintje! Ik snap best dat het niet altijd even makkelijk zal zijn, maar tjsa het hoort erbij.
    Daarnaast is het niet alleen voor je kleintje goed, maar ook voor jezelf! Je conditie gaat echt vooruit en dat kun je nu juist goed gebruiken!

Dus zet hem op!
    Succes, Mayke

19. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Als het zo simpel was dan waren er niet zoveel van deze toppics ;) roken is nu eenmaal een verslaving en dat blijft een moeilijk iets, ik zelf ben nu 6,5 jaar gestopt, gelukkig zonder veel moeite maar ik heb ook wel anders meegemaakt.
    Je moet er echt zelf achter staan en die knop in je hoofd om kunnen zetten want het zit echt tussen je oren.

Heel veel succes!

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0

als het alleen tussen de oren zou zitten zou het nog wel makkelijk op te lossen zijn, maar dat is de p het zit niet tussen de oren, het is een lichamelijke verslaving, je lichaam heeft nicotine nodig, en de 1 kan er makkelijker buiten dan de ander....

net zo goed als met een alcohol verslaving, ook dat is een lichamelijke verslaving en als het alleen maar tussen de oren zou zitten zouden er niet zoveel jelineks en andere klinieken zijn om die mensen van hun verslaving af te helpen, en wil je wel foto's laten zien hoor van de alcoholverslaaden aan de overkant hier bij ons thuis die zitten te wachten tot de opvang op de hoek opengaat, en in de tussentijd maar door blijven drinken terwijl daar waar ze zitten een kinderopvang is... :(

nee zo simpel als "het zit tussen de oren" is het jammer genoeg niet...

de vrouwen die roken weten dondersgoed dat het niet goed is en ze het beter kunnen laten maar aan een kort "je moet het willen" of "het zit tussen de oren" jammer genoeg gaat dat niet voor iedereen op, iedereen is anders....

Deel Deze Pagina