moeilijk zwanger worden van de tweede

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Nicolletje, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hoi Mamamimo,
    Hoe gaat het met afvallen? Valt niet mee zeg.

Hier 20 weken echo gehad en alles normaal, dus ik ben heel blij.

Iedereen sterkte.

2. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    @Leen, dank je wel! Ja het is best heftig, ineens ben je alweer een jaar in het medische circuit bezig. Dat gaat achter elkaar door. Mijn zoontje is op natuurlijke wijze gekomen, dus het is heel raar dat we nu zo bezig zijn. Jij bent nu aan het wachten op de eerste IUI? En heb je ook al een kindje dat spontaan is gekomen?

Groetjes Marlida

3. mamamimo

mamamimo Lid

15 apr 2012
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Leen 77 en Sankyra: En meiden houden jullie het nog uit op het wachtbankje? Het zijn de minst leuke weken vind ik , die vaak wel erg lang lijken te duren. Mocht ik niet eerder ongesteld worden, ga ik vrijdag testen.

Succes allemaal.
    Mamamimo

4. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @elba de 20 weken echo was voor mij toen zo'n omslagpunt; vanaf toen durfde ik echt te genieten. Fijn dat alles goed was!

@marlida ja, ons zoontje is ook op een natuurlijke manier gekomen. We waren toen na 6 maanden spontaan zwanger. Hoezo hebben jullie 3 IUI pogingen gehad? Meestal is het toch 6?
    Ja het blijft confronterend, vaak van die momenten dat je beseft hoe lang je al bezig bent he? Zo weet ik nog dat een buurvrouw vorig jaar vertelde dat ze nog niet aan een 2e moest denken, terwijl wij al een paar maanden bezig waren (onze kindjes zijn even oud). Inmiddels hebben zij nu een 2e van een paar maanden. Of een vriendin die vertelde dat ze ook zoveel problemen hadden om zwanger te worden, we konden hier toen echt fijn over praten. Inmiddels heeft ze een dochter van bijna een half jaar oud :( Ik heb vaak het gevoel dat we stil blijven staan, waar anderen verder gaan.

@mamamino ik ben wel klaar met die wachtbank, haha, inderdaad een stomme periode altijd. Ik moet donderdag of vrijdag ongesteld worden, dus we lopen zo'n beetje gelijk denk ik? Als we nou allebei gewoon eens niet ongesteld worden!?!? Stel je voor...
    Maar hoe gaat het nu met je afvalrace? Valt het tegen??

5. mamamimo

mamamimo Lid

15 apr 2012
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Elba: En is alles ok? Weten jullie ook of je een dochtertje of zoontje krijgen?

@Marlida en @Leen77: Leen77 jij omschrijft het zoals ik het voel, het lijkt inderdaad alsof anderen verder gaan terwijl je zelf het gevoel hebt dat je stilstaat als je al zo lang aan het wachten bent. Ik ben zelf bang voor dat moment ( straks in januari) dat we 2 jaar bezig zijn. Oh Leen77, goed plan , laten we gewoon niet ongesteld worden, wat zou dat mooi zijn
    Nou meiden succes he.

6. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    @Leen en mamamimo, ja dat omschrijft Leen heel goed, is inderdaad helemaal precies zoals ik het ook ervaar... Ik probeer zo min mogelijk naar anderen te kijken, maar soms is het heeeeel lastig!

Ik heb drie IUI pogingen zonder hormonen gehad. Daarna kregen we een proef-IVF op aanraden van de dokter die mijn kijkoperatie deed (die krijg je standaard na drie IUI in mijn ziekenhuis). Toen kwamen ze erachter dat het probleem ligt bij mijn man, zijn zaadcellen dringen niet meer binnen in het eitje.

Vandaar de overstap naar ICSI.
    Begrijp ik goed dat je nu in de wachtweken zit van de 1e IUI? Hoe ver ben je? Hou je het een beetje vol? Tweede week is zwaar he..

7. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamamino, en...??? Al getest of was het niet nodig??? Ben nieuwsgierig! En toe aan wat goed nieuws...

@marlida ik zit nu in de laatste wachtweek (ik denk de laatste dag) van de laatste 'natuurlijke poging'. Voel al weer de gebruikelijke krampen sinds gisteren dus vannacht of morgen zal het feest wel weer beginnen. Dat betekent dat ik maandag zal starten met spuiten voor de 1e IUI poging. Hopelijk levert dat gewoon snel resultaat want ik heb zooooooooo geen zin meer in wachten :)

Fijn sinterklaas weekend allemaal...

8. mamamimo

mamamimo Lid

15 apr 2012
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is behoorlijk onwerkelijk, maar vanaf donderdag heb ik buikpijn en stelde ik de test uit omdat ik geen teleurstelling wilde.
    Maar toen ik vanmorgen een kruidvattest deed, was er een 2e streep, en ik ben ook nog niet ongesteld.
    We durven het nog niet echt te geloven dat het misschien toch raak is. Morgenochtend gaan we gelijk een digitale test halen, en hopen we vurig dat die ook een 2e streep aangeeft, maar we kunnen het moeilijk geloven dat het na bijna 2 jaar raak is.
    Hoe is het met de andere meiden op de wachtbank?

Mamamimo

9. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Mamamimo, Gefeliciteerd zeg wat een goed nieuws! Heel voorzichtig dan he! Na bijna 2 jaar, geweldig!! Goed zeg! Jippie!!!

Hoe is het wachten voor de rest? Is toch ellendig he!!!

Marlinda, Wat is een proef ivf? Telt die dan niet mee voor de zorg verzekeraar? Veel succes met de cryo's!!!! Hopelijk zit er een goede bij!!!!

10. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Oja en wij krijgen een jongen. Het is eigenlijk geheim maar jullie mogen het wel weten.

11. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamamino IK OOK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kan het echt zijn? Dat we allebei zo veel geluk hebben ineens????
    Ik heb zojuist de test gedaan, kan het ook niet geloven! Morgen snel een digitale versie kopen!
    Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr zenuwen!!!

Ooooh Elba,een jongen! Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

12. mamamimo

mamamimo Lid

15 apr 2012
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Leen77 Meid, wat geweldig! Gefeliciteerd, heb je de 2e test al gedaan? Onze wensen zijn uitgekomen :). Wat toevallig, mijn zoontje is ook van febr 2010, het moet niet gekker worden.

@ Elba wat leuk een zoontje!

Heb net een 2e test gedaan, en die gaf al snel aan dat ik zwanger ben, het begint langzaam tot me door te dringen, maar we zijn zo blij. Ik heb me voorgenomen om van alles te gaan genieten de komende tijd.

Hoe is het met de andere meiden op de wachtbank?

13. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamamino het lijkt wel TE toevallig allemaal he? Van wanneer is jouw zoontje? Die van mij van de 20e...
    Ik las jouw berichtje gistermiddag in de auto, op dat moment dacht ik nog dat mijn ongi door zou zetten, wat niet is gebeurd :), en dat het ook wel te toevallig zou zijn als het bij ons ineens allebei gelukt zou zijn haha. Hier ook net de digitale test gedaan en er staat toch echt heel duidelijk ZWANGER.

14. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Heeeeeeeee Leeeeeeeeeeeeeen, super gefeliciteerd!!! Geweldig zeg zo vlak voor de IUI!!!!! Mooi man en ook nog eens tegelijk met mamamimo. Super, hier wordt ik blij van!

15. mamamimo

mamamimo Lid

15 apr 2012
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Leen 77,

Die van mij de 22e, dat scheelt echt niet veel!
    Wat spannend he, dat het gelukt is, kun jij t al bevatten, ik nog niet. Lijkt alsof ik droom.

Gr.Mamamimo

16. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    :) ja ik geloof het ook nog niet zo. Ik durf ook nog niet heel erg blij te zijn op een of andere manier. Zo langzaamaan komt het besef wel, maar ik denk dat het echt komt als we een eerste echo hebben gehad. Volgens mijn berekeningen ben ik nu bijna 5 weken, dus misschien dat we over een week of 3 in het ziekenhuis terecht kunnen? Ik zal ze zo eens bellen om het nieuws ook door te geven. Misschien gaan deze nieuwe beebjes wel weer 2 dagen schelen! :)

17. mamamimo

mamamimo Lid

15 apr 2012
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Leen 77,

Ik heb het ziekenhuis gebeld, en mag de 27e terecht voor een echo, ben zo benieuwd. Mn buik voelt wel gevoelig aan, maar verder heb ik nergens last van jij?
    Ben zo benieuws, morgen ben ik alweer 5 weken, jij?
    Hoe is het met de andere meiden?

Gr. Mamamimo

18. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Haha we lopen weer helemaal gelijk mamamino, ik heb ook gisteren met het ZH gebeld en onze afspraak stond ook op de 27e, maar we hebben het later toch op de 24e gezet. Eigenlijk is dat een beetje vroeg, maar het lijkt me zo super om voor de kerst te weten of het ok is en het thuis te kunnen vertellen... Aan de andere kant twijfelen we nog wel een beetje want het meisje van het ZH zei wel dat de kans dan iets groter is dat het hartje nog niet goed te zien/horen is, omdat we dan nog net niet op de 8 weken zitten. Hmmm, denk dat we het zo laten staan maar heel misschien dat we het toch weer verplaatsen naar de 27e :).

We hadden de positieve ovulatie test op woensdagavond de 14e (november), dus als ik dat aanhoud als 'bevruchtingsdatum' dan zouden we nu 5 weken en 2 dagen zijn!

Ik vind het zo spannend, ik durf nog steeds niet helemaal blij te zijn, heb jij dat ook? Eerst die echo straks zien. Weet ook niet goed wat ik moet zeggen als mensen vragen hoe het spuiten gaat. We zouden daar deze week mee gestart zijn! Er zin inmiddels toch aardig wat mensen in de omgeving die weten dat we in december met IUI zouden starten. Maar om ze nou gelijk allemaal te vertellen dat het niet nodig is... We willen het graag nog heel even voor onszelf houden...

19. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Leen en mamamino, wat een geweldig nieuws op de valreep van 2012!! Van harte gefeliciteerd allebei, super! Spannend ook natuurlijk...

@Elba, een proef-IVF telt gewoon mee, maar het ziekenhuis noemde het zo omdat ze eigenlijk nog drie keer IUI wilden doen, maar niet zeker wisten of het zin had. Als de IVF goed was uitgepakt (bevruchte embryos) dan hadden we weer IUI moeten doen. Ze hebben zes eitjes met IVF gedaan en zes met ICSI zodat we er zowiezo wel iets aan zouden hebben.

Ik nu vijf dagen over tijd in mijn pauzemaand, pfff ik durf niet te testen. Ik ga ervan uit dat de hormonen mijn cyclus in de war hebben geschopt. In principe is een spontane zwangerschap nagenoeg niet mogelijk, maar ja, de hoop begint toch een beetje te komen. Ik wacht nog twee dagen af...

20. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @marlida dat is wel echt spannend!!! Zou je niet toch een testje doen :) ? Ook al is het nagenoeg niet mogelijk, ik ga toch hard voor je duimen! Ik ging er van uit dat het bij ons ook niet mogelijk was (wel beetje ander verhaal natuurlijk maar toch). Het zou toch geweldig zijn???!!!

Deel Deze Pagina