gastouder vragen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door ikke1981, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Even een paar vraagjes voor mijn schoonzus

Zij gaat binnekort werken, en haar kindjes gaan dan naar een gastouder
    Wat zij zich afvroeg ze moet een bedrag betalen aan de gastouder en een bedrag aan het gastouder bureau, ze vroeg zich dus af hoe dit nu zit.

Dus eigelijk, hoe zit het nou allemaal in elkaar?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    In ons geval is het als volgt. Wij betalen 5 euro per uur aan het gastouderbureau en van dat bedrag gaat iets van 2,5 euro naar de gastouder. Ik denk dat ze zich niet druk hoeft te maken over welk deel naar de gastouder en welk deel naar het bureau gaat, maar moet kijken naar het uurtarief dat het gastouderbureau vraagt. De rest regelen ze onderling.

3. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Toen ik nog als gastouder werkte kreeg ik het wel via het gastouderbureau.

Ik denk dat het per bureau verschillend is, en ik zou zeker even rondkijken, want denk dat er veel verschil in tarieven zijn.
    En ook voor de gastouder....bij de 1 verdien je veel meer als bij de ander.
    Misschien ken je iemand die graag als gastouder wil werken?
    Dan heb je iemand die je vertrouwd, en kun je samen met het bureau misschien een plan/contract opstellen.

Ps....en als er een contract is met uren...dan daar wel aan vasthouden.
    Ik was erg flexibel, en zou reiskosten etc krijgen, maar nooit gehad.
    Ook werd er ineens van mij verlangt op vaak langer op te gaan passen, en ook in het weekend. Daar heb ik voor gepast, maar daar kan veel narigheid van komen.
    Een goed contract is heel belangrijk, en je eraan houden ook, van beide kanten ;)

Succes!

4. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Hoi, Ik ben gastouder en ik vraag €5,50 per uur. Verder moet de ouder nog een bedrag van 40 per maand aan het gastouderbureau betalen. Elk gastouderbureau is anders, dus ik zou goed informeren als ik jullie was! Ik ken gastouderbureau's die €1,20 per uur aan de ouder vragen En dan komt het uurtarief van de gastouder er nog bovenop!
    Als je vragen hebt, beantwoord ik ze graag.
    Succes:)

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Kiwi: dat is wel een fijn gastouderbureau als je als gastouder maar 2,50 per uur per kind overhoudt! Dat gob (gastouderbureau) krijgt dus 2,50 per uur en de grootste tijd doen ze er niets voor!

Je kunt 2 dingen doen of je zoekt een zelf een gastouder via advertenties of via google. Vaak heeft zo`n gastouder zelf al een gob waar ze mee samen werkt. Let op: ze moet wel haar papieren hebben/halen voor september!

Of je begint bij het gob, pas wel op de landelijke/grote gob`s vragen vaak erg veel geld! Terwijl ze net zoveel doen als een ander klein gob dat goedkoper is. Let wel op dat ze geregistreerd staan, anders heb je er niets aan.

Ik ben ook gastouder en werk als volgt: een gezin komt langs om kennis te maken (soms via een gob meestal vinden de gezinnen mij zelf). Als het klikt tijdens het gesprek dan worden er afspraken gemaakt. Ik heb een gob waar ik mee samen werk (fijn gob: niet duur én ze weten waar ze het over hebben. Ook mailen of bellen ze je meteen als je een vraag hebt). Ik heb een eigen contract tussen het (vraag)gezin en mezelf. In het contract staan de afspraken over de tijden, de verzorging van de kinderen, afmelden, vakanties, etc.

In vakanties ed krijg ik niet door betaald. Ook bij ziekte doe ik niet moeilijk behalve als het erg vaak gebeurt want ik zit natuurlijk wel te wachten op je kind! Meestal gaat het goed en is er niets aan de hand, maar af en toe ben ik erg blij met mijn contract omdat ouders er een potje van maken (niet betalen, ineens op vakantie zonder af te melden, om de haverklap ziek melden).

Tot 1 januari van dit jaar maakte ik zelf mijn rekeningen en betaalden de ouders mij. Vanaf dit jaar mag dat niet meer en betaalt het gob mij uit.

Ik zorg er zelf voor dat ik rond de 5 euro uit kom, zodat ouders niet al te veel hoeven bij te betalen uit eigen zak.

Deel Deze Pagina