Hoe hebben jullie het met het werk en de opvang geregeld? Ik werk 21,6 uur gemiddeld per week. Standaard elke maandag, dan gaat ons zoontje vanaf 7u naar de creche. Dus voor 1 dag opvang. De rest van de dagen dat ik moet werken breng ik hem naar mn moeder, maar dat is een aardig eindje rijden. Erg onhandig soms want ik moet 7.30 beginnen en mn vriend ook of al eerder. Nou is onze 2e kindje op komst en ik weet niet of mijn moeder dan nog zo veel wil blijven oppassen. Dus zit een beetje met n dillemma hoe we het straks moeten gaan doen. En daarbij, heb ik het niet meer naar mijn zin op het werk, ik wil wat anders. Ik zit zelf aan de thuiszorg te denken en dan misschien 1 vaste dag, voor de rest vooral avonden en weekenden. Dat ik alleen maar heel af en toe mijn moeder nog hoef te vragen. Misschien dat ze het dan ook wil blijven doen. Maar als mijn zoontje naar school gaat (duurt gelukkig nog n poos) zitten we weer met het probleem van brengen en halen. We hebben al 1 geluk, het is standaard overblijven tussen de middag en er is een voor en naschoolse opvang bij de school. Maar toch een heel gedoe allemaal! Er zijn ook geen beroepen in de zorg met vaste dagen zover ik weet... Ben benieuwd of er moeders zijn die ong dezelfde situatie zitten.. hoe jullie het geregeld hebben.. bvd
Eerst zat ik verder weg en woonde ik niet in de buurt van mijn ouders, het was toen haast en vlieg werk! kleine gauw naar de opvang, ik naar het werk, kwartiertje te laat (maar daar gingen ze dan mee accoord ) snel beginnen en dan in de middag kleine weer ophalen, dat 3 dagen in de week! Ik had afgesproken vaste dagen te werken maar daar hielden ze zich helaas niet meer aan........ Dus toen ben ik in de ziekte wet beland door teveel stress etc! Uiteindelijk vonden we een huis dichterbij mijn ouders en heb ik een ideale baan gevonden: Als verzorgende op de dagopvang en daarnaast verlenen wij ook nog regelmatig verpleeghuiszorg thuis *voor dementerende ouderen * ik vind het geweldig!! Weinig avonden (daar beginnen ze pas over een paar weken mee en dan ook maar een paar uurtjes ), weinig weekenden, beetje normale tijden (als ik naar iemand thuis moet dan begin ik om 8.00 als ik op de dagbehandeling sta om 8.30 ) en de kleine gaat nu 2 dagen naar de kinderopvang en de rest dat ik moet werken naar mijn moeder, ik vind dit ideaal
Ik werk in de kraamzorg en dus wel het meest onregelmatige denk ik. Ik werk wel op rooster, maar dan nog weet ik niet wanneer ik echt begin zeg maar. Ik heb zelf 3 kindjes. De oudste gaat al naar school, de middelste 2 dagdelen naar de psz en de jongste wordt deze maand 1 jaar. Op maandag en donderdag gaat de oudste naar de voorschoolse en naschoolse opvang. Deze zit bij school en die brengen hem dan ook naar de klas enzo. De middelste en de jongste gaan op deze dagen naar de gastouder. Moet ik wel wegbrengen met de auto. Ik breng dan eerst hun weg, daarna rijd ik door naar de school. Zet mijn oudste daar af en rijd dan door naar mijn kraamgezin. Op dinsdag, woensdag en vrijdag komt mijn moeder hier in huis. Die woont niet in dezelfde woonplaats als mij dus zij komt hier met de fiets of met de auto. Ik werk partime, 2x 8 dagen meestal in de maand. Soms iets meer soms iets minder. Ik zou voor een gastouder gaan dan. Lekker huiselijk en het voordeel ze zijn flexibel met de tijden meestal. Dat vond ik hier het grote voordeel. Met het kdv ben je toch gebonden aan vaste breng en haaltijden en met de gastouder spreek ik gewoon bijv. af: ik ben om 14.00 uur afgewerkt en ben dan om 14.30 uur bij jou. Had ik een kdv dan moest ik wachten tot 16.30 uur om hem te halen. Plus bij een kdv moet je vaste dagen opgeven dat hij komt. Bij mij verschilt dat dus nog eens en ik vind het onzin om mijn kind weg te brengen op de dagen dat ik vrij ben. Maar in bijv. een verzorgingshuis kan je toch wel vaste dagen afspreken dat je werkt geloof ik? Of zit ik nu mis?
