Moeilijk....zoveel cadeaus gekregen toch niet leuk meer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 7 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Gisteren sinterklaas gevierd bij schoonouders, meer voor nichtjes van 3 en 5 dan voor ons zoontje van 8 mnd want die begrijpt er natuurlijk niets van. Nu hebben we de onderstaande cadeau's gekregen van schoonouders:

- loop/zitkar
    - baby helikopter van Vtech
    - spiegelrammelaar van Vtech
    - grote speelgoed auto
    - vrachtauto vanaf pas 18 mnd;)
    - trein met tierelantein
    - teletubbie pop

Kortom het is natuurlijk een luxe probleem, maar wij vinden het echt veelste overdreven. Het moet toch leuk blijven vinden jullie dit ook teveel? Als mijn ouders/broers/zussen nog wat aan speelgoed willen geven blijft er zowat niets over om te geven? En dan is het nog niet eens kerst geweest. En in maart wordt hij 1 en dan krijg ie ook weer een berg. Ook zelf hebben we nog niet eens iets gegeven. Nou doen wij zelf niet aan Sint maar geven een aardigheidje met de kerst. Hij begrijpt het toch nog niet.

Maar mijn man wil het dus tegen zijn ouders gaan zeggen, maar ik heb het daar weer moeilijk mee. Want zij bedoelen het dus lief, maar wij gaan dan lopen zeuren dat het teveel is. Als we niets zeggen houden we dit probleem pfff lastig. Nog herkenbaar voor andere?

hoor graag jullie meningen.

gr vruchtje

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    Het gaat erom wat jij veel vind, niet zozeer wat wij veel vinden.
    Als het je echt stoort zou ik het zeker bespreken. Hebben wij ook gedaan. Meisje krijgt hier van 14 personen kado's. Wij hebben dus een max. van 2 kado's pp ingesteld. Verder vraag ik of ze soms ook iets willen kopen van kleding of speelgoed wat ik weg kan zetten voor als ze ouder is.

3. bengel

bengel Niet meer actief

ooooh ik heb het ook gehad, en onze Finn heeft nog veeel meer gehad dan jullie zoon...Hij heeft ongeveer alles van little people, boekjes, autootjes, garage enz enz.. t kwam er op neer dat mijn schoonouders 2 ! vuiniszakken vol voor hem hadden. Ik heb er dus wél wat van gezegd, maar spijt, want viel niet goed...ik denk dat ik maar diep moet zuchten volg jaar, en 'door de vingers zien' , maar k vind het ok echt overdreveen, was ook best zielig voor mijn ouders, die komen met 3 cadeautjes aan (heb ze wel laten weten dat ik trots op ze was, omdat ik juist gevraagd had het niet te groot te doen...ze hebben iig naar me geluisterd)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    In ieder geval wel herkenbaar.. Mijn schoonfamilie (ouders+zusje) hadden flink wat cadeautjes gekocht. En elk jaar ook hetzelfde verhaal.
    Mijn ouders zijn ook geen haar beter. Daar vieren we het dit jaar met kerst, maar als ik mijn moeders opsomming hoor..

Ik doe er niet zo moeilijk over. Een gedeelte van het speelgoed gaat gewoon in kratten op/in de kast. En dan wisselen we af. De ene week is hij dol op het ene. De week erna weer wat anders. En sommige dingen staan echt achteraf, als bijzonder, om mee te nemen als we weg moeten. (ergens koffiedrinken, iets regelen, doktersbezoek etc).

Hier augustus verjaardag, dus dat is redelijk halverwege. Maar we kunenn dus van kerst tot augustus hiermee afwisselen. Ook een mooi moment om speelgoed waar hij te groot voor is naar zolder/neefje te doen..

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    Ik zou het niet door de vingers zien volgend jaar hoor. Dan zijn ze maar boos. Het is JOUW kind en dus ben jij de baas!

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home

Ja dat herken ik wel. Mijn moeder belde gisteren en wat heeft Finn gekregen, dus ik verteld. Wel moeilijk want zij hebben gewoon 1 cadeautje voor hem voor Sinterklaas en 1 wat grotere voor Kerst. Ik zei tegen haar dat ik dat ook veel beter vond. Mijn ouders kunnen nooit tippen aan wat schoonouders geven, niet dat het daar altijd omgaat, maar leuk is anders

7. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou het denk ik nu laten maar t volgend jaar rond oktober zeggen. Ik vind 1 groot ding echt genoeg van oma; bv speel en leer stad van LP heeft ze nu gekregen. Moet wel leuk blijven...

8. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb gelijk duidelijk gemaakt, dat wij weinig aan sinterklaas doen, omdat hij het toch nog niet snapt. Natuurlijk als ze het leuk vonden mochten ze een cadeau kopen, maar hij wordt begin januari ook een jaar, dus dan zou ik het leuker vinden als hij dan een cadeau kreeg. Waren ze allemaal met me eens. Maar goed....nu is hij toch super verwend, wel blijven er wat cadeau's bij mijn ouders staan, zodat hij daar ook wat speelgoed heeft en wij niet alles mee hoeven te slepen.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hi,

Ik was helemaal in shock toen ik hier de lijsten lag van speelgoed wat sommige kinderen hebben gekregen met Sinterklaas (topic: "dank u sinterklaasje"). Ik begrijp ook niet zo goed waar het voor nodig is. Wij hebben heel duidelijk afgesproken binnen onze familie (twee zussen en twee sets grootouders) dat we het aantal kadootjes met Sint, Kerst en verjaardag graag beperken. Boekjes mogen altijd en voor de rest... graag even overleggen.

Het zijn ook vaak zulke grote kadoos... nergens voor nodig. Nu niet en later ook niet. Ze weten van gekkigheid niet meer waar ze mee moeten spelen.

Wij hebben Sinterklaas echt uitgebreid gevierd (met Sint en Pieten e.d.) en mijn zoontje kreeg:
    - een driewieler (van Sint papa & Mama)
    - twee kleine doosjes Duplo (van Sint Oma)
    - een houten gereedschapskistje Hema (van Sint opa & oma)
    - een nijntje boekje (van Piet neefje)
    - een LP stal (van Sint tante 1)
    - een LP tractor (Sint tante 2)

Ik maak een lijstje wat hij graag wil hebben en wij geven aan dat het bij 1 kadootjes (max 2 bij kleine presentjes) moet blijven.
    Het meeste berg ik trouwens op (dit keer niet maar met zijn verjaardag wel) omdat het anders gewoon teveel voor hem is.
    Wij hebben ook de traditie dat elk jaar één goed stuk speelgoed naar het goede doel gaat. Nu kiezen wij dat nog voor hem uit, straks gaat hij dat zelf doen. Onze familie weet dit ook.

Tja... ik vind het weinig respectvol wanneer mensen niet naar de instructies van de ouders willen luisteren en dan zit DAAR je probleem.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Ik vind het ook overdreven en zou er zeker wat van zeggen. Volgend jaar doen ze het anders weer en voor zo'n kleintje is er toch eigenlijk niks aan als hij zoveel krijgt. Mijn zoontje kreeg ook best veel pakjes dit keer (maar ook nuttige dingen zoals kleren ed), maar het was eigenlijk teveel voor hem. Zou het volgend jaar gewoon bij 3/4 pakjes laten. Zo blijft er toch ook niets te wensen over?

Maar vind het wel weer leuk dat ze zoveel moeite doen. Wij kregen gisteren een envelopje van de schoonouders met daarin geld. Moesten we maar een sinterklaascadeautje voor kopen. (sinterklaas was gisteren al voorbij..) Dat vind ik dus ook niet leuk voor de kids. Bovendien werkt schoonmoeder niet en kan ze dus best even de moeite doen zelf iets uit te zoeken vind ik.

11. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Hier hetzelfde 'probleem'... zeker met drie paar opa's en oma's (voor wie het allemaal het eerste kleinkind is) liepen wij het risico ook.

Ik ben al vrij snel van tevoren gaan roepen dat ik geen overdreven tafeleren wilde en gelukkig voor ons hebben de meesten zich eraan gehouden. Het is wel zo dat de mensen die nu niets hebben gegeven al geroepen hebben een leuk kerstacdeautje te zullen kopen...

Het is lastig... zeker omdat je dit liever hebt dan opa's en oma's die helemaal niet naar hun kleinkids omkijken. Hier zal voorlopig de echtelijke discussie denk ik ook wel even doorgaan (omdat manlief het wel best vindt en zelfs al gezegd heeft 'dan hoeven wij minder te kopen :(' )

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier hadden we dus ook afgesproken om niet te gek te doen en al met al vond ik het ook nog veel. maar er zaten heel veel praktische dingen bij. speelgoed was veel minder.

van ons

lp reuzenrad ) maar zet ik nog weg
    een gloeipop, was maar 7 euro en ze is dolgelukkig met dat ding
    een dvd was 2,50
    een leer tellen en dieren boekje van fp was 10 euro
    een loopauto. dat was van ons het grote kado

van opa en oma heeft ze gehad

een pyama. nuttig
    maillots. nuttig
    een boekje
    een dvd box van nijntje maar die blijft bij opa en oma. dat ze daar ook wat te kijken heeft.
    een opbergkist voor het speelgoed van nijntje. nuttig kado
    nijntje steekkralen
    en het grote kado van opa en oma was een hobbelpaard
    en nog een opbergzak voor speelgoed om aan het plafond te hangen.

van de andere opa en oma kreeg ze nog 2 popjes van stof.

al met al best veel maar allemaal nuttige dingen. van ieder maar 1 groot en duur kado en de rest allemala van een paar euro. meeeeer als genoeg idd.

