Moeilijk zwanger raken overwinnen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sarah1989, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Ik denk dat je beter een andere titel had kunnen kiezen ;)

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Maria@ Sterkte met je tante .
    Mijn s moeder heeft ook kanker ik weet hoe je voelt.

sarah ziet beide als een overwinning en dat is ook zo . beide is zwaar en kost energie.

Maar daar gaat het niet om het gaat om sarah haar gevoel , en wil graag haar verhaal kwijt.

Sarah@ Jij mag hopen voor mij maar nee ik hoop niet meer als je het niet erg vind.
    Ik ben idd erg sterk maar geloof me ik moet de andere weg blijven belopen. Wondertje komt hier niet.

Jammer dat je weinig steun van je man krijgt .

3. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

wauw al 16 jaar:$ dan begrijp ik volledig dat je haar door & door kent
    en ohhh wat leuk voor jou schoonzus dat zij zo een band met je heeft
    zelf heb ik ook wel een toffe band met mijn schoonzus
    zij heeft al 2kindjes & ze is zwanger geworden op haar 15de
    ik heb enorm veel van haar geleerd & andersom
    & zij gaat vaak mee naar het ziekenhuis & zij is dan ook wel de enigste waarmee ik erover kan praten ze is ook een schatje:D:p

& idd ik begrijp echt allé meiden hier die het ermee moeilijk hebben
    ik zal ook nooit beginnen met iemand te beoordelen hier
    ongeacht wat ze zeggen..want iedereen verwerkt het toch op haar eigen manier vind ik'

4. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

sorry ik vind van niet....wij hebben oficieel een vruchtbaarheidsprobleem waarvoor de meeste meiden hier in behandeling zijn Dus dat is een ziekte voor mezelf
    en als iemand mijn titel verkeerd begrijpt, dan zal ik ook proberen om dat verstandig uit te praten. ik bedoel dit gewoon niet slecht
    dit is hoe ik het voel ..& dat kan niemand veranderen

5. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

Dankjewel dat je me toch wat begrijpt:)
    dat bedoelde ik wel idd een overwinning!

Ik kan helaas niet beslissen voor jou ..Je bent zo ontzettend lief:$
    Maar als jij er zo over denkt wie ben ik dan om jou niet te steunen!
    vind het wel heel moedig van je want dat vraagt echt wel moed om het naast je te leggen (denk ik)

manlief is wel een schatjé Op zijn manier haha:p

6. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    wel fijn dat jij ook een schoonzus hebt die je een steun/schouder aanbiedt hoop voor jou dat het snel zo mag zijn dat in jouw hart ook het zonnetje weer gaat schijnen

7. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Zo, ga je lekker? ;) "Dat is dan jouw probleem"? Niet bepaald vriendelijk.

Je vergelijkt het overigens wel met elkaar want je plaatst het in hetzelfde rijtje zoals zeer duidelijk in de titel beschreven. Ik vat het op alsof je het over terminale ziektes hebt en in mijn ogen sla je hiermee de plank mis.

Ik weet niet hoe het is om een onvervulde kinderwens te hebben en ik ga ook absoluut niet zeggen dat ik me kan voorstellen hoe het voelt, want het moet verschrikkelijk zijn, een groot verlangen, een bepaalde leegte. Ik hoop dat de vrouwen waar ik het over heb dit gemis ieder op hun eigen manier kunnen invullen.

Verder gun ik het iedere vrouw uit de grond van mijn hart dat ze moeder mogen worden en dat hun kinderwens vervuld mag raken.

8. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

Dankjewel! & ik duim ook voor jou schoonzus!!

9. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

als je het niet weet hoe het voelt..Dan zal je me ook niet begrijpen'
    en Ik ga mezelf niet verdedigen er zijn mensen die het snappen & die het niet snappen..wie ben ik om jou mening niet te accepteren

jij vind het het wit ik vind het zwart..

10. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    & het was wel vriendelijk bedoelt trouwens
    ik val niemand aan' net omdat ik begrijp dat we nu niet eenmaal het zelfde Denken'

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Na 15 jaar zouden we het wel naast ons moeten leggen he! word het echt niet anders van , ok ben met je eens dat er wonderen bestaan .
    Maar nee ik geloof er niet in , als mijn lijf nu ook maar eens op houd met foppen dan gaat het wat makkelijker bij neer leggen.
    Het vraagt ook erg veel idd veel energie ook wel eerlijk gezegd .
    Op den duur gaat het vanzelf dan stap je overheen en ga je inzien dat er ook andere dingen zijn waar je van kunt genieten.

Natuurlijk is je man een schat ,als ie niet van je hield was je samen heus niet in de mmm gestapt een deel staat hij wel achter je maar op zijn manier.
    Mannen drukken zich graag in een hoekje als het om dit soort dingen gaat .

Kijk maar eens in mijn statistieken daar staat een boel hoe wij er nu in staan enz. Mocht je meer willen weten.

12. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Dankjewel jij ook heel veel sterkte met jou schoonmoeder!

En ik wil niet dat mensen denken dat ik ongewenst kinderloosheid onderschat. Ik heb ook iemand in mijn omgeving die helaas geen kinderen heeft kunnen krijgen en ik zie wat het met hun doet. Het lijkt me vreselijk, en kan mij niet eens voorstellen hoe zwaar dat moet zijn. Je komt inderdaad erg sterk over. Ik hoop dat jij en je man samen een heerlijk leventje hebben en ik gun jullie echt het allerbeste.

13. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    ergens begrijp ik je standpunt wel...Voor onze kinderwens hadden we intressen in anderen dingen En die zijn nu plots weg alles moet wijken
    En misschien zal ik hopelijk er ook zo over denken als jij nu denkt
    want dat is het positieve van heel het verhaal vind ik'
    Dat er uiteindelijk ook Nog anderen dingen zijn
    maar dat is nu gewoonweg moeilijk te begrijpen'

Ik hoop dat je lichaam jou de rust gunt want dat is het belangrijkste!
    Dikke Knuff voor jou!

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Maira11@ Dankje wel s moeder gaat erg goed nu bijna twee jaar al weer dat we weten . zou ik in mijn topic moeten kijken .
    Lief stukje van je , we doen ons best er het beste van te maken meer kunnen we niet .

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    sarah1989@ Fijn dat we mekaar begrijpen , als er wat is mag je me altijd vragen hoor.
    Ik weet nog wel een beetje hoe en wat in de mmm. zolang zijn we er nog niet een jaar nu geloof ik.

De dingen waar ik nu weer van geniet , is heel begrijpelijk dat jij dat nu niet kunt. En dat hoeft ook niet.
    Dat konden wij ook niet , zelf mijn huis moest er onder leiden.
    Nu is huis opgeknapt en geniet ik er volop van , we zijn nog altijd aan het ruimen wat een troep ook pff.

Wees verstandig zorg wel dat je huis er niet onder leid want geloof me je hebt er erg veel werk van dat weer op te ruimen.

Ik hoop en duim dat je ooit zwanger word meis.

16. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

je hebt helemaal gelijk! idd leid ons huis eronder
    Niet dat het niet proper is want daar zou ik niet mee kunnen leven
    maar totaal geen zin voor het in te richten
    en vooral angst voor wat nog komt
    Moet morgen mijn aanvraag gaan indienen voor Ovarieel stimulatie gonadotrofine
    & Moest dit niet goedgekeurd worden moeten we dan alles zelf betalen?
    geen idee maar we hebben goed gespaard
    & we kunnen het gewoon niet nu Verspillen aan andere dingen
    want manlief weet wel dat dit heel belangrijk is voor mij'

Soms denk ik wel bij mezelf van, Geef me nu maar gewoon slecht nieuws' Dan weet je teminste aan waar het ligt Of waar we staan
    maar als ze niets vinden & het blijft niet lukken
    dat vind ik heel frustrerend maar natuurlijk je moet er gewoon voor blijven gaan' Maar eerlijk ik weet niet hoe jij alltijd hebt gedacht'
    ik denk gewoon dat het niet voor ons zal zijn' & daar word ik zelfs niet eens emotioneel van maar eerder van al die behandelingen.

Oja mss weet jij hier raadt mee
    manlief zijn zaad hebben ze 1x getest
    maar zou ik gewoon niet kunnen vragen om nog eens te testen
    gewoon voor de zekerheid?
    niet dat ik denk dat het aan hem ligt,maar wil gewoon heel zeker zijn ervan'

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    sarah1989@ Hoe dat zit met verzekering weet ik niet , ik hoefde niks te doen . Waren verzekerd voor driemaal behandeling.

Wanneer voor het laatst is het zaad gecontroleerd ? vaak word het bij een volgend onderzoek weer gecontroleerd.
    Ik weet niet hoever je al in de mmm bent , bloedtesten al gehad hebt en echo s samenlevings test ook al gehad? je mag altijd vragen of ze het nog eens onderzoeken , en nee het hoeft niet aan hem te liggen zelfs niet aan jouw.

Idd het is erg frustrerend als er niks gevonden word[ hier ook niks gevonden waar het aan licht ]
    Maar weet je wat er wel fijn aan is , je kunt elkaar niks verwijten . De kans is er wel als je het wel zou weten.

Hoop je zo eerst weer geholpen te hebben.

18. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Ik snap niet waarom mensen altijd moeten reageren als ze alleen maar commentaar hebben, ga dan gewoon een ander topic zoeken waar je wel 'leuk'. Op kan reageren.. Dat is iets wat mij echt stoort hier op zp..
    We zijn allemaal vrouwen die hetzelfde willen, bij de 1 gaat t makkelijk en bij de ander moeilijk, maar iedereen is hier voor hetzelfde en als iemand dan eventjes van zich af wil schrijven, wat vaak erg goed kan doen wordt er zo gereageerd.. Triest!

Sarah, ik weet niet hoe het voelt om in de mmm te zitten, en hopelijk zal ik dat ook nooit weten.. Ik snap wat je probeert te zeggen met een mentale strijd en een overwinnning.. Hopelijk mag die overwinning er snel zijn voor jou en heb je de strijd gewonnen!

19. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik ben het er helemaal mee eens! En ik heb nog 2 ziekten gehad ook :D de ene is de zwangerschap die ik heb overwonnen,hopelijk gaat die helemaal goed en dan heb ik ook nog lyme waar ik tegen vecht en die de heftigste paniekaanvallen oplevert. En Sarah,mooi geschreven stukje,tenminste duidelijk hoe het écht is om zwanger te worden.

20. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Het zal aan mij liggen hoor, maar ik vind dat je ongewenst kinderloos zijn niet kunt vergelijken met een (dodelijke) ziekte.

Natuurlijk is het vreselijk als zwanger worden/blijven niet lukt. Daar weet ik alles van.
    Maar het vergelijken met een dodelijke ziekte vind ik persoonlijk wel een beetje ver gaan.

Hopelijk ben je snel zwanger meid, want de MMM valt zeker niet mee.

Deel Deze Pagina