moeilijk zwanger worden van de tweede

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Nicolletje, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    nee je krijgt 6 IUI en daarna 3 IVF of ICSI. Afhankelijk van oa zaadkwaliteit en hoeveelheid.

2. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    Echt veel herkenning!
    Wij waren ook open erover! Omdat de eerste zo vlot ging... Nu baal ik wel... Hoe is t? Als ik zeg goed! Meteen goed met een uitroepteken?
    Lief bedoeld... Maar nee, nog niet zwanger...

Sammie:
    Ik hèb heel weinIg ovulaties, 3x per jaar spontaan. Daarom clomid!
    Nog niet ongesteld en wel eipijn gehad en ovutestjes!
    daarom echo gehad gister!
    Slijmvlies was 7mm dik en eitje links gesprongen op cd34/35 en nog een van 16 mm rechts...
    Vaag hè! Dus ga pad over 2 wkn ongi worden... Of niet:s zei de gyn!!!

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik had geen keus meer. De behandelingen waren op. Oke je kan doorgaan en het zelf betalen. Dat kunnen we doen als het daadwerkelijk iets oplevert. ( een kindje dus :) )
    Maar mss zijn we veel geld kwijt en krijgen we er nog geen kindje bij. tot hoever ga je dan door? Want als je er 5 betaald heb, ja mss is de 6e wel raak.
    Dus wanneer stop je dan ook weer?
    En nu kunnen we met dat geld beter gaan reizen met kk. Dat is dan leuker waar we wel wat aan hebben.

En soms als ik niets te doen heb, dan kijk ik hier nog wat rond.

heb vandaag wel nagedacht over foster parent. Dat lijkt ons wel wat.
    Pleeg lijkt me te emo.
    Adoptie zijn we nu al te oud voor + we willen een baby, dus weer zoveel jaren verder ( voor kk zouden we wel aanmelden, maar mag niet als je zwanger bent)
    En aangezien we tijdens onze reizen het een en ander gezien hebben is dit mss wel iets.
    je mag je "kindje" daar ook bezoeken.
    Mij spreekt dat zeker aan.

In Gent onderzoeken ze meer dan in NL. NL-protocollen....:x
    Daar geven ze bij hh mk-en ook meer medicatie. In NL heb je gewoon pech. Ja ook bij 6 mk-en.

4. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    #44 Krabje, 19 apr 2012
    Laatst bewerkt: 19 apr 2012
    Bedankt voor jullie reacties allemaal. Wel fijn dat iedereen dezelfde herkenning heeft.

Sammie: Fijn ook je herkenning.
    En ja jij mag best even voor je beurt praten :)

KAbouter: Dat van het niet geneiten in de 1e zwangerschap is ook herkenbaar. Ik ben de hele zwangerschap ook heel bang geweest. Steeds bang dat het ons uiteindelijk toch weer afgenomen zou worden. Ook de bevalling was een hell. Die is uiteindelijk op een ks uitgedraait. En daarbij het verlangen naar een 2e normale bevalling.

Willes: Die reacties uit de omgeving doen ook zeer. Daarom zeg ik mijn verhaal er ook steeds bij. DAt baggitaliseren is zo dom. Dus omdat je al een kindje hebt mag je niet meer zo vurig verlangen naar een 2e?? Kan daar soms ook heel boos om worden.

Nicolletje: We hebben een icsi indicatie omdat het zaad van mijn man van matige kwaliteit is.
    En nee je hebt maar 3 pogingen. Of ivf of icsi.

Mira: Welkom, je bent niet de enige.

Marni: JE verlegd ook steeds je grenzen. Bij de iui's liet ik de pregnyl zetten op de SEH. De vpk vroeg daar wel of ik het zelf wou doen, maar geen haar op mijn hoofd die daar aan dacht. Bij de icsi's heb ik alles zelf gespoten.

Daan: Jouw dochter is een dag ouder dan prinsje. Ook al druk met school?
    Succes op het wachtbankje. Ik duim voor je.

Liefs Krabje

5. Nicolletje

9 dec 2008
    85
    0
    0
    @daan: echt heel herkenbaar. mensen vragen altijd hoe gaat het? en dan zeg ik eigenlijk altijd goed. en idd zie je mensen dan denken of zelfs zeggen ooooow ja goed?? . ik weet niet meer wat ik moet zeggen als ze vragen hoe het gaat.
    kaboutertje; ergens moet je indd de grens trekken maar moeilijk lijkt me, heel erg moeilijk. Mooi idee, foster parents. Plan nederland heet dat toch voortaan?
    daan en krabje, jullie kids gaan dus al bijna naar school.. ook een stap lijkt me zeg. als ik er al over nadenk krijg ik het al benauwd haha.
    spannend daan, wie weet ben je wel de eerste zwangere van dit "clubje". ik duim heel hard voor je!! liefs

6. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    NIcolletje: Prinsje gaat eind september naar school. Duurt gelukkig nog even ;)

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    De grens was niet zo moeilijk die is dus gemaakt door de NL regering.
    En geld zomaar weggeven... nee dan geven we het liever aan kk.

Lees trouwens ook veel negatieve verhalen van PNL ( plan nederland idd tegen woordig).
    Weet iemand nog andere instellingen?