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zeer herkenbaar.
    Hier zijn de schoonouders ook veel te overdreven uit de slaof geschoten, 2 kratten vol + een stapel kleding, ik denk dat ze wel voor 150 euro hebben uitggeven... Kwamen wij aan zetten met een pyjamaatje en een schilderijtje voor op zn kamer....
    Het viel volledig in het niet.
    Ik ga zeker ruim voor hij jarig is (laten) aangeven (door manlief) dat zn ouders niet teveel moeten kopen., Ik wil niet dat hij verwend wordt (al snapt hij er nu nog niks van),. Straks wordt hij 3 en is hij niet eens meer tevreden met een autootje oid.... Maar bovenal is dit zo overdreven! Sinterklaas (en kerst) gaat in mijn beleving om het samenzijn en de gezelligheid en o ja, ook nog wat kleinigheidjes erbij. Maar dit ......
    En het waren nog lelijke, weinig educatieve , grote ruimtevullende plastice rommel-speelgoed ook...
    Maar ok, laat ik maar niet zo klagen, het is lief bedoeld moet je maar denken en eigenlijk een luxe probleem.
    Ik heb 2 dingen laten staan, de rest naar zolder. Ik geef een gedeelte weg en de leuke dingen hou ik en ruil ik een keer per maand ofzo om met iets wat nu beneden ligt.

14. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    We hadden van te voren duidelijk afgesproken dat 1 kado per opa en oma wel genoeg was, we hadden zelf ook maar 1 kado gekocht. En daar hebben ze zich keurig aan gehouden. Gelukkig maar want ik had het heel erg lullig gevonden als mijn moeder gewoon één kado had gekocht en mijn schoonouders hadden bijvoorbeeld tig kado's gekocht. Ik heb ook liever dat ze 1 kado kopen waar mee gespeeld gaat worden dan 10 dingen die in een hoek verdwijnen.

Nu heeft ie een muziektol van V-tech gehad, het liedjesboek van V-tech, badring met speeldingetjes van Cotoons en geld op zijn spaarrekening gehad. Precies wat er op zijn door mij gemaakte lijstje stond :D.

15. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Vind het wel meevallen hoor! zoveel is het toch niet?

16. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    weet je wat mij opvalt ik zie alleen maar mensen klagen dat de kinderen téveel cadeautjes krijgen met sint en kerst nooit lees ik hier eens (uitzonderingen daargelaten) van goh ik ben dankbaar dat mijn ouders en schoonouders moeite doen voor mijn kind en leuke dingen kopen! ben gewoon eens dankbaar ipv eisen te stellen! en als het dan veel is wat ze krijgen leg je het toch weg en geef je elke maand n cadeautje ofzo? who cares! ik weet wel als mijn zus mij ging zeggen "nou je mag 1 cadeatje kopen voor mijn dochter en als je meer koopt ben ik boos" dan kocht ik helemaal niets meer!

17. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    ik vind het gewoon zonde want uiteindelijk speelt hij bijna nergens mee. koop dan maar iets waar ie echt wat aan heeft. leuk hoor, weer een knuffel maar wat moet ie er mee? M'n zoon hoeft echt geen verwend joch te worden, gelukkig denken de ouders en schoonouders daar net zo over.

18. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    heeft toch niets met verwennen te maken? ik hoor hier alleen maar "het is teveel" en "ik ben kwaad op me familie want die hebben te dure dingen gekocht"

19. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Overigens zitten we zelf ook niet bepaald te wachten op een huis waarin je werkelijk struikelt over de veelkleurige plastic rotzooi ;).

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

een verwend joch omdat hij (veel) speelgoed krijgt met sinterklaas?? Dat is toch niet meer dan normaal?

Ben het volledig met Female eens, waarom in godsnaam zo'n drama over het aantal cadeautjes... laat opa en oma / ooms tantes in hun waarde, het is maar 1x per jaar sinterklaas! En desnoods zet je wat weg en geef je het in etappes idd!

Deel Deze Pagina