zwanger worden is net hetzelfde als een ziekte dat je moet overwinnen' Hoi meiden, gewoon even lekker men hartje luchten hier op zp' omdat ik hier gewoon mezelf kan zijn Dat is iets wat ik niet rondom men omgeving kan zonder commentaar te krijgen Ik geef Het toe....heb het gewoon enorm zwaar met het feit dat het gewoon niet lukt' Ergens begrijp ik het gewoon niet...waarom wij? maar dan vergeet ik jullie meiden hier niet! eentje zit er net in,de ander al wat langer maar het doet gewoon enorm zeer' soms denk ik bij mezelf alles heeft een reden...mss is dit onze weg helemaal niet ...Maar wil je er toch voor vechten er elke maand je hoop op zetten & toch weer tegenslag. ik vind dat dit niets te maken heeft met ongeduldigheid dit is gewoon puur een biologisché tikkertjé maar dan vraag ik mezelf af ...Kan ik me erover heen zetten om bevoorbeeld nooit een kindje te hebben? enkel dat vraagt veel energie van mezelf 24u 7/7 Erover na denken...het maakt je gewoon letterlijk een wrak Ik hoop dat er meiden zijn die mij begrijpen & ik hoop dat we er mss samen de maanden door komen tenslotte zijn we allemaal vechters! xxjés Sarah!
Ik ben het helemaal met je eens! Ik heb ook zwaar respect voor iedereen die al maanden bezig is of ziekenhuis in, ziekenhuis uit lopen.. Sterkte ermee, en lucht lekker je hart hier op de site! Xx
Mooi geschreven Sarah, ik wil ook ontzettend graag. Pas in ronde twee, dus ik mag nog niet klagen. Ben nog jong 27 jaar. Maar het lijkt wel of het verlangen naar een beebje iedere dag erger wordt; wordt er onderhand wat gek van. En dan te bedenken dat er gemiddeld een jaar over gedaan wordt om zwanger te worden.
ik kan me een beetje inleven in jouw situatie mijn schoonzus zit mmm en ik praat veel met haar het sloopt haar ook soms zit ze er zo doorheen dat ze wil opgeven juist omdat ze er constant mee bezig moet zijn vanaf menstruatie tot inseminatie wat vervelend dat jij niemand hebt waar je gewoon ff mag huilen schreeuwen zeuren of klagen ik weet soms ook niet goed wat ik moet zeggen tegen haar maar er gewoon voor haar zijn is al genoeg en ja ook voor jou geld het zelfde lucht je hart al is het hier als het jou helpt is het goed sterkte en veel succes met alles hopelijk is voor jullie binnenkort alles voorbij en kun je het leven weer met een glimlach tegemoet gaan met een wondertje in je buik liefs
Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je geduld op raakt en je veel bezig bent met, wat als.... Vind de titel van het topic alleen een beetje raar
Goh eigenlijk vind ik de titel beetje Groot gezegd maar het is helaas gewoon een feit Mensen met kanker (vind ik heel erg) Moeten vechten voor te leven maar dat moeten wij ook...Dit is niet zomaar iets wat wij meiden moeten doen We moeten elke maand die tegenslagen verwerken & er opnieuw mee aan de slag gaan heel die hormonen/behandelingen en dan vooral je omgeving Is gewoon heel hard & soms begrijpen mensen rondom helemaal niet wat voor een invloed dit heeft op heel je leven' Zelfs mijn werk ben ik helaas verloren door dit allemaal....
Ik ben er ook maar 23 maar ik denk leeftijd maakt hier eigenlijk niet zoveel uit, al ben je 18 of 40 het blijft gewoon heel moeilijk vooral je gevoel zegt dat je er enorm klaar voor bent maar je lichaam wilt niet mee werken' & natuurlijk ook heel die medische toer Dat je moet doen verbeterd het natuurlijk niet erop dat je er constant mee bezig zijt Mensen rondom zeggen: Je Moet er niet zo bezig mee zijn' Dan is mijn antwoord: Dan moet jij daar elke maand maar gaan liggen!! Want Al die onderzoeken zijn echt niet prettig'
tuurlijk mag je klagen! Dat deed ik al in de 1ste ronde zit nu al in mijn 5de ronde oficieel via het ziekenhuis ben nu wel ongeveer 3jaar er mee bezig'
lief dat je ziet hoe moeilijk het voor je schoonzus is!! niet veel mensen rondom me hebben dat begrip ze denken dat ik gewoon veel te snel snel snel...wil zijn maar hoe kunnen ze dat begrijpen zonder dat ze ervoor staan? dus vind het wel respect van jé dat je haar gewoon begrijpt!! Ook voor jou schoonzus komt er hopelijk 'snel' Goed nieuws! We verdienen het allemaal om zwanger te mogen worden!
