Moeilijk....zoveel cadeaus gekregen toch niet leuk meer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 7 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    wat raar joh dat er oma's en opa's zijn die blijkbaar de wensen van de ouders niet repecteren terwijl dit duidelijk is aangegeven!

2. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Interessante discussie..

Ik vind het moeilijk, Aan de ene kant denk ik ook een gegeven paard niet in de bek kijken.. En als mensen zoveel willen kopen/uitgeven, laat ze lekker.

Aan de andere kant, vind ik het zo zonde van het geld, omdat er dan niks mee gedaan word.

Vind het wel een ander verhaal worden, als je als ouder zegt "dat wil ik nog niet dat ze dat hebben" bijv een spelcomputer oid, wat kwa bedrag veel te hoog is, of nog niet bij de leeftijd past, en je dat aan je kind ook verteld (als die dat kan snappen, dus jaar of uhmmm.. 4, 5) , en dat ouders/schoonouders het dan maar aanschaffen.. Omdat je dan opvoedkundig elkaar in de weg gaat lopen.

Zelf overleg ik met mn moeder over sint, en dan kopen we bijv samen wat duurders en zelf nog een paar kleinigheidjes (ong 6 kado-tjes en wat lekkers in totaal)

En mn dochter heeft dit jaar schoentjes gekregen, als duurder kado. Maar overleg is opzich erg plezierig ;)

Van mn schoonouders hebben ze beide een chocolade letter gekregen, erg lief!
    Die doen ook niet echt aan sinterklaas, en met kerst, dat is altijd weer een verrassing, maar daar maak ik me ook niet druk over. Als ze me vragen of we wensen hebben, geef ik dat aan. En anders zien we wel.

3. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

Ik zie n kind cadeaus geven niet als verwennen hoor ik zie het meer als een extratje en al die andere dingen doe ik ook met haar ga vaak genoeg naar het bos, kinderboerderij, speeltuin, zwemmen of gewoon lekker de hele dag met haar nieuwe speelgoed spelen samen :p en daarbij is veel van het speelgoed ook nog eens goed voor de ontwikkeling en de motoriek dus ik vind dat ze er nog bij gebaat is ook! nu ben ik zeker kortzichtig he?

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

"Verwennen in materiële zin heeft naar mijn inziens geen enkele toegevoegde waarde en isv oor mij een teken van kortzichtigheid."

wat een onzin... het een sluit het ander niet uit hoor? Mijn kind wordt materieel gigantisch verwend maar we gaan elke dag ook samen dingen doen, minimaal 1 keer per week zwemmen, elke dag naar buiten, minimaal 1keer per week naar de kinderboerderij, buiten samen fietsen, elke maandag naar de markt, elke zaterdagochtend op de fiets naar de bakker & slager noem t maar op...

5. bengel

bengel Niet meer actief

ik lees vooral het woord: overstromen (met cadeaus)
    ik vind cadeaus niet erg, en veel cadeaus ook niet, maar belachelijk veel wel. mar dan de discussie: wát is belachelijk veel? bij de een is dat bij 5 cadeuas, de andere 30 en de andere 50 ofzo..dus goede afspraken maken, dat is wat ik ga doen.
    MAAR OOK: dit is mijn schoonmoeders traditie vanaf dat zij kind is overstelpen. Hoe boos ik ook was, ik moet dat wel waarderen, net als dat onze traditie lootjes met kerst is (dat vindt zij bv niet leuk, doet ookniet mee hoor is bij mijn familie)

ik denk dat ik maar diep zucht volg jaar van te voren én naderhand hahah

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#66 Cygnet2, 8 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2009
    @lovelyDK en Female24: ik geloof dat jullie mijn post ietswat uit context halen maar lees vooral wat je wil lezen.

Voor de duidelijkheid:
    Ik vind bergen kadoos onzin maar een kadootje (of zelfs een paar) is natuurlijk prima en harstikke leuk

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zei ook niet dat het een het ander uitsluit. Doe lekker waar je je goed bij voelt. Mijn mening is alleen dat je kind die stapel kadoos niet nodig heeft en dat DAT geen toegevoegde waarde heeft.

@Female.. nee, dat maakt je niet kortzichtig maar als je denkt dat je kind jou leuker, liever, aardiger vindt (of een leuker leven heeft) met STAPELS kadoos dan wel.

8. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Hier sluit ik me volledig bij aan!

9. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ben het hier helemaal mee eens. Het is toch juist heel erg lief? Ze genieten duidelijk van de kleinkinderen, en willen ze verwennen.
    Daar zijn oma's en opa's ook voor toch? Ik snap het probleem niet helemaal?
    Waarom moet ALLES precies zo gaan hoe jij het wilt, "alleen" omdat je de moeder bent?
    Ik denk dat dit iets is wat de oma's en opa's zelf bepalen toch? Je hebt nu eenmaal niet alles in de hand.

Ik zou me zwaar beledigd voelen als ik mooie cadeautjes had gekocht voor mijn kleinkind, en dat mijn schoondochter dan daarna "boos" zou zijn daarom eigenlijk.

10. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Een spelcomputer zonder overleg kan ik dan dus idd weer niet waarderen.
    Wij als ouders vinden het niet nodig dat hij dat heeft, omdat ik het lekker "ouderwets" buiten spelen veel leuker en belangrijker voor hem vind.
    En als hij dan een spelcomputer binnen heeft staan, zal dit buiten spelen minder worden.

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik vind al die cadeaus ook niet nodig. Heb van te voren ook duidelijk aangegeven bij mijn (schoon)ouders dat we te dure en teveel cadeaus niet nodig vinden en gelukkig hebben ze zich eraan gehouden.
    Wat ik dus vreselijk vind is dat sinterklaas steeds meer een graaifestijn wordt, zie dat zoveel in mijn omgeving.. kinderen die verblind alle cadeautjes openscheuren en niet eens de moeite nemen om bij elkaar te kijken wat er gekregen is. Totaal geen dankbaarheid. En dat mag misschien suf en ouderwets klinken maar ik wil dat niet voor mijn dochter. Ik vind sinterklaas echt iets voor de familie en ook af en toe voor het gezin alleen, gezellig met een kop warme choco (een paar:D) cadeautjes uitpakken. Mijn dochter heeft éen voor een cadeautjes uitgedeeld en moest ook even kijken wat diegene kreeg. Vond ze prachtig!

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    niet álles gelezen... wel eem hoop!

ik maak me er niet druk over me ouders pakken altijd flink uit maar kopen geen prullen {soms zou ik dat wel eens willen want vorig jaar de duurste 3wieler gekregen omdat de goedkopere teveel plastic was :( }
    mijn schoonpa 1 cadeau per kindje. gewoon wat ieder wil, ik maak wel altijd een lijstje....
    maar tja ik zit ook te mopperen. wij hebben een aanbouw met 2 kasten en een ladekast die aardig volzitten plus nog een keukentje e.d. en dan nog 3 kisten eeen tafeltje enz. dan in de kamer nog 3 kisten bpoven nog een kist en dan op de zolder nog behoorlijk wat waar de oudste beetje groot voor is, staat te wachten op de jongste....
    ik kom dus maar eenbeetje om inde plastic zooi ;) ;)

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    o en als aanvulling,kyana is echt niet ondankbaar want is zelf blij met een bellenblaas ofeen klein boekje {alleen maak je haar niet blij met snoep,koop dan liever een manderijtje,tomaten of druiven! soms erg vervelnd al wil niemand dat geloven}
    kyana heeft ook bij elk cadeau geroepen ooo jippie,dat is cool... joeppie ikke bun bliej! mooi he mam...

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Leuk om alle verschillende meningen te lezen.

Sowieso vooropgesteld zijn wij niet boos op onze schoonouders (dat las ik ergens maar dat is de issue niet). Het gaat er om dat het gewoon TEVEEL is. Wij vinden 2 cadeautjes van schoonouders meer dan genoeg. Mijn ouders en broers en zussen geven ook nog cadeaus en vrienden ook en er moet voor papa en mama ook nog wel wat over blijven om te geven, daar gaat het meer om.

Wij hebben het nog goed er over gehad en gaan het niet bespreken met hun, maar ik geef gewoon wat speelgoed terug en aan mijn moeder voor bij hun thuis als we daar op visite zijn kan hij daar spelen.

Bovendien die bergen met speelgoed kregen mijn nichtjes ook van 3 en 5. Nou op een gegeven lagen er nog veel cadeaus in het midden maar ze keker er niet eens naar om. Ze wilde gewoon spelen met hetgeen ze al gekregen hadden. Dus voor mij weer een teken dat het niet zoveel cadeaus hoeven te zijn. En degene die dit zeuren vinden, prima ieder zijn ding:)

Ik kan me trouwens heel goed aansluiten bij puup78, bengel en cygnet:D

Deel Deze Pagina