Volgens mij vecht jij niet (alleen) tegen de zogenaamde "ziekte" die jij 'moeilijk zwanger raken' noemt, maar (ook) tegen nogal wat psychische klachten, als ik dit zo lees... Mss een ideetje om eens bij een psychiater/ psycholoog te gaan praten? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat 'moeilijk zwanger raken' zelfmoordneigingen opwekt. Maar mss zie ik dat dan te nuchter in...?
ik ben ook in behandeling & het is niet zo dat ik alltijd die gedachten heb komt & gaat En idd ligt dat in mijn geval aan het moeilijk zwanger geraken De reden ga ik niet vertellen dat is wat te persoonlijk' mijn arts is daar perfect van op de hoogte dat is nu eenmaal mijn verleden & nu nog steeds mijn probleem dus we kunnen er enkel maar op verbeteren
Sorry had het wel gelezen maar helemaal vergeten te reageren' ivb over het zaadonderzoek? die hebben ze in het begin gedaan dus pak ongeveer 6maanden geleden maar volgens de arts wel Dik in orde, maar mijn vriend is vroeger naar leuven moeten gaan omdat hij een enorm verschil heeft met 1bal maar dat kon blijkbaar geen probleem zijn om kinderen te krijgen let op ben zelf ook heel blij dat het niet aan hem ligt hij zou er toch enkel maar van wakker liggen maar vind het gewoon raar dat er maar 1onderzoek is van geweest hoor zo vaak dat meiden hun partner 2 tot 3x laten onderzoeken maar het is niet dat ik hoop dat het aan hem ligt HELEMAAL niet ocharmpjes! haha maar ik wil 100% zekerheid Dat we oké zijn voor dat we weer over gaan naar de volgende behandeling want natuurlijk kost dit ons geld & tijd voor de artsen vind ik maar ik kan het wel redelijk goed naast me leggen als de arts zegt dat ik maar moet geloven dat alles ok is
verander voor mij best de openingszin maar ik ga me absoluut niet excuseren ik spot toch niet met kanker of dergelijke ziekte? dus ik heb ook niemand opzettelijk gekwets! JEzus alsof ik mensen met kanker toejuich DOE eens even normaal Als ik voor de meeste iets verkeerd zeg betekend dat dan dat ik iemand wil kwetsen NEEEN dat betekend dat ik veel erover denk (zwanger worden) & Helaas JA toch Wel zal ik het wel verkeerd uitgesproken hebben Maar dat wilt niet zeggen Dat ik ZOT/DOM/Geen Respect heb! Ik probeer Ook maar gewoon mijn gevoelens TE Delen en blijkbaar telt Zp Enkel maar om die k*t discussie's! ik wil gewoon dat dit stopt vind je dat ik overdrijf? GOED meld dit dan maar zeik er gwn effe niet over ik vraag helemaal niet om beoordeeld te worden tegendeel Ik wil erover praten & dit is helemaal niet de bedoeling hoe bepaalde mensen reageren Dit is mijn laatste woord erover....
ps Graag zou ik willen dat dit nu stopt ik heb dit gemeld aan de beheerder wat het probleem is & hoe we dit het best zouden oplossen
sarah1989@ 6 Maand?? wat gaan ze nu allemaal doen dan ? Die medicatie waar je het overhad [voor goedkeuring] die moet je gebruiken? Zal gewoon weer vragen voor nog een onderzoek . Natuurlijk hoop je niet dat het aan hem ligt en ook niet aan jouw , maar dat er wat gevonden word zal fijn zijn . Weten waar je aan toe bent geeft je rust en kunnen jullie ver der . Heb jij al echo s gehad ? iui of een icsi poging ? ook nog niet? Of moeten jullie het eerst nog weer zelf proberen ? Als je niet wil antwoorden is ook goed hoor.
Oh tuurlijk wil ik antwoorden graag zelfs, ben blij dat ik erover kan praten wij zitten in behandeling sinds 6maanden terug waarvan 5maanden onder clomid & pregnyl daarvoor hebben we het 3 jaar zelf geprobeerd het eerste onderzoek was bloed prikken van mezelf & dan manlief zijn zaad..2weken daarna uitslag alles was oké maar de arts zei dat ik waarschijnlijk geen eisprong aanmaak van mezelf dus mochten we opstarten met clomid/pregnyl Nu ga ik de 5de maand in voor de laatste keer deze methode & dan moeten we overschakelen naar Ovarieel stimulatie gonadotrofine vrijdag heb ik ook een onderzoek gehad van de baarmoeder & hebben ze gekeken over de eileiders toegankelijk waren, ook deze waren oké dus er is niet echt een reden waarom het niet lukt' maar ik weet dat er veel meiden zijn die nog langer bezig zijn maar het gaat over de manier waarop mijn Gyno het allemaal uitlegt dat we ZEKER binnen het half jaar zwanger zouden zijn met clomid/pregnyl & nu met de volgende behandeling heeft ie het weer gezegd...Dus dan ga ik er gewoon vanuit dat het niet lukt, ahja Want een dokter weet het toch beter? hihi zo denk ik toch
Ik zou dan gewoon bij het volgende bezoek vragen om nog een zaad onderzoek , raar dat alles ok is en het dan niet wil . Hier ook nooit de oorzaak gevonden. Meis geef het nog niet op weet dat het moeilijk is. Ga mis samen wat leuks doen om even andere gedachten te hebben kan wel eens helpen. En blijven vragen bij de artsen hoor , je niet af laten schepen met wat ook. Als je vragen hebt hoor ik het wel.
Lieve dames, Wegens veel onrust en een "onnodige" discussie heb ik het onderwerp aangepast. Graag on topic blijven, en een ieder met respect te behandelen. Alvast bedankt! Babii
Dankjewel! het is absoluut niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen ongeacht ruzie te zoeken! Hoop dat we nu enkel & alleen maar elkaar steunen! xxjés
Moet wel enorm hard voor je geweest zijn als je niet eens de oorzaak weet, ik ga in augustus 1weekje naar luxemburg met heel de familie dus daar kijk ik vooral wel naar uit! ik heb trouwens al eens gevraagt aan mijn arts of het mogelijk zou zijn om nog eens na te kijken, maar hij weigerde omdat hij zegt dat alles met hem oké is dus ik durf het niet meer te vragen
Lekker meis er even tussen uit kan erg goed doen even fijn andere dingen doen, raad je dan ook aan daar van te genieten. Arts gewoon weer vragen , na 6 maand kan zaad slechter of beter zijn. Idd hard dat er geen oorzaak is , maar zo kunnen we mekaar geen verwijten maken.