Moeilijk wakker worden met inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door CenM, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames (en heren ;))

Ik zit met een dillema, ik baker mijn 2mnd oud dochtertje in omdat ze anders zichzelf wakker houd met haar maaiende armpjes.

Alleen lijkt ze daardoor erg diep te slapen, te diep naar mijn gevoel. Tot ongeveer 5/6 weken pakte ik haar snachts bij de eerste signalen dat ze wakker zou worden op, dan werd ze wat onrustiger en ging ze erg met haar hoofd bewegen. Dit was voor mij het signaal dat ze aan het wakker worden was en dan nam ik haar al bij me om in bed te voeden, daarna ging ze weer ingebakerd terug in bed en sliep ze verder. In de ochtend idem, bij de eerste signalen nam ik haar uit bed. Het tijdstip verschoof steeds verder en nu 'hoor' ik haar veel later, pas na 6u in de ochtend. 1 keer schrok ik zelfs wakker om kwart voor 9! Ze lag nog te slapen en heb haar maar zelfs wakker gemaakt.

Als ik nu terugdenk dan realiseer ik me dat ze in de ochtend nooit echt volledig uit zichzelf wakker is geworden. Vanochtend rond 5u werd ik wakker van een paar harde scheten die ze liet haha, ik ging bij haar kijken en ze was al wat onrustig met haar hoofd aan het bewegen met haar ogen dicht. Ik besloot af te wachten tot ze zelf wakker zou worden maar na een half uur leek ze alweer in diepe slaap te zijn. Ik besloot haar inbakerdoek los te maken zonder haar wakker te maken. En ja hoor, na een kwartier werd ze wakker en zat ze heel erg op haar handjes te sabbelen. itt tot andere keren besloot ik haar ook eerst te verschonen (kon ik haar gelijk observeren, want normaal leg ik haar gelijk aan) en de arme meid was woest, ze heeft echt flink gehuild en had erge honger. Nadat ik haar gevoed had was ze gelukkig weer tevreden en viel ze in slaap terwijl ze tegen me aan lag.

Ik vraag me nu dus echt af of ik al die tijd dat ik dacht dat ze doorsliep ze gewoon niet de kracht had om wakker te worden. Ik ben waarschijnlijk zelf ook wat relaxter geworden en ben daarom wat minder alert in de nacht en heb het misschien niet meer door bij de eerste signalen.
    Ik had al op borstvoeding.com gelezen dat inbakeren ervoor kan zorgen dat je de eerste signalen mist.

Ik weet niet zo goed wat te doen nu. Eens proberen om te zien hoe lang het duurt tot ze echt volledig wakker word? maar dat vind ik dan ook weer eng. Op een vast tijdstip wakker maken in de nacht om te voeden? Proberen zonder inbakeren? Maar ik weet dat dat een ramp word.

Overdag is ze trouwens alert en goed wakker, vooral in de ochtend is het een enorm vrolijk kind, ik voed op verzoek en ze komt zelf tussen de 2 of 3u, dus ze lijkt ook niet echt extra hongerig overdag.

Wie herkent dit of heeft advies voor me?

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Maar als je wacht tot ze uit zichzelf wakker wordt, hoe lang zit er 's nachts dan tussen 2 voedingen?

3. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik maak op uit je verhaal dat je haar voorheen gewoon 'tevroeg' uit bed haalde...
    Laat dr lekker liggen zou ik zeggen...
    Iig noooit schudden...
    Mijn meisje word actief als ik dr handjes pak, knuffel.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Oh, ik zou dat dus doodeng vinden moet ik zeggen en dan ben ik niet zo'n paniekvogel. persoonlijk zou ik gewoon voor een slaapzakje met mouwen gaan, dan kan ze ook minder maaien, maar dus niet ingebakerd.

5. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL

Dat is het dus, ze word niet volledig uit zichzelf wakker, wanneer ik denk dat ze wakker gaat worden maak ik haar doek al los en dan word ze wakker. Het kan verschillen hoeveel er tussen de laatste en eerste voeding zit, de laatste tijd kan er best 9u tussen zitten.

@Piri Piri: nee ik schud niet, ik maak haar doek los en aai over haar handjes en dan gaan haar oogjes open en gaat ze eerst flink strekken.

@suus: ik dacht erover om als ze in de avond eenmaal diep slaapt haar doek los te maken en dan eens zien wat ze dan zal doen. Ga het komende nacht eens proberen. Anders word het inderdaad een slaapzakje.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Ja, dat is wel een goed idee om te proberen, maar ik zou haar in elk geval niet gewoon zelf laten komen.

7. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Op hoeveel voedingen zit ze per 24 uur?

8. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ze zit op 6 of 7 voedingen per dag, ligt er maar net aan of ze een keer vaker wil in de avond.

9. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    6 a 7 voedingen per 24 uur is matig. Zelf zat ik op 8 -10. Misschien idd. haar bakerdoek 's nachts losmaken?
    Maar als ze verder vrolijk en alert is, kan het zijn dat ze daar genoeg aan heeft.
    Lastig he?

10. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja, ik vind het ook echt lastig dit soort dingen.

Ik vond 6 voedingen ook weinig, vooral als ik hoor en lees hoevaak anderen voeden. Maar ze lijkt er echt genoeg aan te hebben, heeft flink wat poepluiers per dag en als ik haar aanbied als ze jengelig is en ik denk dat ze misschien honger heeft dan wil ze het echt niet, dan wil ze vaak gewoon slapen of lekker knuffelen.

11. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Offtopic: Je moet je handtekening veranderen!!!!Ik moet er niet aan denken 50 weken zwanger te zijn:$:$

12. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
  13. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze beide dochters hebben 's nachts altijd heel vast geslapen. Met twee maanden sliepen ze zo vlot 8-9 uur achter elkaar. Ik zou ze dan ook wel echt wakker maken. Ik heb altijd flesvoeding gegeven, dus dat zal zeker wel anders zijn. Maar met twee maanden zaten wij op vijf voedingen (ze sliepen van acht tot acht met slapend een voeding rond 23 uur).

14. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Je gebruikt een inbakerdoek zoasl ik het begrijp. Volgens mij ligt ze dus wel strak met de armpjes tegen haar lichaam.
    Misschien is het een idee om een puckababy slaapzakje te gebruiken. In zo'n slaapzakje hebben ze nog wel ruimte om armpjes te bewegen, maar het zichzelf wakker houden door 'maaiende' armpjes is dan wel over.
    Misschien lost dit het probleem op zodat ze dus ook armpjes kan bewegen en uit haarzelf lekker wakker kan worden.
    Ik gebruik zelf zo'n slaapzakje voor onze kleine van 3 maanden en ben er heel tevreden over.
    De baby slaapt met de armpjes bij het slaapzakje in, ook zitten er ritsjes aan de zijkanten zodat je tijdens het voeden de armpjes vrij kunt maken. Ook met afbouwen is dit handig, eerst met 1 armpje los laten slapen en daarna beide.
    Misscien heb je wat aan deze tip!
    Succes in ieder geval!

Deel Deze Pagina