Johannesbroodpitmeel - molenaarskindermeel??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pink150, 7 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Lieve meiden,
    Pap en mams zitten met een vraag hahaha..
    Onze dochter van bijna 4 maanden slaapt nog steeds vrij onrustig dat houdt in..ze wou vanaf week 7 geen nachtvoeding meer alleen het doorslapen dat lukt haar maar niet!...
    Nu zei het Cb om in haar laatste flesje van 22:00 (180/6) 2 schepjes johannesbroodpitmeel (nutriton? oranje pak?) erin te doen..
    NU heb ik dat 3 nachten gedaan,..1e nacht 1 schepje (ik was bang voor krampjes) maar gewoon om 04:00 wakker en dan tot 07:00 25x uit ons bed om het speentje terug te doen ( zo is het dus elke nacht)
    En de 2e nacht had ik 2,5 schepje gedaan en sliep ze echt DOOR van 22:00 tot 07:15 uur, we zijn zelf 2x wezen kijken omdat we het spannend vonden maar wel geweldig hihi... de 3e nacht hetzelfde 2,5 schepje gedaan maar weer 04:00 uur ( 20x eruit voor speentje tot 07:00)

Nu is mijn vraag aan jullie, ik gebruikt difrax 1-2-3 speen maar na de 100 cc lkomt er totaal niets meer uit, lijkt wel beton!
    WAT DOEN WIJ VERKEERD?...hierdoor valt ons meisje tijdens de fles alweer in slaap en drinkt ze niet meer als ong. 120cc misschien dat ze daarom vanncaht weer wakker werd...

Hoe doen jullie get? of maak ik het verkeerd?,,,en wat is molenaarskindersmeel/ of is dat hetzelfde?
    Liefs een soms erg moeie mama....
    x

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Johannesbroodpitmeel (inderdaad nutriton, oranje doos) is niet voor het doorslapen. Het maakt de maaginhoud wat steviger zodat er minder makkelijk gespuugd kan worden. Hier hebben we er nooit iets van gemerkt dat het meer zou voeden.

Dus als je kindje het niet nodig heeft tegen spugen zou ik het niet geven (kan geen kwaad, maar als het niet nodig is, lijkt het me zonde van het geld).

Doorslapen doen ze echt als ze er zelf aan toe zijn. Daar kan niemand of niks iets aan veranderen. Het is een kwestie van geduld. Sommigen slapen door met 5 weken en anderen pas na 1,5 jaar. Daar is niks van te zeggen.

Molenaars kindermeel is iets anders volgens mij. Dat is al een heel oud iets wat ik vroeger (40 jaar geleden) al kreeg om te groeien. Dus dat is volgens mij gewoon een soort pap.

Wat evt zou kunnen helpen voor een vol gevoel bij je baby is rijstebloem, maar pas vanaf 4 maanden en kan ook krampen veroorzaken. Bij 4 maanden hebben baby's over het algemeen gewoon genoeg aan melk.

Dat het beton wordt.....tja ik weet niet wat je dan verkeerd doet, maar hier hebben we dat nog nooit gehad. Ik zou proberen gewone flessen te geven zonder toevoegingen en vanzelf gaat je kindje wel doorslapen. Er is nu ook een sprongetje aan de gang of in aantocht waardoor het slapen minder wordt....misschien daar last van?

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Door de nutriton is de voeding wat zwaarder verteerbaar en slapen is het mogelijk dat ze beter slapen, maar het is inderdaad bedoeld voor spugen. Maar als het help en ze slaap beter, wat maakt het dan uit.
    Over de dikte. Ik geef 6 scheppen friso, 4 nutriton en nog eens 2 rijstebloem scheppen. Dit in een difrx fles en 3 standen speen op stand 3 en dit gaat goed!
    Heb je de speen misschien in de verkeerde stand? Kan verder ook niks bedenken, sorry!!

4. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Is er al wel een sneetje ontstaan tussen de gaatjes?
    Heb ook al eens 1tjes gehad die dat niet had....
    En bij de 2e ontstond er een sneetje tussen de gaatjes, en toen ging bij mij een lichtje branden!

Molenaarsmeel is er niet meer! De huisarts adviseerde mij dat toen ivm spugen.
    Maar dat is er niet mere.
    Wat je wel kunt proberen is rijstebloem...Maar ja is ook verschillend.
    Ons meisje slaapt er echt niet beter door..Ook nooit gedaan.
    Maar dat verschilt per kindje.

Voel je baby zich overdag verder wel goed?
    Want 20 x eruit voor een speentje noem ik veel!
    Dat ze niet doorslapen oke, maar zo vaak eruit moeten?
    En natuurlijk zijn veel /meeste baby's snachts wel wakker.

5. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

De nutriton is idd niet bedoeld voor vaster slapen maar om de voeding dikker te maken zodat het niet makkelijk omhoog komt.

Ik zou rijstebloem erdoorheen doen.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jep, ik heb een zwaar spugend kindje gehad waarbij 5 schepjes JBPM en 3 eetlepels rijstebloem erin gingen en dan met een 3 standen speen maar je moet het wel meteen geven en ze moeten doordrinken anders word het te dik, je kan het dus niet even laten staan (of afkoelen ofzo) maken en binnen 1 minuut geven en dan moet het eigenlijk binnen 5 minuten grotendeels erin zitten (en dan kan je hem nog op stand 3 zetten voor het laatste restje..

Maar voor doorslapen zou ik geen JBPM geven hoor alleen rijstebloem.. van JBPM gaan ze ook poepen (werkt laxerend!)

7. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Als je kindje dit niet gebruikt tegen het spugen, zou ik geen johannisbroodpitmeel geven. Als het puur om meer verzadiging gaat, kun je het beste rijstebloempap geven. Wij hebben altijd het rijstebloempapje van Friso erdoor gedaan, want die heeft een hele fijne structuur en dikt in de fles niet ontzettend in. Noelle heeft het altijd door een normale speen van Avent met 2 gaatjes kunnen drinken. Voordeel van deze rijstebloem vind ik dus dat je er geen papspeen voor nodig hebt.

8. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Bedankt meiden voor jullie antwoord! echt super!
    NU heb ik mede door deze antwoorden bambix eerste papje gegaald ( dus rijstebloem vanaf 4 maanden)

Misschien een stomme opmerking van me maar toen ik 3 dagen johbroodmeelpap erin deed poepte ze ineens 2x per dag..dus idd laxerend zoals jullie zeiden,..
    NU heb ik gehoord dat rijstebloem verstoppingen kan veroorzaken,...is dit een fabeltje of alleen in het begin of hebben jullie dit ook gehad...ik ga nu dus wel over op de rijstepap..en ik ga de 1-2-3 standenspeen van difrax erop zetten en gelijk op 3 vannavond...hihi..blijft proberen en ontdekken hiih...bedankt he meiden!!
    x

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    gewoon proberen hoor. Het ligt ook aan je kindje.
    De oudste heeft daar geen verstopping door gehad hoor. Kijk het maar even aan hou het gewoon in de gaten. En niet teveel ineens geven, gewoon met een beetje beginnen maar dat is natuurlijk wel logisch.

suc6
    {ik heb hier overigens hetzelfde probleem met mijn zoontje, zoals jij het schrijft zou ik het ook geschreven kunnen hebben}

Deel Deze Pagina