Moeilijk zwanger worden, tip boek inNESTeling

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door AuroraM, 7 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AuroraM

AuroraM Actief lid

15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    #1 AuroraM, 7 jul 2018
    Laatst bewerkt: 7 jul 2018
    Lieve mede dames.

sorry een hele lange post .

Ik ben in de gelukkige positie dat ik al mama ben van 4 Wonders.
    Nu was ik vorig jaar opnieuw,ongepland zwanger. Na de eerste schrik, 5 is wel veel in een gewone eengezinswoning en modaal inkomen was ik zo blij.
    Helaas liep deze zwangerschap niet goed af, tot mijn onuitsprekelijke verdriet.

Dit staat los van de kinderen die ik heb. Het verlangen naar dit kindje beheerste lange tijd mijn leven.
    Ik ben door een enorm dal gegaan. een heus rouw proces en ontelbare tranen gehuild. Het hielp niet mee dat vlak hierna mijn moeder overleed, ik 2 zeer grote knie operaties kreeg en.... nog 6 miskramen.

Ik heb nu mijn rust redelijk terug gevonden. Wil dolgraag nog een kindje krijgen maar besef nu ruim een jaar later besef ik dat dat niet zomaar dus gaat.
    Ik heb mijn leeftijd tegen , Ik ben ondertussen 45 jaar..... de leeftijdtijd dat veel dames al in de overgang zijn.
    Ben door de verloskundige er fijntjes op gewezen dat dit niet zo verstandig is. Ik lijk nog vruchtbaar maar de kans op afwijkingen zijn groot.
    Na veel nadenken en voelen weet ik dat ik dit niet los kan laten. Mijn verlangen naar een kindje is zo erom groot.
    Kan geen baby zien zonder tranen, geen zwangere buik zonder een steek van jaloezie,
    klinkt onredelijk en onaardig aangezien ik al 4 wonders heb gekregen maar zo gaat gevoel.
    Mijn cyclus is nog heel regelmatig en ik meet elke maand een eisprong met teststrips.
    Zolang dit zo is wil ik het blijven proberen.Ondanks de teleurstellingen en pijn van miskramen.
    .
    Mijn gedachten zijn nu zo. Ik wil ALLES proberen om mijn eigen lichaam zo gezond en fit mogelijk te krijgen. partners zwemmers fit en het dan proberen het over te geven.

Ik wil heel graag met jullie de titel van een boek delen wat mij nieuwe inzichten geeft en vooral de hoop dat je er als vrouw ook zelf iets aan kan doen

Het boek wat mijn ogen opende heet

inNESTeling , hoe voeding en fertiliteitsyoga helpen bij je kinderwens, geschreven door Rika Lukac.

Ik heb geen aandelen in het boek maar heb alles nog nergens alles zo duidelijk op een rijtje gezien dus wil jullie dit niet onthouden.

het beste en meest duidelijke is natuurlijk het boek zelf lezen . Er staat heel veel informatie in die ik hier niet allemaal kan neerzetten maar ik schrijf zo duidelijk mogelijk wat ik zelf doe. Misschien heeft iemand nog aanvullende tips en kunnen we elkaar helpen?

De schrijfster benoemt heel duidelijk dat er meerdere oorzaken kunnen zijn voor niet zwanger worden die in het westen niet gezien worden .Ik noem er een paar op

