Doorslapen & Voeding.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sill, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Hoi dames!

Mijn kleine man is nu bijna 4 maanden en slaapt sinds een weekje door! Heerlijk! Zo tussen 21:00 en 22:00 krijgt hij de laatste fles en dan slaapt hij door tot ongeveer 07:00 uur. Soms eerder, soms later.
    We laten er niet meer dan 10 uur tussen zitten. Maar nu het volgende ;

Om 22:00 krijgt hij een fles van 200cc special voeding, 'voor hongerige baby's' van nutrilon. Dit omdat hij 's nachts puur kwam omdat hij honger had. Dit verteerd langzamer, dus gaat goed. Hier zijn we een maandje geleden mee begonnen, toen begon hij al met doorslapen van 22:00 tot 05:00 ( dat was heel lang voor zijn doen! ).

We zitten nu op de 4 flessen van 170cc en 1 van 200cc.
    Maar als hij zolang doorslaapt, wil ik die van de ochtend ook op 200cc zetten. Maar meneertje wil dat niet. Moet ik het zo laten of iets anders doen?

Alvast bedankt!

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Phoe het is een lastige fase met 10 uur slaap. Want 4 voedingen is dan eigenlijk snel weinig, maar 5 is weer moeilijk te passen.

Hier slaapt ons zoontje 12 uur en kom dus precies uit met 4 voedingen. Ik bied 4 keer 210+7 aan en 3 van de 4 flessen laat hij 10-20cc staan. Andere fles gaat zowiezo leeg.

Sorry verkeerd gelezen dus even een aanpassing.

Je zoontje mag gewoon al de 1000cc max hebben. Wellicht gewoon alle voedingen 200cc aanbieden? Laat hij wat staan is het ook prima toch.

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hoi!

Onze kleine is nu bijna 3,5e maand en slaapt erg lang s nachts. Ze krijgt om 21.00 de laatste fles, en 's ochtends komt ze om 8 uur, soms later, zoals vandaag om 9 uur. Ze kan niet veel drinken in een keer, dus ik geef haar dan eerst een fles van 150+5. En daarna is ze altijd een tijdje wakkeer, logisch want ja, je kan niet alleen maar slapen, en dan geef ik na een tijdje nog een beetje extra.

4. misa

misa Niet meer actief

Wij zijn met 4 maanden van 5 naar 4 flessen gegaan. Dit was ons ritme:
    7:00
    11:00
    15:00
    19:00
    23:00

De laatste fles hebben we laten vervallen. Wel hebben we de hele dag een beetje gerekt, zodat we tegen een uur of 20:00/20:30 uit zouden komen en de stap niet zo groot zou zijn. De fles van 23:00 uur werd ook een steeds groter 'probleem' dus zijn we het maar gaan proberen. Geen moeite, ging gelijk super goed!
    Hij kreeg toen wel flessen van 210+7. Maar wel HA voeding (omneo), dat is licht verteerbaar.

Wie weet werkt dit schema voor jullie ook wel.
    De flessen zou ik gewoon zo laten als hij sochtends niet meer wil. Je kunt hem niet dwingen he!

Deel Deze Pagina