Nee ivf wil ik ook niet. Maar we moeten zowiezo kijken welke mogelijkheden er evt zijn. Iui zonder hormonen ofzo. Ik mag namelijk geen hormonen zoals de pil nemen. Dan stopt mijn lever er mee. Niet zulke goede ervaring mee dus 😉 Maar wat ik wel mag, dat weet ik dus niet. Neem aan dat het andere hormonen zijn, maar toch.. Ben wel bang dat mijn lever daar op gaat reageren. Maar dat moeten we tegen die tijd dan mar de ha/gyn overleggen wat wel en niet mogelijk is. Gelukkig heb ik vaker warme dan koude voeten. 😉
Ja de knop was bij mij ineens om en heeft me weinig moete gekost. Was wel poging 1000 ofzo, maar het is gelukt! Ik hoop ook echt dat ik voor de tijd een posi test heb, maar dat geldt natuurlijk voor ons allemaal 😃
Marjo, klopt ik mocht na 3, maar omdat we gelijk begonnen met raak had ik een jaar gesteld, daarna onderzoek. Eerste misser was uitgerekend op 1 april, mn 2e meisje op 8 april, dus dat is wel toeval. 3 maanden na bevalling begonnen voor nummer 3, had zo'n voorgevoel.... We hebben na weer een aantal missers, toen wilde ik zelf pas. Want dan mag ik 3 maanden niet zwanger zijn (geweest). En omdat ik steeds eerste ronde tot nu toe zwanger ben, voelt het als gemiste kansen. Klinkt raar, maar wat als die ene wel de goede was.... Uit bloedonderzoek bleek niets raars, alles gecontroleerd, ook afwijkingen stolling schildklier b12, ziektes, pfff weet ik allemaal wat... Niets. Nu is het vreemde hoeveel mensen worden 11x de eerste ronde zwanger. Wat de theorie is, ik ben te vruchtbaar, mijn lichaam probeert van alle eitjes die bevrucht zijn wat te bakken. Mijn lichaam zegt niet, dit is niet, wordt ongesteld, maar geen idee ik bak en zie wel. Dus vaak gaat het al in een vroeg stadium mis,loopt het achter, krijgt/heeft het geen goede vorm (voor mijn idee ondanks hartje) en die stoppen ermee. Alleen de eerste en de 1 na laatste waren precies op tijd en vorm en waarom die dan niet zijn blijven zitten... Te vruchtbaar, mijn selectieprocedure laat het afweten. Kun je niets mee, niets aan doen. Jammer maar helaas en dan willen ze nog meer overhoop trekken Dus ik heb lang gewacht voor ik doorgestuurd wilde worden en ik twijfel nu nog... Wat kunnen ze doen, niets en dat moet nog eens onderzocht en ingewreven worden?
@PrincessP: Ik heb ook overgewicht en gewoon gelijk geholpen hoor. Ze bleven er in het begin wel op hameren dat ik af moest vallen. Ben toen 9 kilo kwijt geraakt en daarna heb ik ze er niet meer over gehoord (ben nog steeds te zwaar). Maar mocht dus tijdens het afvallen gewoon aan de clomid. Ik denk dus dat je je daar niet teveel zorgen over hoeft te maken. @Meijtje: Dat lijkt me heftig zeg. Elke keer blij om zwanger te zijn en dan weer een enorme teleurstelling. Ik duim dat je heel snel een plakkertje mag hebben!
Jeetje Meijtje, wow wat heftig! Ja wat moet je daar nu mee... super goed dat je lichaam wel 'bakt' maar wat rot dat het zo loopt dan elke keer. Pff wordt je toch radeloos van :l
Hoi meiden ik heb wel even meegelezen maar nog geen tijd gehad om te reageren! "Fijn" dat er meerdere een beetje in hetzelfde schuitje zitten zodat er wat makkelijker over gekletst kan worden. Zijn er hier dames die een HSG onderzoek hebben gehad?? Ik krijg hem volgende week.. heb al de pijnstilling in huis. Vind het best eng, lees er nare dingen over
Hier nog 1 die al even bezig is voor nummer 2... Dit is ronde 14 helaas. Zoontje van 2,5 en daar was ik de 2de ronde zwanger van. Bizar dat het nu al zo lang moet duren. Ook hier goede en slechte dagen. Rond menstruatie altijd extra moeilijk, weer een ronde niet gelukt. Maar ja daarna er weer vol voor gaan. Ben ook niet al te jong meer (37). Wel al allerlei onderzoeken in het ziekenhuis gehad. En daar kwam uit dat zaadkwaliteit van mijn man niet altijd even goed is maar ook niet slecht. Mochten nu al starten met iui maar hebben toch gekozen voor nog een half jaar zelf proberen. Duimen dat het gaat lukken. Succes iedereen en laat even weten als het bij jullie gelukt is. Dat geeft weer hoop!