-uitdroging- te weinig water drinken. Drink minimaal 2, maximaal 3 liter water,liefst theelepeltje zeezout erin zodat het water blijft ,,hangen in de lichaam.Je lichaam kan ongemerkt uitgedroogd zijn en dit houd de bevruchting tegen omdat de eicel dan ondoordringbaar wordt. Water dus, geen thee, koffie, wijn, suikerhoudende sappen.
    - onvoldoende vitamines en mineralen. - in onze tijd bevat de voeding veel minder voedingswaarde dus aanvullen is echt noodzakelijk.
    Slik van een goed merk multi vitamine ( ik slik lucovitaal voor mama,s) en mineralen. Een hoge dosis foliumzuur, melatonine.( geen idee waarom maar dat schijnt ook gunstig te werken )
    selenium voor goede werking schildklier,zink, spirulina en q10 voor extra energie.
    Verder slik ik nog Omega 3, vitamine c en zink schijnen enorm goed te zijn voor de zaadproductie van de man.
    - DHEA , ben ik nu 2 maanden aan het slikken en huh!, mijn eisprong was deze maand 3 dagen later dan normaal! wat gunstig is. Ik heb hier echt mijn hoop op gevestigd omdat bekend is dat DHEA je lichaamscellen ,,verjongt, dus ook je eicellen...
    -Verzuring- nog een punt wat volgens schrijfster meespeelt aan niet zwanger worden, verzuring van het lichaam.
    Dit schijnt een normaal proces te zijn. Je kunt via ph strips meten hoe het bij jou gesteld is. Pak het nu even heel drastisch aan en heb alvast zuur verminderen druppels besteld aangezien volgens mijn leeftijd mijn lichaam behoorlijk zuur zal zijn( volgens online test ook, wacht op ph test strips)
    -Leverreiniging , ook dit speelt mee in je vruchtbaarheid, wordt in boek beter uitgelegd dan ik dat kan.
    -STRESSVERLAGING!!! - enorm belangrijk en zo moeilijk als er een onvervulde kinderwens is.
    Bij stress maakt je lichaam cortisol waardoor je lichaam in overleving stand gaat. En dit is erg slecht voor je vruchtbaarheid.
    Stress dus aanpakken.
    Zorg goed voor jezelf. Jij weet zelf het beste hoe.
    - Yoga- Yoga schijnt behalve de beweging die je krijgt nog meer te doen. Volgens schrijfster is elke cel uiteindelijk verbonden aan een lymfeknoop en met yoga reinig en stimuleer je de afval afvoer.
    Het ontspant ook nog eens !
    -Je schildklier werking,balans hormonen Deze zijn direct verbonden met de aanmaak van hormonen en een verstoorde werking heeft dus een negatief effect. ( een grote aanmaak van stresshormoon cortisol verstoort deze balans ook, ouder worden geeft ook een andere balans) Je kunt je schilklier werking bij de huisarts laten meten. Ik slik er zelf extra selenium voor ( volgens natuurarts zijn meting is mijn schildklier verstoord, volgens huisarts niet). een verstooorde hormoon werking kan een verkeerde balans geven van Oestrogeen en progresteron en je hebt beide nodig om zwanger te worden en te blijven!
    - voldoende SLAAP! - slaap is noodzakelijk om je lichaam te laten herstellen.
    slaap minstens 8 uur per nacht, meer kan ook.
    -
    Superfoods, in het boek worden veel superfoods genoemd die een gunstige werking zouden hebben. Ik heb zelf nu een mand vol vitamines en mineralen staan dus houd het daareven bij. Misschien wil jij het wel proberen.

En dan nog waar ik zelf in geloof maar dit zal niet voor iedereen gelden...
    Ik geloof dat een zieltje wordt aan getrokken door de energie die de ouders samen uitsralen tijdens het conceptiemoment.
    Wees liefdevol naar elkaar. Steek een kaars aan. Nodig het zieltje uit bij jullie te komen , in liefde.
    Zie het voor je, visualiseer het kindje dat zal komen. Zo duidelijk mogelijk.
    Alsof het er al is. Zie hoe het groeit in je buik, hoe het geboren wordt. Knuffel het ongeboren kindje alvast en heet het welkom.
    Gedachten zijn echt krachten....

Uiteindelijk kiest een ziel zelf of het bij je komt en is het niet in onze handen.
    Ik geloof dat je het lot wel een klein beetje kunt helpen.

Ik hoop dat ik iemand met deze informatie een klein beetje heb kunnen helpen.

Voor iedereen met een nog onvervulde kinderwens. misschien gynaecologische problemen, houd moed. Er gebeuren wonderen. Youtube staat er vol mee bijvoorbeeld.
    Heb vertrouwen in het hogere ( hoe je dat ook wilt noemen)
    Zoek hulp bij gynaecologische problemen. Wijk uit naar Duitsland en Belgie waar de kennis vele malen hoger ligt dan in Nederland. Sommige problemen zijn niet te tackelen met een andere levens stijl of postieve visualisaties.
    Luister naar je eigen gevoel! Dit is je beste raadgever.
    Als jij het gevoelhebt dat er iets niet goed zit is dat waarschijnlijk zo.
    De huisartsen en medici in nederland staan voor mijn gevoel niet erg open voor een andere benadering maardit is jouw leven, jouw ichaam, jullie kinderwens.
    Laat je vooral doorverwijzen als je er niet gerust op bent!

Ik wens jou die dit leest nieuwe hoop en een prachtig kindje toe

Heel veel liefs.

Citroentje93 vindt dit leuk.
  2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Dit is een wel hele goedkope manier van reclame maken voor iets...
    Daarnaast is 1 alinea uit je ‘betoog’ ronduit pijnlijk om te lezen.
    ‘Uiteindelijk kiest een ziel zelf of het bij je komt of niet’
    Ga je dat tegen alle meiden zeggen die al jaren proberen en nog steeds met lege handen staan?!