Ik werk als planner in de kraamzorg en werk ook onregelmatig (alleen dagdiensten) Wij hebben gekozen voor flexibele opvang. Onze uk (en straks 2) gaan gemiddeld 2 dagen pw naar het kdv. Ik moet voor de 10e van de maand doorgeven welke dagen ik de maand daarna opvang nodig heb en dan is deze altijd gegarandeerd. Ideaal, want ik heb mijn rooster altijd ruim een maand van tevoren. Nu realiseer ik me wel dat het aan deze kant van het land nogal makkelijk is qua opvang en dat dit op veel plaatsen wat moeilijker zal liggen. Hier is het iig perfect geregeld.
iik werk in de thuiszorg en werk alleen maar avonds en weekends wij hoeven dus nooit oppas, alleen maar dat ik 1x4 weken vergadering heb en zo nu en dan een cursus dan past mijn moeder of schoon ouders even op of neemt mijn man een vrijedag (ik werk maar 10 tot 15 uur in de week, omdat ik het mooi werk vind en niet alleen mama wil zijn, ik werk elke woensdag avond en om het weekend sochtends en zo nu en dan een extra avond als het nodig is)
@ kleintje: klinkt ideaal!!!!!!!!!! af en toe avonden en de rest overdag en pas om 8u half 9. Maar volgens mij hebben we in onze plaats niet zoiets... toch maar eens in verdiepen! alle andere reacties ook bedankt! toch wel weer handige dingetjes gelezen!
Ik ben sinds kort terug gegaan van 36 uur naar 24 uur. Met behulp van oma,het kinderdagverblijf en ons werk is er eigenlijk altijd wel wat te regelen.Ik hoop in de toekomst grotendeels late diensten te gaan draaien,waardoor we het zelf helemaal op kunnen lossen.De weekenden werken we om en om,dus daar ligt het probleem niet.Als er door de week iets is mag ik over het algemeen altijd wel weg van mijn werk,en oma is erg flexibel wat dan ook erg fijn is!
Die banen zijn volgens mij wel schaars helaas Vaak is het ook alleen dagbehandeling, wat wij hebben is ook er een deel thuiszorg bij (maar dan echt alleen voor dementerenden) en ook niet echt wat je bij thuiszorg denkt! Het is maar een enkele keer iemand douchen maar vaak is het dat je er b.v iemand mee op uit neemt, een spel met diegene doet of iets wat hij / zij leuk vind, ondersteunende begeleiding waarmee je b.v de partner ontlast zodat die erop uit kan, je kan het een beetje zien als een soort van "oppas dienst " daarnaast heb je wel wat mensen die je b.v medicijnen moet geven of iemand die je moet douchen maar het is niet zo als bij de gewone thuiszorg dat je van de ene naar de ander gaat om b.v te wassen of douchen... sommige mensen vinden dat misschien saai maar ik vind het helemaal geweldig! Je kan leuke activiteiten doen met mensen (ook op de dagbehandeling) en de mensen zijn je vaak ook enorm dankbaar! + het is enorme afwisseling (bij ons dan) de ene keer sta ik b.v op de dagbehandeling (waar we 2 groepen hebben) de andere keer op de zorg/activiteiten boerderij en de andere keer sta je weer in de zorg thuis en met name die afwisseling spreekt me wel aan! Maar het moet je wel liggen natuurlijk.... En ik geloof dat ze het principe wat wij hebben in veel plaatsen niet hebben, vaak is het echt alleen dagbehandeling! Dus als je zoiets zou kunnen vinden en je vind het niet erg om niet iedere dag mensen te wassen maar juist mensen te activeren, activiteiten met ze te doen etc. dan zou ik het ook zeker doen! Wat ik een klein nadeeltje vind is dat ik verzorgende IG ben en weinig aan mijn handelingen heb... Ja insuline spuiten en medicatie geven maar daar houd het een heel eind mee op, maar ik krijg er zoveel moois voor terug! Ik zou zelfs niet meer terug willen naar een verzorgings huis.... Hehe genoeg "reclame" gemaakt over mijn werk
Ik mag in m'n handjes knijpen, want ik heb wel een vast rooster.... tenminste zo goed als. (werk in verpleeghuis) Ik werk iedere donderdag een dagdienst, mijn dochter gaat die dag naar het kdv. Ik werk om het weekend (alle diensten), mijn man is dan thuis. En ik werk om de week op maandag (ook dag en avonddienst), mijn man is maandags altijd vrij. Ik werk de ene week 32 uur (maandag, donderdag en het weekend) en de andere 8 uur (alleen de donderdag). gemiddeld 20 uur per week. Dit is een mondelinge overeenkomst, het staat dus niet op papier vast en ze kunnen het mij zo weer afpakken zeg maar. Maar ik ben echt blij, want anders had ik een groot opvangprobleem gehad. (geen ouders oid in de buurt).