Proudmama hoe was de hsg viel die echt zo tegen. Ik denk dat ik daarom ook nog geen vervolg afspraak heb gemaakt. Al die onderzoeken, weer een algemene kijkdoos een hysteroscopie is ook geen pretje, zoveel terug en geleefd worden, want je kunt niets zelf meer beslissen, want je wil toch dat.... Dan moet je dat allemaal ondergaan anders gaan we niet verder.... Nee nog niet. Nu maar op het martelbankje voor poging nummer teveel, 7 Dec weer testen. Ben benieuwd of we eitje benut hebben. M'n man was rond het eitje op oefening dus moeten het hebben van daarvoor of als eitje laat was, van daarna.... Of niet want ja dat het 9 dagen overleeft gebeurt niet zo vaak. Afwachten, maar deze ronde stel ik me niet zoveel voor.
Ik ben heel eerlijk, het is me echt 200% meegevallen. Het inbrengen vd eendenbek en de katheter met ballonetje in de baarmoeder voelde ik amper. Toen blies hij het ballonnetje op, toen voelde ik lichte menstruatie pijn. Ik dacht is dit het?? Toen spoot hij de contrast vloeistof naar binnen. Vervolgens kreeg ik flinke weeën, maar toen ik auww auww begoep te roepen en dacht dit hou ik niet lang meer vol, zei hij het is al klaar! En alles was goed. Dus het deed mij wel zeer, maar echt op het laatste moment en het was echt na paar tellen klaar. Het verschilt heel erg per persoon maar ik had echt zoiets van heb ik me hier zo druk om gemaakt?
Welkom Lisa, ja balen hé elke keer die teleurstelling. Het went niet.... Je leert ermee omgaan, dat is het dan ook wel. Sterkte, hopelijk lukt het toch in het half jaar om zwanger te worden.
Hoi dames, ook deze ronde is het weer niet gelukt. Pfff.. Nu ronde 13. Als het deze ronde weer niet lukt gaan we naar de ha.. Spannend maar hopelijk niet nodig..
Hoi! Kan er helaas over meepraten. Van onze dochter in ronde 1 zwanger en voor nummer 2 zitten we nu middenin ronde 23. Hadden we nooit verwacht dat dit zo lang zou kunnen duren. 29 december hebben we onze intake bij fertiliteit. Overigens willen we niet over gaan op hormonale behandelingen.
Wat een verschil zeg allemaal! Ik ben steeds in de 1e ronde zwanger geraakt. Tussendoor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en 1 eileider weg gehaald maar ook daarna meteen zwanger. We gaan nu voor een 3e kindje dus ben benieuwd. Ik ga nergens vanuit want hoor het idd wel vaker dat het dan zo ineens ook heel lang kan duren. Wist je dan maar waar het aan lag hé..succes en hopelijk gauw een positieve test in handen!!
Hé wat balen Princess! Hier begint mijn menstruatie vandaag weer. Dus ook nog geen succes. Hoe gaat het met de rest? Heeft iemand al een positieve test gehad? LaDebs, welkom, liever niet natuurlijk.. maar jeetje 23 rondes alweer. Jullie waren ook meteen begonnen na de geboorte van de eerste? Ik maak mij steeds drukker om het leeftijdsverschil tussen de 2de en 3de maarja ik probeer het los te laten maar het is zo lastig
Dat leefstijdsverschil is/was bij mij ook wel een dingetje. Toen mijn dochter twee werd en ik nog steeds niet zwanger was, vond ik dat echt heel erg. Daarna heb ik het maar een beetje proberen los te laten en vertel mezelf maar alle voordelen. Zelfs als ik nu snel zwanger wordt zit er dik drie jaar tussen de kinderen. Dat was niet het plaatje wat ik in mijn hoofd had. Maar ja, met een beetje mazzel is mijn dochter dan inmiddels uit de luiers zullen we maar denken .
Ja je moet natuurlijk ook wel! En daar zitten ook weer voordelen aan! Wanneer weet je of de volgende poging is gelukt?
Waarschijnlijk over een week of drie. Beetje afhankelijk van hoe snel mijn eitjes willen groeien. Vrijdag deden ze nog niets. Morgen weer een meting, dus ben benieuwd.
Dat zou zeker fantastisch zijn. Laten we hopen dat we met z'n allen met een glaasje ranja op het nieuwe jaar proosten.