Tommi17, Madelie, suikerklontje en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Tsja... ik zelf heb daar geen ervaring mee. Maar ik kan me wel voorstellen dat het iemand die al super lang bezig is kwetst. Onbedoeld natuurlijk.. maar toch.

Fennec vindt dit leuk.
  4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Helemaal eens

5. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik kan me haast niet voorstellen dat zieltjes kiezen waar ze geboren worden. Als je ziet dat zware drugsverslaafden, vrouwen in grote armoede etc zwanger raken en andere vrouwen die in een ideale situatie zitten, er helemaal klaar voor zijn en dergelijken, niet zwanger raken. Dan kan je mij niet meer wijs maken dat zieltjes zelf kiezen.

Dit boek heb ik trouwens in de Facebook groep voor fertiliteitsproblemen veelvuldig voorbij zien komen: werd aangeboden door vrouwen bij wie het niet werkte en die ermee stopten.

Deze auteur is geen arts of deskundige. Ze is eigenlijk een architect (??!!). Verder heeft ze alle typische kenmerken van een kwakzalver. Namelijk:
    - de medische wereld naar beneden halen ("de medische wereld heeft geen oog voor de mens achter het probleem")
    - geen medische opleiding of ervaring. Maar alleen "ervaringsdeskundige". Nouja, eigenlijk ook nog niet eens. Ze vind dat de vier maanden die ze erover deed om zwanger te worden van haar tweede kind erg lang was...
    - ze mixed feiten met verzinsels, aannames en bijgeloof/fabels. Daardoor is het lastig om te onderscheiden wat ze zegt ook klopt en wat er van onzin is.
    - ze vraagt (veel) geld voor cursussen, een boek, 1 op 1 begeleidingstrajecten etc. Ze doet het niet uit de liefde vanuit haar hart natuurlijk, de kassa moet rinkelen.

Tenslotte: als dit zou werken, dan is er geen enkele reden waarom reguliere artsen het niet zouden aanraden. Ja, die doen het ook voor het geld. Maar die hebben daar eerst tig jaar voor gestudeerd en zijn geen architect, foodie en orthomoleculair therapeut (ergo: kwakzalver).

Ik zou mijn geld steken in iets wat bewezen effectief is en dit soort charlatans niet sponsoren. Dat heb ik ook gedaan: en ik ben zwanger (als we toch onze ervaringen mogen gebruiken om aan te tonen dat iets wel of niet werkt).

MariTheresa, Tommi17, bonita09 en 11 anderen vinden dit leuk.
  6. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Niet om lullig te doen maar artsen en klinieken zijn ook geen liefdadigheidsinstellingen:) die kosten. Of veel meer dan deze dame.

7. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Dat hele boek klinkt als een manier om snel geld te verdienen over de rug van wensmoeders. Ik heb een collega die heeft PCOS. Zij had dit boek, en heeft alles geprobeerd. Komt bij de gyn, en die vertelde haar dat ze geen eisprong had. Zij had menstruatie zonder eisprong. Twee rondes clomid en ze was zwanger. Zij zegt nu ook dat als ze dit had geweten ze meteen naar een echte arts was gegaan ipv 4 jaar aanmodderen.

Dat stukje over de ziel kiest zelf? Pardon? Dat is de grootste hoop stront die ik ooit gezien heb. Wil je dit eens in het gezicht van wensmoeders komen zeggen? Dat ze niet zwanger worden omdat er geen ziel is die haar als moeder wilt hebben. Ga je gauw schamen voor het promoten van die rommel. Ik ben dan moeder, en ik heb er voor mijn gevoel ook lang op moeten wachten, maar ik weet zeker dat het er niet aan gelegen heeft dat D zijn "ziel" mij uitgekozen heeft, want dan had hij best meteen mogen komen. De oplossing pfff, laat me niet lachen. Als het allemaal zo makkelijk was dan promoten alle fertiliteitsklinieken dat boek en vragen zich dan gewoon geld voor het promoten.

Tommi17, Madelie, Faithful en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Zever, gezever.. :|
    Als ik als zieltje mijn ouders mocht kiezen, ik zou rap andere gekozen hebben hoor :rolleyes:

Madelie, HvO en Izzie7676 vinden dit leuk.
  9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik vond het wel een heel fijn boek. Lifestyle is heel bepalend voor de gezondheid. Veel mensen vinden dat niet leuk en nemen liever een pilletje dan dagelijks gezond te leven.

