zo hebben wij het ook gedaan, we hebben een aantal dingen weggezet die ze dan later (bijvoorbeeld met de kerst) krijgt.
Kijk, als ze nou elke dag met een halve speelgoedzaak aan komen kakken... maar come on 1 keer per jaar!! Het is voor de opa's en oma's toch heerlijk om hun kleinkinderen te verwennen??
Uiteraard is het hartstikke leuk als opa's en oma's kadootjes kopen, daar ben ik ze ook dankbaar voor. Waar het mij om gaat is dat ik het echt onzin vind om een berg spullen te geven terwijl ze maar met een paar dingen spelen. Ik maak toch wel mee ik op een kinderverjaardag een kado geef dat vervolgens echt aan de kant wordt gesmeten bij de rest, want ze hebben al "teveel", het interesseert zo'n kind gewoon niet eens. Kijk, dat wil ik dus voorkomen, hij is nu nog klein maar ik wil dus wel dat hij het zelf ook gaat waarderen als hij iets krijgt.
hier eentje die zich (met haar 7.5 maand) als een gek op de cadeautjes stortte, haar ogen werden helemaal groot van verbazing echt zo leuk om te zien,
ja ik vond het geweldig om jayla te zien scheuren en het klopt dat ze er niet meteen overal naar omkijken maar toen ze eenmaal rustig zat met alle cadeautjes werd echt wel overal mee gespeeld hoor!
Dat is toch onzin? Dan zet je het toch boven? En dan maak je hem over een paar weken weer heel gelukkig met een cadeautje en zet je weer wat ''saais'' boven... dat vinden ze over een tijdje dan wel weer leuk!
uhm ja, prima dat jij het onzin vindt... Ik weet niet hoe groot jij woont maar ik heb echt geen ruimte om allerlei zooi op te slaan .
nou dat is n zwak excuus je kan het ook zolang bij je ouders/schoonouders opslaan maar ja iedereen moet dat ook helemaal zelf weten ik vind alleen dat er echt veel over geklaagd wordt terwijl je juist dankbaar zou moeten zijn dat je kind uberhaupt wat krijgt! en het spul waar ze niets meer mee doen kan je andere kinderen weer gelukkig mee maken die zoiets niet krijgen
Dankbaar zijn omdat opa's en oma's kinderen stapels kadoos geven? Nee, dat gaat me echt te ver. Natuurlijk is het lief bedoeld maar uiteindelijk gaat het om wederzijds respect hebben. Ik respecteer dat mijn moeder de oma is van mijn zoon en hem dus graag iets wil geven voor zijn verjaardag / sinterklaas / kerst maar zij respecteert dat ik het niet nodig vind dat dat stapels zijn. Wederzijds respect, daar gaat het om en niet om de portemonnaie of hoeveelheden. En als ik niet wil dat mijn kind 4 zakken vol met speelgoed krijgt, dan gebeurt dat niet. En dat heeft niets met ondankbaarheid te maken.
Mee eens hoor. Zou het wel weer ondankbaar vinden om ales aan te nemen en dan vervolgens weg te geven. Wat hier ook ech t"verboden" is is prul geven. Liever 1 nuttig kado dan 20 pruldingen. Speelgoed is leuk maar geen huis vol gebouwd ermee
Kijk als jij er niet van gediend bent, moet je het aangeven.Het is jullie kind en opvoeding. Maar ik persoonlijk ben van mening dat het maar 1x sinterklaas is.Ze krijgt niet elke maand bergen met speelgoed. Onze dochter is ook nog eens 2 weken na sinterklaas jarig, maar heb ook aan iedereen aangegeven dat wat ze geven niet iets hoeft te zijn wat ze nu al kan gebruiken. Dan haal ik het over een half jaar naar beneden. En wat ik ook zie staan is dat iemand de speel en leerstad heeft gekregen.Dat zijn misschien geen 3 cadeaus van 20e, maar wel een cadeau van rond de 60e.Dat is dan net zo over the top als dat ik 3 dingen van LP heb gekocht in de aanbiedingen van de afgelopen maanden. Wat ongeveer evenveel heeft gekost. Dus wat is dan teveel??(in dit vb)
als ik hier neer zou zetten wat mijn dochter allemaal gekregen heeft zouden jullie oren klapperen denk ik hahaha maar ik vind ook gewoon het is maar 1 keer sinterklaas en ja dan krijgt ze inderdaad bergen speelgoed/kleren/snoep etc. en speelgoed waar ze niet meer mee speelt geef ik weg aan mensen die het zelf niet kunnen betalen maar ook graag een leuk cadeautje aan hun kinderen wil geven dat vind ik dus alles behalve ondankbaar want ik maak er weer andere kinderen blij mee en mijn familie weet dat ik dat doe
Helemaal mee eens! Wij hebben Sinterklaas geviert met een nichtje van 3 en natuurlijk begrijp ik dat er dan ook wat leuks gekocht wordt voor onze dochter, maar ik heb van te voren gewoon aangegeven dat ik geen berg speelgoed hoef. Ze heeft er toch totaal geen weet van. Nu zit ik dus met een berg kleding
Tja, ik vind dat opa & oma het zelf moeten weten, maar ik geef wel 'handvatten' voor hun cadeaukeuze. Mijn zoontje is 5,5 maand en ik heb wel duidelijk gezegd dat we nog niet kunnen weten waar hij graag mee speelt en dus dingen voor hem gevraagd als: Winterjas, doucheschuim rompers kleertjes boekjes blokkendoos fotoalbum voor zijn foto's pyama en ook gezegd waar hij genoeg van heeft (die honderd bijtringen bijvoorbeeld ) Verder moeten ze het zelf weten, als zij echt speelgoed willen kopen (waar hij misschien later niet van houdt en dus niet mee speelt) moeten ze dat zelf weten en zul je mij niet horen, maar ik vind wel dat er nuttige dingen bij moeten zitten. Wij hebben een heel klein huis en ik zou als ie wat groter wordt wel aangeven dat ik niet heel veel megaspeelgoed wil, maar dat bedenken ze zelf ook wel. Het is toch heerlijk voor opa en oma zo'n sinterklaasfeest!