Avent speen van 2 naar 3 ...... enorm verschil

Discussion in 'Flesvoeding' started by Inez01, Dec 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Sinds paar dagen zijn we overgestapt naar speentje 3, omdat flesjes met speentje 2 niet werden leeggedronken, het vaak een half uur duurde en soms ook nog tussendoor weer opgewarmd moesten worden.

Ligt het aan mij of hebben jullie ook gemerkt dat het verschil tussen speen 2 en 3 enorm is? De flessen zijn nu vaak binnen 5 min. leeg. Dat vind ik wel heel snel. Vandaag toch weer een keer speen 2 geprobeerd, maar dat ging weer erg langzaam en de fles ging niet leeg.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat flesjes koste wat kost leeg moeten, maar als je weet dat een fles op een bepaald tijdstip altijd goedgedronken wordt en dan ineens niet meer is dat toch vervelend.

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    heb je al geprobeerd om het gaatje van de nr2 speen zelf iets groter te maken met een hete naald? of er een gaatje bijprikken? was hier de oplossing.

groetjes, Miranda

3. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    klopt verschil tussen 2 en 3 is erg groot. Wij wisselen het regelmatig af. Of eerst een 2tje er op en halverwege de fles een 3.
    Gaatje bijprikken heb ik niet geprobeerd

4. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Ja is inderdaad een heel verschil. Hier drinkt hij nog steeds met speentje nr. 2! Maar hij heeft dan ook superzuigkracht :D

5. marjan123

marjan123 Actief lid

Feb 10, 2007
    171
    0
    0
    Hier ook nog steeds speen nr. 2 voor melk en speen nr. 3 gebruik ik hooguit voor water ofzo, als ik geen tuitbeker bij de hand heb ofzo. Heb 1 keer nr. 3 voor melk gebruikt (tijd geleden alweer trouwens) en meneer had meteen enorm de hik ;)

6. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    hier ook nog steeds speentje 2 (11 mnd) fles (220) is met een min of 5 leeg dus hier drinkt ze inderdaad ook met veel zuigkracht, maar ik zou dan inderdaad eerst proberen er zelf nog een klein gaatje bij te prikken (van binnenuit naar buiten) waarschijnlijk scheelt dat al genoeg zodat je niet over hoeft naar speen 3 want die verschillen zijn echt heel groot van 1 naar 2 maar ook van 2 naar 3.
    succes

7. Anna71

Anna71 Actief lid

Jul 31, 2008
    269
    0
    0
    Ik vind het verschil tussen nr. 2 en nr. 3 ook erg groot. Ik heb op een gegeven moment de melk wat ingedikt met johannesbroodpitmeel. Een schepje erdoorheen en toen kon ze uit de nr. 3 speen drinken zonder dat er meer melk in haar hals terecht kwam dan in haar buikje!
    Toen ze er eenmaal aan gewend was kon ze de melk weer drinken zonder dat ik het verdikte.

Anna

Share This Page