moeilijk wanneer oma(oppas) laten komen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeannet 123, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    hallo

Ik heb net al een bericht in bevalling gepost ivm tekenen van een evt. bevalling...
    NU vraag ik me af wanneer zouden jullie oma (de oppas) bellen om te laten komen voor de rondlopende kleine??
    Oma doet er een uurtje over om te komen en ik moet in het ziekenhuis bevallen en van te voren aan het infuus ivm mijn vorige bevalling....
    ook moet manlief morgen voetballen en moet die ruim 2 uur ervoor van huis zouden jullie dat nog doen???

Ik wil ook vragen aan de gyn vanmiddag of hij inwendig onderzoek wil doen om te kijken of er al wat aan de hand is??? Vorige week wilde de verloskundige dat niet doen want dan kon het nog meer gaan rommelen???

Wanner zouden jullie oma bellen om te komen?? Het nu nog ff aanzien vannochtend of wachten tot de controle vanmiddag is geweest moet om 16.15 uur heen??

Pfffff

2. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.887
    401
    83
    hoi hoi

wilde enkel zeggen dat ik mijn man echt niet zover weg zou laten gaan nu.

Rest weet ik niet heb er pas 1 haha

sterkte in ieder geval

3. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik denk dat als je weet wanneer je ingeleid gaat worden je ook weet op welk tijdstip je in het ziekenhuis moet zijn. Je kunt dan kiezen om je kleine op te laten halen voor je weggaat of als je in het ziekenhuis bent.

Dat je man overweegt om te gaan voetballen vind ik eigenlijk raar. Dus nee dat zou ik niet doen.

4. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik zou aan je vriend vragen om thuis te blijven.

Hoelang heb je over de 1e bevalling gedaan? Ik zou pas bellen als het echt begonnen is, anders komt ze wellicht voor niks.

5. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    Bij de eerste heb ik 13 uur over de bevalling gedaan, alleen had ik eerst gebroken vliezen. Vanaf de eerste echte wee totdat hij is geboren heb ik er 7 uur over gedaan en over de ontsluiting heb ik 4,5 uur gedaan.... Dus das best snel en moest er ook wel een beetje vanuit gaan dat het deze x sneller zou gaan....

6. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Reken er idfd maar op dat het sneller gaat. Bij de eerste duurde het bij mij meer dan 24 uur en bij de tweede maar 3 uur.

Zou je man vragen om niet zo ver weg te gaan, jammer voor hem dan. En oma bellen zodra je zeker weet dat het echt begonnen is. Misschien kan je de buren vragen als extra achterwacht ofzo, mocht het dan echt zo snel gaan dan heb je nog altijd iemand achter de hand als oma het niet optijd haalt.

7. Alita

Alita Niet meer actief

NOu hier ging de tweede bevalling net zo snel als de eerste dus het hoeft niet perse bij je tweede bevalling sneller te gaan natuurlijk.

Als jouw`n gevoel zegt dat je man beter in de buurt kan blijven dan zou ik daarna luisteren meid;)

Wij hebben oma gebeld net voordat we naar het zk gingen en ik weeën om de 2 min had;) Maar in jouw`n geval zou ik gelijk bellen dan heb je rust en kun je gaan wanneer het moet ...

8. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Ik zou mijn man niet meer zo ver weg laten gaan. je weet maar nooit of het begint of niet. Dus nee, mijn man die mag van mij dan niet meer weg.
    En ja, wanneer opa/oma bellen, dat is een lastige. Wij moeten straks als het zover is eerst ons meisje naar opa/oma brengen en dan verder naar het ziekenhuis. Maar goed, dat zien we allemaal wel. Succes met de laatste loodjes!

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik beval heel snel, dus ik ken je dilemma ;)
    Mijn moeder was ten tijde van de bevalling van de jongste nog midden in de chemo's dus ik kon mijn ouders (die toen op 10min woonden) niet inschakelen. Dus moest ik mijn schoonmoeder inschakelen en die woont ook op dik 50min rijden.
    Wij hebben haar gebeld toen ik het idee had dat de bevalling wel eens op gang kon gaan komen (was gestript), dat ze iig stand-by stond. Vervolgens toen ik de vk belde omdat ik toch wat onrustig was en zij langs zou komen hebben we mijn sm gebeld dat ze ook moest komen (ik had nl niet echt serieuze weeën). En dat was maar goed ook want ik toen de vk kwam na een kwartiertje zat ik al op 7/8cm en moesten meteen weg... De kids zijn toen dus ook even alleen geweest (snachts met de buuf op stand-by). toen we een half uurtje in het zh waren is ze geboren. (incl kwartiertje persen)

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    oh ja, en manlief mag hier echt niet zo ver weg de deur uit dan hoor... zijn werk is het verst weg...

11. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    dank voor jullie reacties!!

Heb me moeder gebeld en als het zo blijft als vandaag komt ze vanavond en blijft ze in ieder geval tot volgnde week maandag dus dat is al een hele geruststelling.

En zou mijn man zeggen dat die thuis moet blijven al denk ik dat hij het ook wel doet nu het zo ant rommelen is..
    Hopelijk zet alles door en kunnen we ons meisje snel bewonderen!!!

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik hoop het ook voor je meis ;). En heerlijk dat ze al komt!

13. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Succes alvast!

14. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    dank jullie!!!

Deel Deze Pagina