Overigens wordt in de MM ook 'maar' 60% zwanger en blijft 40% kinderloos. De aanpak van Rika is ook zeker geen garantie.

10. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik geloof ook dat een ziel zijn ouders kiest, maar niet dat dat iets te maken heeft met kaarsjes branden etc. En ook niet met een liefdevol conceptie moment. Als dat zo zou zijn zou er niemand zwanger worden door verkrachting en zou ivf ook niet werken. Ik heb twee jaar alles volgens het boekje gedaan: geen/nauwelijks suiker, geen zuivel, minder koolhydraten en meer groenten, vitamines en supplementen genomen, doe al 10 jaar yoga enzovoort enzovoort maar ben nog steeds niet zwanger. Mijn cyclus is er wel wat minder onregelmatig door geworden, maar daar is ook alles mee gezegd. Nu aan de clomid voor de eerste ronde en wat voelt het als een opluchting! Natuurlijk is gezond leven belangrijk en dat doe ik nog steeds in de basis, maar ik voel me ook niet meer schuldig als ik een keer chips eet in het weekend. De MMM heeft mij zo vreselijk veel rust gegeven!

Fennec vindt dit leuk.
  11. louan

louan Niet meer actief

Maar deze post is toch gewoon goed bedoeld!???

maaike3 vindt dit leuk.
  12. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Jawel, volgens mij ook. Maar the road to hell is paved with Good itentions.

Ik kan me voorstellen dat bepaalde ideeen als kwetsend kunnen worden opgevat

Littlegirl1989 vindt dit leuk.
  13. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    @ts, het is vast goed bedoelt, maar het is natuurlijk enorm kwetsen voor mensen die al jaren in de mmm zitten, om maar even te zeggen dat ze een kaarsje aan hadden moeten steken.

Verder ben ik geen fan van dat boek. Maar als je er in gelooft, vooral inlezen! Toen ik helemaal dit boek ging volgen stopte mijn cyclus, dus voor mijn lijf is het absoluut niet gezond zo te leven

Jippie vindt dit leuk.
  14. AuroraM

AuroraM Actief lid

15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Nou nou wat een reacties...

Ik schrijf heel duidelijk dat ik zelf een enorm grote kinderwens heb . Dat dit het laatste is wat ik nog kan proberen. En ik vind er veel zinnigs in staan. Boek. Het was inderdaad bedoeld om te helpen.
    Begrijp deze felle reacties niet.
    Ik gun iedereen die een kinderwens heeft een kindje.
    En als laatste schreef ik mijn persoonlijke visie. Ik ben niet de enige die gelooft dat een ziel de ouders uitkiest.

Als je wilt praten over gekwetst zijn.... waarom heb ik vorig jaar 6 ! Miskramen gehad? Schrijf ik..Oh het zieltje wilde mij niet als moeder?.
    Zo simpel is het niet.

Ik bedoelde het goed.

15. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik snap dat je het goed bedoeld. Mijn post was meer naar de auteur gericht die ongeloofwaardig is, dan naar jou.

Ik stoor mij mateloos aan dit soort boeken, omdat mensen in mijn omgeving dus dit soort dingen lezen en met mij een discussie aangaan over dat ik het moet proberen. Ik moet gaan verantwoorden waarom ik geen yoga, dieet etc wil doen. Ik heb zelfs naar mijn hoofd gekregen dat als ik het niet probeer, ik er "blijkbaar niet ALLES voor over heb om een kindje te krijgen."

Na jarenlang proberen en MMM heb je alle acupunctuur, oude wijvenfabels, oefeningen, meditatie, dieeten, boeken, cursussen, vitaminepreparaten etc wel minimaal 1x moeten afslaan als goedbedoeld advies. De granaatappelsap komt je je oren uit en je zweet je een ongeluk door met sokken aan te slapen in deze hitte. Je wordt er helemaal tureluurs van.

Hoe goed je het ook bedoeld, het blijft een vrouw in mijn ogen die geld wil verdienen over de rug van mensen zoals jij en ik die wanhopig zijn en in een nare situatie zitten. Dat maakt dat mensen zoals zij in mijn ogen wreed en gewetenloos zijn. Daarom vind ik dat dit soort boeken niet gekocht of aangeprezen moeten worden zonder kritische noot over de achtergrond en (gebrek aan) expertise van de auteur.

Het was niet persoonlijk naar jou bedoeld. Al blijf ik het volledig oneens over het zieltjes die kiezen verhaal.

MariTheresa, Tommi17, Jenneke88 en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina