Inderdaad wat een verhalen! En wat fijn dat je het eigenlijk zo van je af kan schrijven. Ik vind dat altijd wel een beetje een opluchting. Hier in de omgeving snapt niemand mij. Krijg alleen maar te horen, je wordt niet zwanger omdat je er te veel mee bezig bent, het lukt niet omdat je stress op het werk hebt, je hebt toch al 2 kinderen is toch goed zo, waar maak je je druk om je dochter is pas 1. Ik heb serieus nog van niemand gehoord oh wat vervelend voor je of iets in die richting. Behalve van mijn moeder die leeft erg mee. Ik snap ook soms niet waarom ik het er met vriendinnen of collega's over heb. Misschien omdat ik het gewoon echt niet kan accepteren en begrijpen.
Maar Meijtje ze beginnen toch altijd na 3 miskramen met onderzoeken enz..? Is dat niet veel te laat bij jullie gebeurd en is er iets gevonden? Is toch verschrikkelijk elke keer zwanger en dan wordt het zo bij je weggerukt Onze kindjes zijn 3,5 en 1 jaar. We zijn bewust na de tweede niet meer aan de ac gegaan omdat ik al bang was dat het lang zou duren. Ik had sowieso de eerste 2 dichter op elkaar willen hebben. Toen de oudste 9 maanden werd waren we begonnen maar dat vlotte ook niet zo. Na 9 maanden zwanger werd een miskraam en toen 4 maanden later wel goed zwanger
Ik krijg altijd de kriebels van de opmerking: je moet er gewoon niet teveel mee bezig zijn. Je kan er niet niet mee bezig zijn als je er voor gaat toch? En zeker na een jaar ga je toch gerichter klussen ok de kans zo groot mogelijk te maken? Ik denk dat er zeer weinig vrouwen zijn die er niet mee bezig zijn, ondanks dat ze voor een kindje gaan!
O ja, heel herkenbaar die opmerkingen. Als je er al zo lang op moet wachten kun je er niet meer omheen dat je ermee bezig bent. Toen iemand die opmerking weer eens maakte heb ik het ook wel eens gewoon gevraagd. Hoe kun je er niet mee bezig zijn als je dagelijks een spuit in je buik zet? Moet je dan maar vergeten waar die voor bedoeld is? Als het wat langer duurt ben je er gewoon mee bezig of je nou wel of niet in het ziekenhuis loopt. En volgens mij is dat ook gewoon heel normaal.
O ja ik begrijp je precies. Ik wil ook altijd graag mijn ei kwijt bij mensen maar krijg dan hetzelfde soort reacties. Maar dat komt meestal omdat jij het meestal dan toch beter hebt dan diegene tegen wie je het verteld. Ik besefte dat later pas. Sindsdien hou ik het maar gewoon voor me of heb ik het erover met mijn man. Al staat hij er veel nuchterder in, volgens hem komt het wel. Opzich kan ik het vaak wel weer naast me neerleggen. Ik heb geleerd er even om te rouwen, dan afleiding te zoeken, om vervolgens met frisse moed weer een ronde in te gaan. Enige wat mij continu irriteert zijn de opmerkingen van mijn schoonmoeder. Die denkt dat ik ze maar er gewoon moet uitpersen. Heb haar al vaak genoeg gezegd dat wij ons best doen en het verder niet in onze handen ligt, maar dringt niet tot die vrouw door grrrr.
Hallo meiden, mag ik mij ook aansluiten? Ik werd ongepland zwanger van mijn zoontje. Hij is inmiddels 2,5 jaar oud. Ik had ook het vermoeden (oa vanwege mijn leeftijd) dat nr 2 ons niet zo makkelijk gegund zou zijn. Dus toen zoon 9 maanden was zijn we er weer voor gegaan. Tot mijn vreugde in ronde 10 zwanger! 1e echo goed, maar helaas bij de 2 echo was er geen hartactie meer te zien. De grond zakte onder mij vandaan... Inmiddels in ronde 12 aanbelandt na de missed abortion.. Pff inderdaad stom lichaam! Ik weet dat het niet zo is, maar ik heb zo het gevoel te hebben gefaald. Ik voel me het hele jaar al niet lekker in mijn vel zitten, down gevoel. Nooit geweten hoe zwaar een miskraam/missed abortion geestelijk is. Wij gaan ook in januari naar de gynaecoloog. Partner staat er anders in dan ik, maar ik word volgend jaar 40... Heb echt het gevoel er super veel haast achter te moeten zetten, anders hoeft het niet meer. Mijn huisarts had het er trouwens over dat qua eigen risico ging over de verwijsdatum en niet moment van declareren van het ziekenhuis. Iemand al uitgezocht hoe het precies zit met declareren van het ziekenhuis? Anders ga ik ook vast naar de huisarts en maak de afspraak in het ziekenhuis voor januari.
