Ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mieke74, 28 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Ik ben deze maand voor het eerst begonnen met ovulatie testen (heb die van Matcare).
    Ben keurig op de 10 de dag van mijn cyclus begonnen. Zag na 10 minuten keurig de controle streep een een duidelijke maar lichte test streep. Ik heb inmiddels nog 2 testen gedaan maar de test streep is nu lichter dan de eerste test. Weet iemand of ik dan m'n ei al gehad heb en dat het LH hormoon juist weer af neemt of schommelt dat LH hormaan zowiezo wat?

Ben verder ook erg benieuwd naar jullie ervaringen mat de ovulatie testen.

2. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik denk nog niet dat je ei is geweest. Het 2de streepje moet net zo donker of donkerder zijn dan de controle streep. Ik heb een aantal voorbeelden in mijn album staan. Zelf vaak met ovu testen gewerkt en vind het super! Het is mij heel goed bevallen.

3. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Dank je! Ben weer iets meer gerust gesteld? Zie dat je zwanger bent, gefeliciteerd. Hoop dat het mij ook snel gaat lukken!

4. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    dank je wel!
    De ovu testen hebben mij echt heel erg geholpen, je weet dan op welke dagen je aan de slag moet!
    Ik ga voor je duimen!

5. Marieke15

Marieke15 Actief lid

11 jul 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb drie rondes ovulatietesten gedaan. Niet elke keer werd de streep even donker als de controlestreep, maar omdat ik ook temperatuurde bleek dat ik toen wel degelijk mijn ei gehad had.

Ik hield voor mezelf de stelregel aan: als er een 2e streepje stond, hoe licht ook, ging ik klussen. Ik teste dan ook door, en pas als er geen 2e streepje meer was hield ik daar mee op. Nu moet ik zeggen dat het met mijn cyclus makkelijk en voorspelbaar was: dag 11-12 het eerste lichtje streepje, dag 13-14 positieve test, en dag 15-16 geen 2e streepje meer. Ik hoefde dus maar een dag of 5 te testen.

6. esther 7

esther 7 Bekend lid

18 jan 2007
    628
    0
    0
    ik gebruik ook ovu testen

ook voor mijn ei had ik weleens een lichte 2e streep en de dag erna weer lichter.
    en dan bijvoorbeeld twee dagen later een vette positieve test.

dus het hoeft in jou geval niets te zeggen.

liefs esther

7. sarahfreely

sarahfreely Bekend lid

17 nov 2007
    503
    0
    0
    ik ga zondag voor het eerst beginnen met ovulatietesten. maar je moet dus echt afwachten of er een donkere tweede streep komt?
    SPANNEND

8. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo,

In mijn album zie je diverse testen. Ik heb ook wel eens gehad dat ik een licht streepje had, een dag later weer niks en dan weer een tijd later een pos test. De vorige keer had ik 's middags een pos test en 's avonds al weer een lichter streepje. Door het tempen wist ik wel zeker dat ik mijn ei gehad had.

Succes!

9. sarahfreely

sarahfreely Bekend lid

17 nov 2007
    503
    0
    0
    gaaf die testen. zo krijg je een goede indruk. ik snap dat tempen niet!

10. sarahfreely

sarahfreely Bekend lid

17 nov 2007
    503
    0
    0
    ik zal hem anders stellen: is het aan te raden om ook te tempen als je ovulatietesten gebruikt?

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ik vind het tempen (als je ook ovutests gebruikt) vooral nuttig om te zien wanneer je dan na je positieve test je tempstijging hebt en dus daadwerkelijk je ei hebt gehad. En natuurlijk om te kijken of je temp daalt tegen je nod! Dan kun je je vast voorbereiden op je naderende ongi!

12. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Lijkt me zo'n gedoe...iedere dag pillen, iedere dag ovutesten en iedere dag tempen...man bijna een dag taak.
    Mocht het deze ronde niet lukken dan zien we wel of ik ga tempen of niet.
    Had gisteren een redelijk dikke streep...nog niet dikker dan de test streep maar toch aardig in de buurt. Ben benieuwd hoe ie straks is.

13. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi,

ik heb ook een vraagje over ovulatietesten. Wij gaan deze maand voor het eerst voor een zwangerschap en hopen natuurlijk dat het snel raak zal zijn.
    Ik ben er eigenlijk best nuchter onder, zo van we zien wel. Maar aan de andere kant zijn die ovulatietesten wel heel handig....hebben jullie ze meteen in de 1e ronde gebruikt of hebben jullie de eerste rondes zonder gedaan?

14. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Ik zit nu in ronde 6 en gebruik ze nu voor het eerst.
    Tja, er zijn er ook een hoop die wel meteen in de eerste ronde zwanger worden...dan is het misschien een beetje zonde van de testen. Bovendien is mijn cyclus erg onregelmatig en vind ik het nu wel es tijd worden om te weten wanneer ik mijn ei heb....vandaar.
    Achteraf...als ik had geweten dat ik zo onregelmatig was en niet meteen zwanger zou worden was ik er denk ik al eerder mee begonnen.

15. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik heb nu 2 cyclussen gehad na het stoppen met de pil. Alletwee precies 28 dagen. Dus ik denk dat ik het dan wel goed kan inschatten en zo niet kan ik altijd nog met ovulatietesten gaan beginnen, toch?

16. Silver

Silver Actief lid

9 okt 2007
    156
    0
    0
    hello ladys,

Tempen kost niets, testen wel. Ik heb allebei gedaan deze ronde. Ik heb geen teststreep gehad die net zo donker was, maar heb maar 1 x per dag getest, ze raden aan 2 x op een dag rond de dag dat je je ei verwacht. Door mijn temp stijging weet ik zeker dat ik mijn ei heb gehad. Het is inderdaad een hele bezigheid 2x per dag etospillen naar binnenwerken, 1 x testen een paar dagen lang en iedere ochtend tempen en opschrijven. Maar het is voor een goed doel. Als je 2 a 3 cyclussen tempt weet je wel wanneer je eisprong komt zo'n beetje tenzij hij erg onregelmatig is.

Succes iedereen

-x- Silver

17. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Nou ik heb net weer een test gedaan maar weer een hééééél vaag streepje...als je goed kijkt tenminste...zou m'n ei nou inderdaad nog niet geweest zijn of was dat redelijk duidelijke streepje van gisteren m'n ei...en dat terwijl de controle streep toch echt véél duidelijker was....zucht.

18. sarahfreely

sarahfreely Bekend lid

17 nov 2007
    503
    0
    0
    wacht even dus als ik het goed begrijp dan stijgt je temp als je eisprong naderd en je temp blijft omhoog als je zwanger bent? Als je temp weer flink daalt betekent het dat je nod naderd?

Deel Deze Pagina