Moeilijk.....wat zou jij doen?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Rihana23, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit in een beetje lastige situatie, en vraag mij af wat jullie zouden doen in mijn geval.....

Door een pnd zit ik nu thuis, ben nog lang niet hersteld maar mijn werkgever wil wel dat er zowel telefonisch contact is en dat ik ook af en toe naar het werk ga nu zie ik dat helemaal niet zitten omdat ik erg emotioneel ben... is dit gewoon?

Daarnaast ben ik echt aan het nadenken hoe ik dat met mijn zoontje moet doen, voor een KDV is er geen geld dan zou ik werken voor het KDV en denk dat ik niet meer terug ga werken.

Zou jij eerst opknappen en het dan verder bekijken of neem je ontslag omdat je weet dat de kans erg klein is dat je terug gaat werken....

Twee vraagjes dus :)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je werkgever vraagt aan jou om contact te houden: ja dat mag hij doen. Dit heeft te maken met de wet Poortwachter, hierin zijn regels opgenomen waarmee oa is geregeld dat je contact houdt met de werkvloer en dat je op een voor jou juiste manier reïntegreert.
    Hier hoort oa een plan van aanpak bij wat je samen met je werkgever invult.

Kijk ben je hoegenaamd niet in staat iets te doen, dan is het wat anders. Maar een bakje koffie drinken met je collega's werkt over het algemeen goed bij mensen met klachten als burnout/depressie etc. Dus niet direct werken bedoel ik hiermee.

Ik zou geen ontslag nemen, hiermee verspeel je al je rechten mocht je langdurig ziek blijven. Ik zou gewoon eerst eens kijken hoe alles gaat lopen.

Mbt kosten voor KDV: heb je ook al gekeken wat je evt nog van de Belastingdienst terug krijgt als tegemoetkoming in de kosten voor KDV?

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Is de kans klein dat je weer aan het werk gaat door de pnd of door het kdv?

In het eerste geval zou ik het contract aanhouden en aan de vraag van je baas voldoen, als het tweede het geval is, zou ik het oneerlijk vinden naar je werkgever om je contract te behouden. Dit zou je immers ook niet doen als je geen pnd zou hebben, want dan had je na 10-12 weken na je bevalling weer aan het werk gegaan en als je dan de kosten van het kdv niet had kunnen opbrengen, zou je stoppen met werken. Toch?

Sterkte met je herstel!

4. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    @HM ik moet idd naar het werk om contact te behouden etc... ik zie dit niet zitten omdat het erg zwaar valt de eerste keer dat ik geweest was heb ik daar alleen zitten janken om vervolgens met barstende koppijn op bed door te brengen had mij echt geen goed gedaan.

@Memeke ik zal uiteindelijk niet kunnen werken zowel vanwege omstandigheden en het KDV nu vraag ik mij dus af als je dan van te voren weet dat de kans 1% is dat je uberhaupt teruggaat of je dan niet gewoon je ontslag zou indienen maar ondertussen ben je dus wel ziek en lig je vnl op bed...

Wat is wijsheid ik weet verder niet hoe het in de toekomst zal zijn misschien dat ik wel weer aan het werk ga maar hoe het er nu uit ziet is de kans nihil...

Voel mij aan de ene kant schuldig aan de andere kant ben ik wel ziek...

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met PND, wel met een 'gewone' depressie, en heb hier ook veel over gelezen hoe hiermee om te gaan in de werkgever/werknemer relatie.

Ik ben ervan overtuigd dat het voor jouw herstel het beste is om wél contact te houden. Blijf zoveel mogelijk lijntjes aan het normale leven vasthouden, anders is de kans groot dat je verder en verder wegzakt.
    Je bent ziek, maar je hebt geen ziekte die overgaat door thuis in je bed te gaan liggen of op de bank te hangen. Een depressie gaat pas over (of wordt weer te handelen) als je zélf in beweging komt.

Dat je emotioneel bent en moet huilen is heel normaal als je depressief bent. Een beetje werkgever schrikt daar niet van. Ik kan me voorstellen dat jij dat niet prettig vindt, maar benoem het dan maar van tevoren. Dus als je elkaar spreekt of mailt om een afspraak te maken, zeg dan dat jij je dermate rot voelt dat je soms zo maar moet huilen. Daar hoef je je niet voor te schamen. En misschien haalt het de spanning al zodanig naar beneden dat je minder last van die tranen zult hebben.

Je vraag t.a.v. KDV snap ik niet. Wat hebben jullie besloten voordat je zoontje geboren werd? Ik neem aan dat je toen ook al sommetjes hebt gemaakt over de bekostiging van opvang. Nú besluiten om te stoppen met werken, terwijl je dat voor je verlof niet van plan was, lijkt me eerlijk gezegd een besluit dat je wordt ingegeven door je depressie en niet door jullie eigen keuze. Als ik het onaardig zeg, klinkt het voor mij als een vlucht, gezien jouw situatie. En dáár help je jezelf pas echt mee in de ellende.
    Misschien moet je het roer wel helemaal omgooien, maar dat soort radicale besluiten kun je beter niet nemen zolang je nog in die depressie zit.
    Ik zou dus éérst proberen op te knappen, en daarná pas besluiten nemen over wel of niet werken. (mijn ervaring: eerst beter worden bij oude werkgever waar ik niet meer happy was, daarna op zoek naar een baan/werkomgeving waar ik wel mijn ei kwijt kon).

Heb je eigenlijk professionele zorg (huisarts, psycholoog, psychiater)? Wat zegt je therapeut/behandelaar hiervan?

Ik wens je in elk geval een goed herstel.

6. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk heb je hartstikke gelijk Bri en dat ik ervanaf zie vanwege mijn gevoelens op dit moment zal ook wel zo zijn.

Soms weet ik het gewoon niet en dan wil ik niet dat het is alsof ik mijn werk voor de gek hou, maar jullie hebben gelijk eerst beter worden en dan met een helder verstand een besluit nemen.

Dank jullie wel

Deel Deze Pagina