Hoi allemaal. Ik heb een vraagje, mijn zoontje is heel erg druk, maar dan bedoel ik ook heeeel erg. In het begin dacht ik, het zal wel zo zijn, er zijn zoveel verschillende karaktertjes, maar nu begin in eerlijk gezegd een beetje te twijfelen. Hij wil bijvoorbeeld alleen maar staan en aan de handjes vast gehouden worden om te lopen, hij kan hooguit 5 minuten alleen spelen of het is meteen om aandacht vragen. Ik ben eigenlijk continue als hij wakker is met hem bezig, eigenlijk ben ik hem gewoon aan het vermaken. Op het kinderdagverblijf hebben ze ook gezegd dat hij heel moeilijk alleen kan spelen en na 6 maanden gaat het daar ook niet zo super. Vorige week was ik bij het CB en heb ik gevraagd of ze daar meer drukke baby's krijgen, omdat ik echt een beetje bezorgd ben, maar daar zeiden ze van wel. Maar ja het is ook maar een moment opname als ze hem daar zien. Ze zei, tja misschien groeit ie er wel overheen en ADHD kan je pas testen vanaf 4 jaar. Gelukkig slaapt hij nog drie korte slaapjes overdag (van ongeveer 3 uur in totaal) anders wist ik eigenlijk ook niet meer wat ik moet doen. Wandelen in de kinderwagen vind ie sinds een maand ook niet meer fijn en na een kwartier/ half uur heeft meneer het gezien. Als ik in mijn omgeving kijk, zie ik vaak hele makkelijke baby's en dan maak ik me een beetje zorgen. Ik kan niet eens met hem bij iemand op bezoek. We hebben het vandaag weer geprobeerd, maar het is weer uitgelopen op een fiasco, en dan hoor ik die mensen denken.. oohhh wat zielig voor ze, ze hebben echt een dominante baby! Sinds een maand slaapt hij ook al niet meer door, pfff het is echt zwaar aan het worden. Ik probeer me vast te houden aan de gedachte dat hij tandjes krijgt (heeft er nog geen een ) maar ja... Ben ik de enige met een hele drukke baby? Groetjes bella
Hoi hoi, Nou erggg herkenbaar hoor.. Ik heb ook zo'n drukke dominante meid die de hele dag gilt om aandacht maar dan wel aandacht van MIJ.. Zodra ze de kinderwagen ziet gaat ze gillen en als ze eenmaal ligt is het idd na een kwartier ontzettend boos worden. In het begin vond ik het ook wel eens moeilijk.. Dan dacht ik jeetje ben ik nou de enige moeder met een druk kind? Maar nu moet ik zeggen..Ik vind het niet meer erg..Tuurlijk kost het veel energie en tuurlijk denk ik wel eens kan ik je nog even in mn buik stoppen..? Maar dit is haar karakter.. En zij geeft heeeel duidelijk aan wat zij wilt.. En af en toe moet ik haar zeker corrigeren en waarschijnlijk heeft jouw zoontje dat ook af en toe nodig zodat hij weet waar jouw grenzen liggen.. Alleen ik zou het als ik jou was niet te zwaar nemen.. Hij is jouw zoon en hij weet wat hij wilt.. Wees er nu gewoon maar trots op en als hij ouder is en je denkt dat het niet goed is kan je het altijd nog laten testen!
Daan heeft een erge korte concentratie ik heb 4 verschillende speelgoedkisjes in de kamer staan als hij het ene beu is ruimen we het op en dan doe ik de andere open ik merk zelf dat het erg goed werkt bij daan. Als Daan in zijn super drukke periode zit dan vul ik zijn bad en maak ik hem zo moe dat hij 's middags echt wel 2 uurtjes slaapt.
Hoi Eline Bedankt voor je antwoord, ik zit er nu even doorheen, zware week achter de rug gehad (ziek geweest), en Lucas was erggg druk deze week. Ik heb soms het gevoel dat ik alleen zo'n druk kindje heb.. Over het ADHD, daar begon het CB over, ze dacht dat ik dat dacht. ... . maar jaa. dit is mijn eerste kindje ik dacht in het begin dat zijn drukke gedoe normaal was. Vaak probeer ik te bedenken, ja zo is hij, maar soms dat wordt ik er echt prikkelbaar door, en ik merk dat ook aan mijn man. Begrijp me niet verkeerd, lucas is het beste wat me overkomen is, maar soms wordt het even teveel. Hij heeft ongelofelijk veel temperament.
Klinkt zo ontzettend herkenbaar! Ruben is ook megadruk en zich alleen vermaken is een probleem! Ook de wandelwagen is niet meer favoriet...Erg vermoeiend! Ik loop de laatste week ook op mijn tenen en ben erg vermoeid! Ik doe het met alle liefde maar heb ook soms idd het idee dat ik de enige ben met zo'n druk jochie...
Bella Ik snap heel goed wat je bedoelt.. Ik heb er ook echt dagen tussen zitten dat ik denk waarommmmm! Want hoe leuk en grappig het ook is, het is ook vaak vermoeiend..En dat kan je opbreken..Op de momenten dat je moe en druk bent en je hebt een kindje die alle aandacht opeist dan trek je het niet meer.. Gelukkig heb ik zelf een manier gevonden om het om te zetten in genieten.. Mn meisje kan er ook niets aan doen dat dat haar karakter is en ik vind het stiekem ook wel errug leuk...