Wij hebben hier in de buurt gelukkig een flexibele opvang. Ik betaal iedere week 4 dagdelen en kan die flexibel inzetten. Moet ik ongeveer 3 a 4 weken van te voren doorgeven. Ze hebben ook geen vaste breng en haal tijden. Ideaal ! Verder is mijn vriend op vrijdag thuis en werk ik veel weekeinden en avonden. ( avonden hoeft ze maar een korte middag naar het kdv) hier gaat het prima. We zitten er zelfs aan te denken terug te gaan naar 3 dagdelen, want dat redden we meestal prima
Ik zou je adviseren om het wel op papier te laten zetten.... Ik heb een werkgever gehad die ook alles mondeling had afgesproken maar uiteindelijk zich er niet aan hield, ik had geen poot om op te staan! Of je moet veel vertrouwen in je werk hebben *ik had dat wel maar ik heb nu mijn lesje wel geleerd *
jeetye wat een relaxt bazen hebben jullie. ik werkt voorheen in de zorg. maar hier in de regio echt moeilijk vaste dagen te krijgen enzo. de opvang is ok niet zo flexible als ik dat lees zoals bij jullie.;daarom hier even geen baan in de zorg meer. dat gaat niet als je man militair is. maar mis het wel
Dat doen ze niet helaas. En van hun kant is dat logisch. Zij hebben mij ooit aangenomen voor alle voorkomende diensten. Maar ze komen mij (en nog een paar andere collega's) toe, met het zogenaamde 'meegroeirooster'. Dat rooster groeit mee, met jou gezinssituatie om het maar even zo te zeggen. (om maar het personeel een beetje binnen zien te houden. ) Maar k weet dus dat het ook in eens over kan zijn en dat ik idd geen poot heb om te staan, dat hebben ze me van te voren ook verteld... Hoe ik het dan ga doen, heb ik geen idee... ws ander werk zoeken en dat weten ze ook. (maar ze zijn al lang blij dat er vast personeel is ) Ik ben dus al heel blij dat ik dit uberhaupt voor elkaar heb gekregen. Dus zwart op wit krijg ik niet ben ik bang.
ja die banen op een dagverblijf zijn idd erg schaars.. en ik denk dat ik erg in loon achteruit ga omdat ik geen ort meer maak. En heb wel meer opvang nodig dus die kosten gaan dan omhoog.. dus tis bij nader inzien toch niet zo heel handig voor ons..
Blijft altijd lastig als je in de zorg werkt... Ik werk 26 uur p.w. als vpk in een ziekenhuis. Ik werk de maandag en woensdag vast, diensten wisselen. En dan twee weekenden per maand. Dit is dus gemiddeld 24 uur, dus af en toe werk ik nog een extra dag door de weeks. Ik heb vaste crechedagen op maandag en woensdag. Als ik nog een extra dag moet werken door de weeks, dan neemt mijn vriend een vrije dag. Tis allemaal wel een beetje puzzelen, maar eigenlijk nooit problemen. Ouders van beide kanten wonen ver weg, dus zij kunnen niet 'zomaar' oppassen. Vaste dagen staan bij mij overigens ook niet op papier, dus ook bij mij kan het zo afgepakt worden... Hoop dat ik het voorlopig nog even zo kan houden, want ik mag echt in mijn handjes knijpen!
ik werk als vpk in het ziekenhuis 24 uur per week geen vaste dagen (mag bij ons niet) ik maak gebruik van een gastouder. Zij is erg flexiebel. Mijn vriend werkt 5 dgn in de week, maar is wel flexiebel met begintijden zo kan hij gelukkig de kinderen weg brengen als ik vroege dienst heb.