Hallo allemaal. Mijn dochtertje is nu ruim 6 maanden en ze krijgt 4 flessen van 210/7. Van die 7 schepjes zijn er 4 Nutrilon standaard 1 en 3 nutrilon hypo-allergeen 1. Ze krijgt verder een half potje groente 's avonds, maar niet iedere dag want soms heb ik het idee dat ze dan last krijgt van haar darmpjes en dan laat ik de groente even een dag of 2 achterwege. Volgens mij moet ik nu over op voeding fase 2 en meer bijvoeding gaan geven en een papfles. Dat zijn een heleboel veranderingen. Hoe doe je dat? Geleidelijk? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Van die nr2 voeding mogen ze eigenlijk max 700a800cc hebben. Dus je zult dan in ieder geval naar 4*180/6 moeten. Maximaal. Maar dat gaat vaak prima, want nr2 is meer verzadigend. Dus vaak zijn ze dan wel tevreden met wat minder voeding. Wij zijn per fles overgegaan. Zeker bij gevoelige darmpjes zou ik het rustig aan doen. Verder zou ik het stap voor stap doen. Je zegt dat ze van groente last van de darmen krijgt? dan kun je nog wel even wachten. Misschien fruit eens proberen, ergens in de loop van de ochtend? Als dat goed gaat, papgranen in de 1e fles. En daarna weer de groente erbij. Maar overstappen naar vaste voeding is soms wel lastig voor de darmpjes. C zijn ontlasting was ook wat van streek.