Moeilijk (uit)plassen en steken in zij

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinder84, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hoi meiden,

Sinds een week kan ik niet goed uitplassen. Zit er lang op te wachten en geef het dan maar op, want er komt nog geen druppel! Maar daarna zit ik dus met die drang om te plassen, heel irritant. Ik ben al een paar keer gecontroleerd op blaasontsteking, maar dat heb ik dus niet (dat is overigens wel 4 weken geleden dus woensdag bij de gyn laat ik het weer controleren). Echter, vanmorgen werd ik wakker van gemene steken in mijn linkerzij. Kan dit iets met elkaar te maken hebben? Het kunnen misschien ook mijn darmen zijn? Krijg het dan ook heel warm en word duizelig. Wie herkent dit? Weet namelijk niet wat ik hiermee moet nu het weekend is...

Liefs Vlinder

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Als je verhoging hebt: direct de huisartsenpost bellen.
    Het kan heel goed dat ze het niet gezien hebben met de gewone test, maar dat er bij een kweek wel wat zichtbaar had geweest. Of dat het in de laatste 3 weken los gegaan is.

3. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik zou ook de huisartsenpost bellen....beter het zekere voor het onzekere nemen!

4. Vlinder84

Ik heb geen verhoging (36,5 plus 0,5 optellen volgens bijsluiter omdat het onder mijn oksel was). De pijn is wel uit te houden hoor en de huisartsenpost is toch voor spoedgevallen...

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Heb je geen beginnende nierbekken ontsteking?

Overigens hoef je bij een ontsteking geen koorts te hebben.
    Over t algemeen is het er wel maar lang niet altijd, zie ik bij ons op de afdeling in t zh.

6. Vlinder84

Hoe voelt een beginnende nierbekken ontsteking dan? En ik dacht dat je nieren aan de achterkant zaten? Dit is echt in mijn zij, ter hoogte van mijn navel zeg maar.

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Het kan uitstralen naar de zij.
    Een nierbekkenontsteking (het kan verschillen per persoon) begint meestal met flinke steken, bij bepaalde bewegingen vooral, in de onderrug.
    Bij mn moeder zat het toen wel in dr zij en dat trok door naar achter.
    Ik zou t even in de gaten houden of het erger word of als je koorts krijgt.
    Een nierbekken ontsteking, is over het algemeen als iemand te lang met een blaasontsteking loopt.

8. Vlinder84

Bij mij lijkt het juist naar voren te trekken? Regelmatige steken aan de zij- en voorkant, maar dus alleen links. Ik heb wel last van mijn onderrug, maar dat komt door de bekkeninstabiliteit (denk ik). Ik zal het in de gaten houden, als het erger wordt ga ik wel even de gyn bellen. Maar dan moet je weer het spoednummer bellen en daar voel ik me ook raar bij.

9. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ben je maf? ;)
    Je hebt een lijf dat niet echt lekker meewerkt, je hebt er een extra pijn(tje) bij, dan ga je daar toch niet te lang mee doorlopen?
    En de huisartsenpost is voor zaken die niet tot reguliere tijden kunnen wachten. Een nierbekkenontsteking kan niet wachten tot maandag, dus is het logisch dat je daar voor belt.

Het was nl ook het eerste waar ik aan dacht, vandaar dat ik over die verhoging begon.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik had wel een blaasontsteking en ben net klaar met mijn antibioticakuur. Maar ik heb ook nog steeds 's ochtends last van steken in mijn onderbuik/zij. Volgens mij omdat mijn blaas dan te vol zit. Als ik tenminste 's ochtends naar de wc ga, komt er echt een stortvloed uit ;) Ik heb het probleem dat ik namelijk nauwelijks aandrang voel om te plassen waardoor ik meestal een hele volle blaas blijk te hebben.

Ik denk wel dat je klachten met elkaar in verband staan. Hebben ze alleen zo'n simpele test gedaan of hebben ze je urine ook op de kweek gezet? Uit de simpele test bleek bij mij namelijk geen ontsteking (maar wel te veel witte bloedcellen die wel misschien op een ontsteking konden wijzen) maar uit de kweek dus toch wel... Misschien die kweek dan eens vragen?

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh ja, verhoging zegt inderdaad niets. Ik heb verscheidene keren een ontsteking gehad, maar nog nooit in combinatie met verhoging. Het ziekenhuis meent dat dit wel "moet", maar ik bewees steeds het tegendeel ;)

12. Niet meer actief

Een nierbekkenontsteking is het denk ik niet... dat merk je echt wel als je dat hebt (dan ga je dus echt kapot van de pijn believe me) maar het lijkt inderdaad wel een beetje blaasontsteking achtig... hebben ze ook geen leuco's in je urine gevonden?

13. Vlinder84

Ja, ze vinden altijd 1+ eiwit in mijn urine. Maar dat is niet voldoende om een probleem te zijn volgens hen. De pijn is weggetrokken, heb er sinds ik na een laaaange nachtrust (ik word serieus net pas wakker!) geen last meer van. Zal het woensdag even met de gyn bespreken (als het niet eerder terug komt natuurlijk).

14. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Bij mij lag Sofie wel eens raar op mijn blaas waardoor ik niet goed kon plassen, na een beetje "poken" in mijn buik was ze iets verschoven en ging het wel weer, misschien is dit bij jou ook het geval.

baby2 ligt heel anders, ik hoef 's nachts niet eens te plassen :) heerlijk!

Succes, Lisette

15. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik zou het niet weten helaas....
    ik heb sochtend ook nogal eens steken omdat ik dan een volle blaas heb... dan moet ik echt snel naar de wc anders doet het megazeer...
    Maar jij zzegt dat je eigenlijk moeilijk plast....
    een vriendin van mij had nierbekkenontsteking en die had zoooooon pijn die kon echt niks meer! niet eens lopen..... Weet niet of dit bij iedereen zo is, maar bij haar in elk geval wel...

succes ermee meid! hoop dat je je snel weer wat lekkerder voelt!

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Misschien kan je vragen of ze je een keer willeb catheteriseren. Dat kan erg opluchten.

17. Niet meer actief

catheteriseren is wel erg drastisch... haha dat doen ze alleen als je echt niet meer kan plassen (werk zelf op de poli urologie)

Vlinder volgens mij gaat het al beter met je.. :) gelukkig!
    Zo niet, ff langs je ha of even tegen je verlos zeggen, maar denk niet dat het iets heel ernstigs is! Ik kan ook telkens met heeeeeeeel veel aandrang maar heeeel kleine beetjes plassen

18. Vlinder84

Oh nee een catheter is echt 1 van mijn nachtmerries! Ik heb nu een manier gevonden om uit te plassen, al duurt het wel even haha. Ik probeer het even en als het niet lukt, dan ga ik rondjes lopen en even 'hupsen' meestal laat ik het dan al bijna lopen en is het rennen naar de wc geblazen. En dan komt het dus wel gelukkig. De steken in mijn zij heb ik heel even gehad vanmiddag, maar verder ook niet meer. Wel gek hoor, want wat het nu is geweest?! Ach, als het maar niet meer terug komt vind ik het best!

19. Niet meer actief

Ja precies.. je kleintje neemt gewoon steeds meer plaats in en daardoor komt je blaas in verdrukking... vandaar waarsch. ook de steken..

20. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb het in de vorige zwangerschap gehad. En toen bleek dylano tegen de nieren en de blaas te liggen. Dat kan erg pijnlijk zijn.

Het plassen of juist niet kunnen plassen en toch die drang heb ik nu ook, wat helpt bij mij is de buik even op tillen en dan gaat t wat makkelijker.

Deel Deze Pagina