sarah1989@ Heerlijk he dat je hier je zelf kunt zijn zonder iemand je uitscheld enz. Hier gewoon meiden zijn die je helpen waar ze kunnen. En meiden die snappen waar je het over hebt. Tuurlijk mag je er door heen zitten , ja en waarom jij ! dat weet ik niet als ik het wist zij ik je dat meteen. Met je mannetje er overhebben kan ook niet? Af en toe moet dat wel hoor . Ik begrijp je maar al te goed hier sta ik al aan de zijlijn zonder wondertje, dat zal ook zo blijven. En idd het is geen makkelijke weg om het te vergeten. Helemaal vergeten ku je niet en hoeft ook niet, gemis blijft pijn en verdriet slijt . Geef eerlijk toe dat ik de ronde hier voor veel hoop had alles deed maar aan een zwangerschap maar toch kwam zaterdag die rot ongi . Deze ronde en die volgen wil ik er niet aan denken en mag ook niet van me zelf. Knuf voor jouw hoop dat je niet in mijn schoenen hoeft te staan en je nog kansen hebt.
Als mensen de ziekte kanker niet overwinnen, dan zijn ze hun leven kwijt, dan is er echt niks meer... Mensen (wat ik ook echt heel erg vind hoor, en wil het liever niet uitspreken, maar even om t verschil aan te geven) die geen kinderen kunnen krijgen, die krijgen nog wel de kans om hun leven anders in te delen dan dat zij eerst voor ogen hadden en mensen met kanker dus niet. Ik wil je wel heel veel succes en sterkte wensen en ik hoop dat ook jullie binnenkort een zwangerschap mogen ervaren!
Oke sorry hoor, mijn tante heeft maandag te horen gekregen dat ze kanker heeft. Mijn opa en oma hebben al een dochter verloren aan kanker (mijn moeder) nu heeft hun tweede dochter ook kanker. Maandag krijgt ze een scan om te kijken of ze uitzaaiingen heeft, tot die tijd zit ze in de spanning en hoopt ze dat er nog een manier en of ze überhaupt nog een grote overlevingskans heeft. Dat ze al geen stadium 1 heeft dat is inmiddels al duidelijk. Dit is een kwestie van leven en DOOD. Chemo therapie, operaties en bestralingen daar worden veel mensen doodziek van, en dan is er misschien nog een kansje dat het helemaal niet helpt en dat ze alle ellende doorstaan voor niks. Begrijp mij niet verkeerd, niet zwanger worden elke maand teleurstellingen, de hormonen die je dagelijks moet nemen en het idee hebben dat je misschien nooit een kind zal krijgen is vreselijk. MAAR als je uiteindelijk geen kind zal krijgen, wat maar een heel klein percentage is (de kans is groter dat je uiteindelijk toch nog zwanger raakt) is klote. Maar je kunt wel iets anders maken van het leven. Hoe moeilijk dat ook zou zijn. Kanker patiënten die moeten maar afwachten of ze uiteindelijk zich over de kanker heen kunnen zetten en überhaupt een toekomst hebben. Die tante heeft trouwens ook ivf gedaan en daardoor mijn neefje gekregen, en uiteraard zal ze mijn neefje voor niks willen ruilen. Maar dit kan je toch echt niet met elkaar vergelijken. :x
geld voor iedereen trouwens, ik ben hier niet om te praten over kanker Of eender welke ziekten En helemaal al geen zin om in een discuccie of ruzie te graken daarvoor Heb ik Deze topic niet geopend!! We zijn allemaal volwassene mensen & dat kunnen we ook gewoon bespreken p.s Ik bedoel in je hoofdjé is het een heel moeilijk gevecht & dat geld voor kanker of eender welke ziekten ik bedoelde niet letterlijk de 'ziekte' gewoon mentaal geraak je op!
Voor het wat duidelijker te maken: Ik schreef: Mensen met kanker (vind ik heel erg) Moeten vechten voor te leven maar dat moeten wij ook... daar achter volgen er nog (woorden) & daar staat duidelijk in dat wij elke maand die teleurstelling moeten overwinnen... Dat is wat iemand ook doet met 'kanker' Ervoor vechten Om te leven & wij moeten vechten Voor het gene wat wij zo graag willen & Dat is mentaal het zelfde!
idd iedere vrouw verdient het om moeder te zijn en ik ken mijn schoonzus al bijna 16 jaar ze was net 12 toen ik haar leerde kennen ken haar door en door en mensen die die mmm niet kennen oordelen te snel ze zouden eens 1 maand mee moeten voelen wij jullie voelen gewoon een beetje begrip liefde en aandacht kost niks maar doet een mens zo goed hou vol lieve meid xx