Ik heb altijd een cyclus gehad van 34 dagen of ik nu de pil slikte of niet. Ik werd altijd in de ochtend ongesteld. Nu zijn we 3 maanden bezig voor een tweede kindje en ik ben al in December '11 gestopt met de pil. 5 maanden geleden was ik ineens later (39) en dit is de laatste maanden zo gebleven. En nu zit ik al op dag 40! Ik maak me eigenlijk een beetje zorgen nu. Mijn moeder en haar zus hebben namelijk na hun eerste kind nooit geen 2e meer kunnen krijgen en daar moet ik de hele tijd aan denken. Want stel dat dat bij ons ook niet kan? Ik was net als hun ook binnen 2 maanden zwanger van de eerste en we zitten nu in ronde 3 voor ons tweede kindje. Maar hoe kan dit nou? Meer meiden die dit mee hebben gemaakt?
Je cyclus verandert Met de tijd. Het afgelopen jaar is mijn cyclus ook veranderd en ben er mee naar de gyn gegaan maar die vertelde dat het heel normaal is. Je lichaam is geen machine maar werkt op hormonen en een minimale verandering kan al worden opgemerkt. Dit is normaal en niks om je druk over te maken. Dames die de pil slikken en ineens stoppen hebben geen flauw idee wat er in hun lijf veranderd is in de jaren dat ze aan de pil waren. Hierdoor is hun cyclus vaak ook anders dan vroeger alleen hebben ze het nooit gemerkt door de hormonen van de pil. Liefs