PS de basisschool is helemaal NIET leuk :) heb het er nog steeds moeilijk mee als kk gaat

8. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    Nee NIET leuk :(
    September is t zover! Ik zie er tegenop
    Leegte in huis op mijn vaste vrije dag...

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    #49 kaboutertje, 19 apr 2012
    Laatst bewerkt: 19 apr 2012
    Ja heel leeg. Geen geklets, geen gezellige kopjes thee.
    Geren om je kind op te halen tussen de middag, om nog maar te zwijgen van de ochtend.
    Om 15.30 naar huis, wat drinken en dan alweer het eten klaar maken.
    Hoeveel qualitytime heb je dan eigenlijk gehad op een dag?
    Absoluut veel te weinig :(

De meeste ouders zeggen bah vakantie. Ik kijk er reikhalzend naar uit. Heerlijke deze maanden die nu komen gaan. Van mij mag dat het hele jaar.

10. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    Mijn kindje gaat naar continue rooster!
    Is elke dag om 14.15 uit!
    Dus smidshaard nog wel thuis!
    Moet t gaan zien maar t lijkt me niks...

11. Nicolletje

9 dec 2008
    85
    0
    0
    ooo nee lijkt me ook zo wennen.. ik denk dat ik mn vaste vrije dag dan maar ga werken en zorg dat ik mn schat maar elke dag kan gaan brengen en halen. (als ik dat geregeld krijg).
    en de vakanties zou ik juist ook naar uitkijken, lekker genieten!we zijn er toch bewuster mee bezig als dat kinderen "vanzelf"komen denk ik. x

12. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.554
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ja dat ken ik.Binnen 2 maanden zwanger van mijn dochter en jaren bezig geweest voor een 2e met mijn toenmalige man.
    Bleek mn schildklier niet goed te werken(te snel).Nu werkt ie weer goed maar heb ik geen man ;)
    Ik heb nog wel een kinderwens.

13. Nicolletje

9 dec 2008
    85
    0
    0
    mijn schildklier werkt ook te snel helaas was dit bij mij niet de reden van t niet zwanger worden. ga je je wens nu alleen verwezenlijken of wacht je tot je de juiste man tegenkomt?

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    #54 kaboutertje, 20 apr 2012
    Laatst bewerkt: 20 apr 2012
    Nicolletje dit kan zeker WEL de oorzaak zijn.
    Als ze in NL hier niets mee doen, zou ik zeker eens naar gent gaan.
    Mijn zh in NL heeft wel geluisterd en op alles geprikt. Maar dat komt mms ook, omdat ik daar ondertussen kind aan huis was.
    Schildklier en zwangerschap

En je moet dan ook zeker vragen naar anti TPO en Anti-TG .

Meestal wordt alleen tsh getest en als dat goed is is alles goed zegt men. Maar dat is zeker niet zo.

15. Nicolletje

9 dec 2008
    85
    0
    0
    oke dankjewel. ja mijn tsh is altijd licht afwijkend dus daar doen ze niets mee. ik merk het overigens wel echt als mijn schildklier te snel werkt. trillerig, hartkloppingen en afvallen. Ik moet echt flink eten wil ik op gewicht blijven (jaa klinkt leuk maar is inet altijd zo). ik ga het mijn fertiliteitsarts eens voorleggen..
    voor iedereen heeel fijn weekend. Ik heb morgen lekker een feestje en voor t eerst sinds lange tijd kan ik een keer lekker drinken!! ik zeg: katertje zondag hahah. liefs

16. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Dat van het naar school gaan: heel herkenbaar. Ik vind het ook helemaal niet leuk (zoontje gaat sinds 3 weken). Het is zo stil in huis. Gelukkig nu 2 weken meivakantie, joepie!

Hier gisteren de eerste follikelmeting voor de 4e iui gehad. Er zaten er twee van rond de 9 mm. Dus hopelijk blijven ze samen doorgroeien!

17. Nicolletje

9 dec 2008
    85
    0
    0
    hee meiden hoe is t me tjullie allemaal?nog nieuws? hoe gaat het met de groei van de follikels willes?
    liefs Nicole

18. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    hi
    ik wacht!
    over ten week mijn nod....
    spanning is te snijden! ik hoop t zo....

19. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Daan, ik hoop voor je dat het raak is!!! Voel je al wat?

Willes, hoe is het met je follikels? Zijn ze al groot genoeg?

Ik wacht nog steeds op mijn ongi. De vorige kuur primolut (ongi opwekkers) ben ik niet ongesteld geworden. Ik heb nu een 2e kuur van gyn gehad. Ik hoop dat ik dit keer wel ongi word. Ik heb nog nooit zo erg naar mijn ongi verlangt. Kan ik eindelijk verder.

20. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Hallo meiden, alles goed met jullie?

@Nicolletje: En, kater gehad zondag??:)

@Daan: Spannend!! Vervelend altijd, dat wachten...

@Sammie: Hopelijk snel ongi voor jou. Is normaal gesproken niet leuk, maar in jou geval dan weer wel (al is leuk ook niet helemaal het juiste woord;))

Hier zijn de follikels bijna groot genoeg (moet morgen nog een keer terug voor meting). Ik verwacht vrijdag of zaterdag de iui...

Deel Deze Pagina