studeren & kinderopvang??

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Jalea, 21 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    Hoe hebben andere studerende moeders de kinderopvang geregeld, en dan even buiten de familie om? (want die hebben we helaas niet in de buurt :()
    wij hebben nu een oppas die we zwart betalen, maar helaas heeft dat nogal eens nadelen, zoals plotseling toch niet op kunnen passen.
    ik hoop dat ik het dit studiejaar nog uit kan zingen, maar wil volgend jaar toch maar professionele kinderopvang regelen.
    wat is jullie ervaring, kan professionele kinderopvang zo flexibel zijn, dat wanner je een werkgroep die je opeens een week van te voren op je rooster krijgt, ook echt opvang hebt de week erna?
    neemt een gastouder genoegen met de ene maand maar 15 uur, de andere maand wel 70 uur?

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Lastig... Volgens mij moet je bij kinderopvang wel een tijdje van tevoren aangeven wanneer opvang nodig is (een maand?). Je zou bij een gastouder volgens mij wel kunnen slagen, sommige zijn heel flexibel. Die vragen alleen vaak wel meer geld.

Ik studeer, maar ik heb de mazzel dat mijn man zeer flexibel is en ik niet veel colleges heb (en helemaal geen werkgroepen). Zoonlief gaat 3 vaste dagen naar de opvang en manlief werkt sowieso 1 dag thuis. Welke dag dit is, kan ie ieder moment bepalen.

3. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Bij een kinderdagverblijf moet je dat meestal een maand van te voren doorgeven en dan moet je flexibele opvang hebben. Als er geen plaats is heb je al pech. Bij een gastouder zijn ze vaak flexibelerl. Ik kon mijn gastouder vaak nog een dag van te voren bellen of ze de dag erna tijd had en dan kon ik onze dochter gewoon brengen.

4. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Tja, dat blijft lastig. Ik heb het uiteindelijk maar zo geregeld dat ze 4 dagen staat ingeschreven (ma t/m do) en dat mijn moeder op vrijdag eventueel oppast. Ze heeft dus altijd opvang, ik kan haar iedere brengen wanneer het uit komt. Staat wel tegenover dat ze vaak thuis is op de dagen dat ze ingeschreven staat. Ik ben vaak een of 2 dagen vrij, moet laat beginnen of ben vroeg thuis. Uiteindelijk komt het er op neer dat ze gemiddeld 2,5 dag echt aanwezig is.

Flexibele opvang is hier wel mogelijk, maar bleek voor ons geen optie. Man heeft een eigen bedrijf en weet vaak niet vooraf hoelang hij op een bepaalde plaats werkt. Vertrektijden en thuiskomtijden hangen daar erg van af. Ik kan wat dat betreft niet op hem rekenen. Naast mijn studie kwamen vaak extra activiteiten kijken (presentaties voorbereiden, onderzoeken doen ed.) Ik liep er dan te vaak tegenaan dat ik geen opvang meer kon regelen. Nu is het wat ons betreft prima geregeld. We betalen natuurlijk technisch gezien 'te veel' en dat is jammer maar helaas is het niet anders. Het geeft ons een stuk rust in ons leven. Ik hoop het ook nog een jaar uit te zingen, dan zal het vast makkelijker worden.

Deel Deze Pagina