edit: contact gehad met zorgverzekeraar en fertiliteitskliniek: hier 9 weken wachttijd en het is inderdaad een idee om nu alvast de verwijsbrief te regelen. Het gaat nl om startdatum ziekenhuistraject en niet om datum op de verwijsbrief. Voor morgenmiddag afspraak huisarts gemaakt.
Jeeetje wat een verhalen. Ik leef met jullie mee. En wat rot dat sommige nergens hun ei kwijt kunnen. Gelukkig kun je hier heerlijk van je afschrijven. En zitten we allemaal ongeveer in het zelfde schuitje. Ik kan gelukkig bij ook bij een collega terecht de enige die me snapt. Het is van buitenstanders zo makkelijk gezegd vind ik waar maak je je druk om je bent toch al eens zwanger geweest. Of de opmerking van goh zijn jullie de volgende wordt ook wel eens tijd he. @kyra fijn dat je afspraak hebt gemaakt bij huisarts. Wij zelf morgen vroeg afspraak. Al vind ik het doodseng stelde het steeds maar uit. Dat is omdat het de 3e verwijzing kliniek met een andere partner wordt. Dan denk ik wat zullen ze wel niet denken.. @fleir82 die schoonmoeders soms of niet. Gewoon duidelijk zijn. Heb ik tegen mijn ma ook gedaan die elke keer riep nou wordt ik weer oma wordt wel tijd hoor onderhand. En elke keer maar weer. Duidelijk gezegd als het zo ver is hoor je het wel en wil der verder niks over horen. Klaar. Mijn partner is wel heel nuchter in. Nuchterde dan ik. Hij wil er alles wel aan doen voor mij omdat ik heel graag wil. Maar komt er geen kindje vindt hij het ook goed. Zijn er ook onder jullie die roken. En wordt je er ook zo moe van. Dat mensen zeggen. Dan had je maar moeten stoppen.
@kyra bind je niet op die 9 weken wachttijd aan. Wil nog wel eens verschillen. Soms valt er een plek uit en ben je al heel gauw aan de beurt. En soms duurt het zelfs langer. Beide ervaringen mee.
Dat meen je dat snap ik heel goed dat zacht uitgedrukt flink balen is ben je weer twee maand verder. Waarom mag dat niet als ik vragen mag. Succes woensdag hopelijk alles goed.
Voor degene die naar de huisarts gaan, heel veel succes morgen! En wat betreft roken, ik rook zelf niet maar om nou meteen alles te laten totdat je zwanger raakt lijkt mij ook niet de bedoeling. En iemand met een vervelende schoonmoeder.. je zou ze toch af en toe wat aan doen hè; ) Wij wachten toch nog even met de onderzoeken ik ga nu voor het eerst ovulatietesten en conseive plus gebruiken. Mocht het in januari/februari nog niet raak zijn dan gaan we de onderzoeken in. Gelukkig zijn al onze mannen nuchter, die houden je dan toch wat beter met 2 benen op de grond vind ik! En Kyra het verwerken van een miskraam kan lang duren maar het komt echt goed. Ik barste op de meest onlogische moment in huilen uit, nog 3 maanden na de miskraam. Zo kapot was ik ervan. Het komt echt goed en ik hoop zo dat iedereen hier binnenkort met goed nieuws komt
Geen ervaring met roken, ben ruim 3 jaar geleden gestopt. Heb wel overgewicht en dat is bij mij een dingetje: stel ze gooien alles daar op? Zit meer in mijn hoofd denk ik, maar toch.. Mijn vriend ja trouwens ook nuchter. Dar houd mij wel overeind. Hij doet alles wat ik vraag, maar heeft ook zoiets van : lukt het niet is het ook goed. Wil natuurlijk wel graag papa worden, maar wil niet hele ivf trajecten enzo. Wel mee naar huisarts en ziekenhuis indien nodig, willen wel beide graag weten waarom het dan niet wil. Vanuit daar kijken we wel verder wat we doen. Maar hopelijk hebben we voor die tijd DE positieve zwangerschapstest in handen. Sowieso wachten we deze ronde nog af voor we naar de huisarts gaan.
