Moeilijk....zoveel cadeaus gekregen toch niet leuk meer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 7 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    Ja maar hier is het bv. niet alleen opa en oma maar ook ooms tantes, vrienden die kopen.
    In totaal dus 14 personen/stellen. Reken dan maar uit. En dan word hier ook nog eens 3x kerst gevierd! Als ik geen grenzen stel kan ik zelf bart smit gaan bevoorraden

2. bengel

bengel Niet meer actief

female;
    ik ben echt niet ondankbaar en het zijn echt hele leuke cadeaus en geen prullen, maar we hadden een afspraak gemaakt;
    hij snapt er nog niets van we houden t klein.
    en klein is niet met 2 vuilniszakken aankomen, en de opmerking zo deden wij het vroeger altijd kan ikniets mee...tim, finn en ik zijn de nieuwe wij....
    oke gaf tim terecht aan: maar we vieren wel kerst bij jouw ouders zoals zij het willen....
    tja..en toen stond ik met de bek vol tanden...

idd ieder zijn traditie..maar NIET als er specifieke afspraken over gemaakt zijn zoals b.v. klein houden...
    nu heeft ie dingen waarvan ik maar hoop dat ie het ooit leuk vindt....

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik sluit me bij jou aan. Ik vind het geweldig als de opa's en oma's iets kopen. Mijn moeder koopt ook veel dingen voor mijn jongens. En soms leggen we iets weg om het over een aantal weken weer te voorschijn te halen en dan vinden ze hun nieuwe speelgoed weer geweldig. Zelfde met kleren mijn moeder koopt veel kleren voor mijn jongens. Ze neemt super leuk spul mee. Heb al tegen haar gezegt dat dat niet hoeft maar zij vind het leuk om te kopen. Nou ja dan laat ik haar gaan.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Niet alle reacties gelezen, maar ik vind het ook wel veel hoor! Als onze familie zoveel zou geven, zou ik daar wel wat van zeggen...

En verder, als het al eenmaal zo is: een deel van het speelgoed opbergen, dan kun je nog eens afwisselen, (want die afwisseling hebben ze nodig), plus dat je daarmee prikkels reduceert (want anders komt er veel te veel tegelijk op ze af :)).
    En, en dat is een regeling waarvan ik weet dat de ex van mijn man dat doet met haar ouders die ook nogal koopgek zijn qua kadootjes (en dan het hele jaar door): een deel van het speelgoed bij opa en oma laten, dan hebben ze daar ook nog eens wat te spelen, (en worden opa en oma ook wat eerder geconfronteerd met het 'teveel van het goede').

5. raspberry

Maar jij hebt het wel over de situatie waarin jouw moeder leuke dingen koopt :) Dat geldt niet voor iedereen he? En ik denk dat dankbaar zijn voor de liefde die opa's en oma's hiermee uiten, kan bestaan NAAST de zorgen die je hebt dat je kind de wereld straks ervaart als: alles wat ik hebben wil, dat kan ik krijgen...

6. raspberry

En als je nou eens speelgoed wat je niet leuk (meer) vindt naar een plek brengt waar ze er arme kindjes mee blij gaan maken?
    Wij hebben in de kerk elk jaar een sinterklaasactie, dan worden er schoenendozen gevuld met speelgoed voor kids in oorlogsgebieden. Naast dat we daar wat nieuw speelgoed in doen, gaat daar ook speelgoed in dat hier inmiddels dubbel is, waar niet meer mee gespeeld wordt, enz :)

7. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Ik breng het speelgoed waar jayla niet meer mee speelt en kleren die haar niet meer passen altijd naar n kennis die werkt met alleenstaande tienermoeders die het al niet breed hebben dus ik vind wel dat jayla haar spulletjes goed terecht komen.

8. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    wat is dat nu weer voor een onzin.. Er is volgens mij niemand die gezegd heeft dat ze geen speelgoed in huis wilde. Maar alleen ze niet zat te wachten op weinig educatief plastic rotzooi.
    Ik ben zelf ook kritisch over welk speelgoed en hoeveel speelgoed ik in huis wil. Mijn moeder denkt er gelukkig ongeveer net zo over als ikzelf en al het speelgoed wat hij van de andere opa en oma krijgt blijft bij papa.
    Ik vind dat je best mag aangeven hoeveel speelgoed ze "mogen" kopen, het heeft toch ook een heel stuk te maken met hoe jij wil opvoeden. En daarnaast als jouw cadeaus dan in het niet vallen is ook niet leuk.

9. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ook veel te veel kado`s, 20 stuks..........
    terwijl ik 1 a 2 kado`s meer dan genoeg vond. een boekje of een puzzeltje. ook omdat ze over 5 week alweer jarig is(1) maar dan heb ik geld gevraagd, kind stikt nu al in de kado`s, ze kijkt er niet eens naar om, oke boekjes zijnn leuk om uit de mand te gooien, en puzzel kan je lekker op kauwen.
    aller mooist vind ze haar blokken wagen(die had ze 2 mnd geleden een keer gehad van ons) en windmollentjes(van wel €1,75 hahahhaa)

wij hadden van te voren ook aan gegeven maar een paar kadootjes te willen, kleinig heidjes, maar beide opa`s en oma`s hebben zich daar niet aan gehouden, mijn ouders hebben al commentaar gehad van mij en houden zich daar de volende keer aan(mijn moeder had alle kado`s gekocht) alleen mijn schoon ouders zijn daar nog al eigenwijs in

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Erg herkenbaar.. Maar wij hebben het ook aangegeven.. Opa's en Oma's kopen 1 groot cadeau.. mochten ze toch nog wat willen geven dan mag het op de spaarrekening.. ;) En dat gebeurd dus ook..

Esmee weet soms van gekkigheid niet waar ze mee moet spelen terwijl een envelop en een potlood hier toch favoriete is..:D

Wij hebben overigens niet aan sint gedaan.. kan de komende 6-7 jaar nogwel..;) Schoonouders hebben wel een kleinigheidje gekocht..

Vrijdag is ze jarig.. Ben benieuwd wat ze allemaal krijgt.. Heb ook nuttige cadeaus gevraagd zoals zwemvleugels, laarsjes, haar spulletjes..kniesokken ,etc..

11. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16

Even offtopic, maar weet je misschien nog waar je die windmolentjes hebt gehaald, ik kan ze nergens vinden!

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja maar het is dus niet 1 x per jaar. Je hebt nog kerst en zijn verjaardag daar komen ze dus ook weer met stapels aan en tussendoor dus "zomaar" ook. Natuurlijk is het lief dat ze dingen kopen, maar wij willen het gewoon binnen de perken houden en gaan er toch iets van zeggen!! En ook ik wij hebben geen zolder ofzo waar me het op kunnen slaan dus dan geven we het wel weg aan mensen die het goed kunnen gebruiken

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Dan is het 3x per jaar... sorry maar ik zie het probleem echt allemaal niet!
    En inderdaad, het 'verouderde of saaie' speelgoed geef je weg aan minder bedeelde... iedereen blij!

14. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Deze opmerking zag ik nu pas. Wat een onvolwassen sneue reactie.

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn kind heeft 1 houten vrachtauto gekregen en......een aantal lege Tupperware doosjes uit mijn eigen keuken.
    En leuk dat hij ze vindt! En is heel erg goed voor de motoriek. Echt ter lering ende vermaeck:)

En met de kerst krijgt ie houten lepels uit de keuken van mijn moeder. En een aluminium kom om erop te slaan. Ik woon in het buitenland dus het valt me al mee dat Sinterklaas überhaupt ons huisje kon vinden.

En ik weet nog wel uit mijn eigen jeugd: bij ons werd vroegah bij mij thuis en bij vriendinnetjes alleen maar met duplo/lego/barbies gespeeld en gekleurd en getekend. Naar al het andere speelgoed werd niet omgekeken.

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb het topic niet helemaal gelezen hoor, maar ik vind het eigenlijk een beetje gezeur.... Tis toch heerlijk voor die opa's en oma's om in de stad te lopen, lekker kijken naar speelgoed voor hun kleinkind?
    Daar zijn opa's en oma's voor, verwennen!

17. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik geloof dat toch inmiddels wel duidelijk mag zijn dat dàt ook niet de issue is. Het gaat erom dat sommige onder ons vinden dat je dus ook kunt overdrijven qua aantal cadeaus etc.

18. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Hier het zelfde verhaal .. mega veel cadeau's.

Het begon hier op 21 november al. Toen was de jongste 1 jaar geworden. Ik had zelf 3 cadeau's voor Robin + nog 1 grote die me moeder al gekocht had voor m vlak voor ze overleed.

Toen kwamen me schoonouders en schoonzussen en me ogen werden steeds groter toen ik zag waar ze allemaal mee aankwamen zetten :$
    Verders niets van gezegd maar ja 1,5 week later was t sinterklaas. We kwamen bij me schoonouders binnen via de aanbouw en wat ik daar allemaal zag staan niet normaal meer, en dat voor 3 kindjes.

Wij hadden voor elk kind (ook voor ons nichtje) 3 cadeau's gekocht, niet overdreven grote dingen maar gewoon leuke kleinigheidjes. Maar bij hun stonden mega grote pakjes en daar kwamen nog niet eens de pakjes bij van me 2 schoonzusjes.

We hebben het gewoon niet allemaal mee naar huis gekregen. De volgende keer nemen we de rest mee of hun nemen het mee als ze deze kant op komen. En zo'n klein autootje hebben we toch echt niet dat het niet mee ging.

Dus nu dacht ik alles wel achter de rug gehad te hebben en dat de eerst volgende cadeau's eind januari weer komen omdat dan onze oudste 3 word. Tot ik Robin op bed ging leggen op zolder en tot me grote verbazing weer zoveel cadeau's zag staan.
    Dus toen ik beneden kwam meteen gevraagd of ze alvast voor volgend jaar hadden ingeslagen ... maar nee hoor dat is voor de kerst !!!! :$:$:$

Me jongens weten nu af en toe al van gekkigheid niet waar ze mee moeten spelen. Ik heb nu gisteren hun speelgoedkist eens goed aangepakt en het "oude" speelgoed in zakken gedaan en in de kelder gezet en van al het speelgoed wat ze in de afgelopen 2 weken gehad hebben staat meer dan de helft nog in de doos. Dat ga ik ook voorlopig niet uitpakken. Staat opgeslagen in mijn slaapkamer en dat blijft daar lekker staan tot we verhuist zijn en dan kan het mooi uitgepakt worden en op hun nieuwe kamer kunnen ze er dan mee spelen.

Ik vind het natuurlijk super lief dat ze zo aan die 3 kleintjes denken maar als het aan mij ligt mag het volgend jaar wel minder hoor hihihihi. Nou is het ook niet zo dat ze het hele jaar door zo verwend worden hoor want het afgelopen jaar hebben ze amper wat gekregen dan doen ze met deze dagen wel. Ik ga er verder ook geen woorden over vuil maken, hoe ze hun geld uitgeven aan de kleinkinderen is hun pakkie aan ik vind het zelf alleen een beetje overdreven veel. Maar dat is mijn mening.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waar ik moeite mee heb is 'sinds wanneer betekent verwennen een kind overstromen met kadoos en een belachelijke hoeveelheid geld uitgeven'. Waarom niet gewoon één of twee dingen kopen die het kind echt heel leuk vindt, neem het mee wandelen, naar het bos, strand, bak koekjes samen, vertel een mooi verhaal.
    Verwennen in materiële zin heeft naar mijn inziens geen enkele toegevoegde waarde en isv oor mij een teken van kortzichtigheid. Waarom? Omdat geen enkel kind de gever liever, leuker, aardiger etc gaat vinden als de berg maar groot genoeg is ;)

20. bengel

bengel Niet meer actief

amen cygnet......

Deel Deze Pagina