Wat is conseive plus als ik vragen mag? Hopelijk heb je succes met de ovulatietesten. Wij wilden in principe ook wachten ik dan met kliniek. Ik zelf heb de onderzoeken gehad dus weet dat alles goed is. Althans was. Maar ben de hoop een beetje verloren. Dus hoop dat ze ons kunnen helpen in de kliniek. Was er zo klaar mee vandaag. Alleen maar huilen en huilen. Na 5 dagen overtijd toch ongesteld. En dan ook nog het nieuws. Dat schoonzusje en zwager zwanger zijn. Super blij voor hun. Maar hele erge angst wat als ik nooit meer zwanger wordt. Wat doe ik verkeerd. Waarom. Dat nuchtere is wel fijn hoor. niet altijd hoor manlief kan nog wel eens lomp reageren terwijl die het niet zo bedoeld. Dat vindt ik ook met dat roken hoor maar ja sommige in de omgeving reageren nog wel eens zo.
Wil jij wel eventueel het hele ivf traject in? En tsjah overgewicht ook daar worden mensen gewoon zwanger mee, lijkt mij niet logisch als ze het daarop gaan gooien, toch? Succes aankomende maand! Voetjes goed warm houden
Gelukkig is met jou alles goed maar ook weer frustrerend als er niks 'mis' met je is, waar ligt het dan aan, wat doe je inderdaad verkeerd. (Je doet niks verkeerds natuurlijk) maar ik stel mijzelf die vragen ook... Balen dat je ongesteld bent geworden en dan daar bovenop ook nog het nieuws dat ze zwanger zijn. Is niet leuk Conseive plus is een glijmiddel dat speciaal ontwikkeld is voor vrouwen die zwanger willen worden. Reguliere glijmiddelen bevatten stoffen die de levensvatbaarheid en conditie van spermacellen kunnen aantasten. Dit kan het ontstaan van een zwangerschap bemoeilijken. Conceive Plus bevat stoffen die de kansen op een bevruchting juist bevorderen. Het product bevat calcium- en magnesiumionen: stoffen die essentieel zijn bij het bevruchtingsproces. Daarnaast heeft het glijmiddel een ideale pH-waarde en een unieke osmolariteit. Deze eigenschappen verhogen de bewegelijkheid van spermacellen en stimuleren het proces waarbij de zaadcel zich vasthecht aan de eicel
Is het proberen waard! Bij mijn dochter gebruikte we ook zo iets maar toen heette dat Pre-seed. Geen idee of het daardoor gelukt was maar onder het mom van baad het niet....
Oooh echt dat wist ik niet is dit ook gewoon bij drogist verkrijgbaar. Dan gaan we die gelijk halen. Ik let namrlijk wel altijd op dat er op de glijmiddel staat dat het niet kwaad kan voor sperma. Maar fijn dat ik dit weet deze week ff halen dus. Gelukkig ben ik dus niet de enige die me die vraag af stelt. Ja tis frusterend als het niet gaat zoals je wilt maar helaas dat hebben we niet zelf in de hand.
Inderdaad dat vind ik dus ook ik las ook iets over granaatappelsap. Dat dat moest helpen. wie weet het proberen waard.
Knap dat je gestopt bent. Nee lijkt me sterk dat ze het daarop gooien.(ik bedoelde ook niet de kliniek of ha maar mensen in de omgeving) kliniek heeft altijd weinig tot nikd gezrgd van het roken. Echt vriendelijke mensen was mijn ervaring. Ja logisch dat je wilt weten wrm het niet lukt. Het blijft een frusterend ietdm. Maar hoop voor jr dat je voor die tijd een posi test hebt.